ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Άρθρο του Μιχάλη Λάμπρου
Αντιπροέδρου της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας

Όλοι οι φορείς που ασχολούνται με τον τομέα της Κρουαζιέρας παρακολουθούν με ενδιαφέρον αλλά και με αγωνία τις διάφορες στατιστικές που βλέπουν κατά καιρούς το φως της δημοσιότητας διότι βλέπουν την ανάπτυξη της Κρουαζιέρας στον Πειραιά και τα νησιά μας σαν μια διέξοδο τονωτικής ένεσης στην οικονομία μας κάτι που σίγουρα θα βοηθήσει μαζί με τον τομέα του τουρισμού στην πολυπόθητη αναμενόμενη ανάκαμψη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχεδόν το μισό της περσινής χρονιάς λειτούργησε με την οριστική και άνευ όρων κατάργηση του περίφημου καμποτάζ για τα κρουαζιερόπλοια σημαιών εκτός του εθνικού μας νηολογίου καθώς επίσης και των νηολογίων των λοιπών χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αξίζει τον κόπο να δούμε πώς αντέδρασαν οι ξένες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων μετά την κατάργηση του καμποτάζ.

Αν ρίξομε μια ματιά στα στατιστικά στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς θα διαπιστώσομε με μεγάλη απογοήτευση ότι για το έτος 2012 είχαμε 329168 homeporting επιβάτες από Πειραιά ή 16% στο σύνολο επιβατών συμπεριλαμβανομένων και των τράνζιτ, ενώ τα αντίστοιχα νούμερα για το Ηράκλειο Κρήτης ήταν 44374 ή 24%, και για την Κέρκυρα 64165 ή 10%.
Ποσοστά δυστυχώς απογοητευτικά αν τα συγκρίνει κανείς με τις ανταγωνίστριες χώρες την Ιταλία με ποσοστό homeporting 48.6% και την Ισπανία με ποσοστό 31.7% .

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή η τεράστια διαφορά μας με τις ανταγωνίστριες χώρες έχει άμεσο αντίκτυπο και στο εισαγόμενο συνάλλαγμα το οποίο δυστυχώς το 2012 ήταν σε χαμηλά επίπεδα όπως και τα προηγούμενα χρόνια.
Η προσδοκώμενη διέξοδος σε μια προσπάθεια να αυξήσομε τους homeporting επιβάτες της κρουαζιέρας είναι μία και μοναδική.

Συντονισμένες προσπάθειες όλων των φορέων με επικεφαλής τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Αιγαίου και Τουρισμού σε μια σταυροφορία διεθνούς προβολής και διαφήμισης της χώρας μας κυρίως προς τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων που εδρεύουν στο Miami. Αυτό θα επιτευχθεί με την σύσταση μιας ξεχωριστής επιτροπής η οποία θα αποτελείται από εκπροσώπους των φορέων κρουαζιέρας, του ΣΕΤΕ, της ΗΑΤΤΑ με προεδρεύοντα αν όχι Υπουργό τουλάχιστον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Αυτή η επιτροπή θα πρέπει να επισκέπτεται τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο το Miami (η μία θα πρέπει να συμπίπτει με την ετήσια έκθεση κρουαζιέρας κατά τον μήνα Μάρτιο) να προβάλλει τις ομορφιές των νησιών μας που είναι μοναδικές στον κόσμο, να βεβαιώνει τις εταιρείες ότι δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα στα λιμάνια μας, ότι εγγυώμεθα την ασφάλεια των πλοίων των επιβατών και των πληρωμάτων και ότι οι λιμενικές μας υποδομές έχουν βελτιωθεί σημαντικά και συνεχίζουν να βελτιώνονται.

Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας έχει ξεκινήσει από την σύστασή της τακτική επικοινωνία με αλληλογραφία προς τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων αλλά φαίνεται ότι αυτό δεν είναι αρκετό. Σίγουρα χρειάζεται η προσωπική επαφή σε υψηλό επίπεδο.

Πρέπει επίσης να εκμεταλλευτούμε και να τονίσομε τα πλεονεκτήματα που έχουν οι εταιρείες κρουαζιεροπλοίων εφόσον χρησιμοποιήσουν για τα πλοία τους τον Πειραιά και τα μεγάλα νησιά μας που διαθέτουν διεθνή αεροδρόμια ως homeporting.

Ο Πειραιάς και το Αιγαίο αποτελούν γι’ αυτές τις εταιρείες ιδεώδη λιμάνια έναρξης και τέλους των κρουαζιερών διότι συνδιάζουν επιλογή πολλών προορισμών, μεγαλύτερη παραμονή στα λιμάνια και το κυριότερο εξοικονόμηση χρόνου και κόστους κυρίως σε καύσιμα για τα πλοία που ξεκινούν από Βενετία ή Γένοβα ή Μασσαλία ή ακόμα και Βαρκελώνη και επισκέπτονται λιμάνια και προορισμούς Ανατολικής Μεσογείου.

Πρέπει να κινηθούμε σύντομα προτού να χάσομε κι άλλο πολύτιμο χρόνο. Ήδη ηχούν στα αυτιά μας σειρήνες για την αλματώδη αύξηση της κρουαζιέρας προς τις χώρες της Ασίας καθώς επίσης και για το σοβαρό ενδιαφέρον των μεγάλων εταιρειών προς αυτούς τους προορισμούς. Θα είναι κρίμα σε αυτήν την τόσο δύσκολη περίοδο που περνά η οικονομία μας να αφήσομε τους ξένους να μας πάρουν την μπουκιά από το στόμα.

Η Ένωσή μας είναι πρόθυμη να συμβάλλει ουσιαστικά προς αυτή την κατεύθυνση και περιμένει πρωτοβουλίες από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου για περαιτέρω ενέργειες.

Δεν πρέπει να αφήσομε με κανένα τρόπο ανεκμετάλλευτη την άρση του καμποτάζ για την οποία εμείς οι άνθρωποι της κρουαζιέρας αγωνιστήκαμε για ολόκληρες δεκαετίες.

marinews

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης