Ρεπορτάζ: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Σκηνές… φαρ ουέστ εκτυλίσσονται τις τελευταίες ημέρες στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ από ιδιοκτήτες μοτοσικλετών, οι οποίοι καλούνται να περάσουν τεχνικό έλεγχο. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, υποχρεωτική γίνεται η κάρτα ελέγχου για τις περισσότερες μηχανές που κυκλοφόρησαν μέχρι και το 2009 (ό,τι συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα), ενώ σε αντίθετη περίπτωση επιβάλλεται πρόστιμο σχεδόν στο τριπλάσιο της αξίας του ελέγχου.
Το ΚΤΕΟ είναι άγνωστο για τους ιδιοκτήτες μοτοσικλετών (ο νόμος για τα ΚΤΕΟ μοτοσικλετών εκδόθηκε το 2011) και το γεγονός ότι δεν έγινε σωστή ενημέρωση έχει δημιουργήσει πανικό σε όλη την Ελλάδα, με αποτέλεσμα όλοι να σπεύδουν για έλεγχο την τελευταία στιγμή. Ωστόσο, ο όγκος δουλειάς στους σταθμούς ελέγχου είναι τόσο υψηλός, που έχει αναγκάσει τους περισσότερους ιδιοκτήτες να κατεβάσουν τα τηλέφωνα και να μη δέχονται άλλες κλήσεις για έλεγχο δικύκλων.
Έκκληση από την ένωση ιδιωτικών ΚΤΕΟ
Μιλώντας αποκλειστικά στην zougla.gr, o πρόεδρος των ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος Κωνσταντίνος Βήκας έκανε έκκληση προκειμένου να πάρει παράταση το μέτρο και να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν όλοι.
«Σε συνέχεια της από 5 Μαρτίου υπουργικής απόφασης για τον καθορισμό προστίμων σε όσες μοτοσικλέτες ελέγχονται εκπρόθεσμα, παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες συνωστισμός σε όλα τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ της Ελλάδος, με αποτέλεσμα αυτά να λειτουργούν από το πρωί μέχρι το βράδυ και με λίστα αναμονής πέντε ωρών. Κάνουμε έκκληση στους αρμόδιους υπουργούς κ.κ. Καλογιάννη και Στουρνάρα να ανακοινώσουν άμεσα εντός 24 ωρών παράταση τουλάχιστον δύο εβδομάδων με σκοπό να διεξαχθούν όλοι οι προβλεπόμενοι τεχνικοί έλεγχοι σε όλη την Ελλάδα, ώστε να υπάρξει ανακούφιση σε μεγάλη μερίδα μοτοσικλετιστών. Σε κάθε άλλη περίπτωση θα πιάνονται στην τσιμπίδα της αδιαφορίας του αρμόδιου υπουργείου, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθούν άδικα και άσκοπα με το τριπλάσιο της αξίας του τεχνικού ελέγχου. Μέχρι σήμερα δεν υπήρχε καμία επίσημη ενημέρωση σχετικά με την υποχρέωση ΚΤΕΟ μοτοσικλετών» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πότε περνούν ΚΤΕΟ οι μοτοσικλέτες
Ποιες είναι όμως οι μοτοσικλέτες που πρέπει να περάσουν ΚΤΕΟ;
Να σημειώσουμε ότι το πρόγραμμα πρόσκλησης εκδίδεται από την κάθε περιφέρεια ανάλογα με τη δυναμικότητα των λειτουργουσών γραμμών ΚΤΕΟ. Στην Αττική, για παράδειγμα, μέχρι και το Σάββατο 6 Απριλίου έπρεπε να έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο οι μοτοσικλέτες με άδεια κυκλοφορίας έως 31/12/2000. Για μοτοσικλέτες με άδεια έως 31/12/2001 η τελευταία μέρα προσέλευσης είναι η 30/4, έως 31/12/2002 είναι η 31/5, έως 31/12/2003 είναι η 30/6, έως 31/12/2004 είναι η 31/8, έως 31/12/2005 είναι η 31/10, ενώ για τις μοτοσικλέτες με άδεια κυκλοφορίας έως 31/12/2006 είναι η 31/12/2013.
Από εκεί και πέρα, τις μοτοσικλέτες που έχουν αγοραστεί από το 2007 έως το 2010 θα κληθούν οι ιδιοκτήτες τους να τις περάσουν ΚΤΕΟ το 2014.
Ποιες μοτοσικλέτες εξαιρούνται
Συνολικά στην περιφέρεια Αττικής καλούνται φέτος να περάσουν τεχνικό έλεγχο 250.000 δίκυκλες μοτοσικλέτες. Εξαιτούνται οι μοτοσικλέτες κάτω των 50 κ.εκ. τρίτροχες και τετράτροχες (γνωστές και ως γουρούνες). Το ποσό του ΚΤΕΟ ξεκινά από τα 25 και φτάνει τα 35 ευρώ.
Και κάρτα ελέγχου θορύβου
Σύμφωνα και με πληροφορίες της zougla.gr, τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται επίσης η σχετική νομοθεσία για την κάρτα ελέγχου θορύβου. Κάτι ανάλογο δηλαδή με τα αυτοκίνητα και την κάρτα ελέγχου καυσαερίων. Αυτή η κάρτα θα εκδίδεται κάθε χρόνο και θα αφορά όλες τις μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως ηλικίας, με το κόστος της να υπολογίζεται κοντά στα 10 ευρώ.
Το πρόστιμο για όσους δεν περάσουν τεχνικό έλεγχο και σύμφωνα με τον ΚΟΚ φτάνει τα 400 ευρώ.
Ενδεικτικές της ταλαιπωρίας των ιδιοκτητών μηχανών είναι οι εικόνες από ιδιωτικά ΚΤΕΟ της Θεσσαλονίκης: