Ως ένα δύσκολο και φασαριόζικο παιδί και έναν εριστικό ενήλικο περιγράφουν τα ρωσικά ΜΜΕ τον αρχιχορευτή Πάβελ Ντμιτριτσένκο, ο οποίος παραδέχθηκε ότι ήταν ο εντολέας της επίθεσης με οξύ που σημειώθηκε τον περασμένο Ιανουάριο εναντίον του καλλιτεχνικού διευθυντή των Μπαλέτων Μπολσόι, Σεργκέι Φιλίν.

Γεννημένος στη Μόσχα το 1984 σε μια οικογένεια που ασχολείτο επαγγελματικά με τους παραδοσιακούς ρωσικού χορούς, ο Ντμιτριτσένκο είχε πει παλιότερα ότι η μητέρα του τον έπεισε να παρατήσει το ποδόσφαιρο και να δώσει εξετάσεις για τη σχολή μπαλέτου της Μόσχας με αντάλλαγμα μία… σοκολάτα Μαρς. «Κάπως έτσι, βρέθηκα να ασχολούμαι με τον χορό, χωρίς τη θέλησή μου» είχε αναφέρει ο Ντμιτριτσένκο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επίσης, ο 29χρονος είχε παραδεχθεί παλιότερα πως, λόγω της φανερής απροθυμίας του να συνεργαστεί με τους δασκάλους του, είχε αποβληθεί πέντε φορές από τη σχολή χορού στην οποία φοιτούσε. «Συμπεριφερόμουν σαν ένας κοινός χούλιγκαν και πετούσα δυναμιτάκια στους καθηγητές μου» είχε δηλώσει. Ωστόσο, κατάφερε να τελειώσει το λύκειο με σύμμαχο τις καλές του επιδόσεις στα μαθήματα. Εντάχθηκε το 2002 στα Μπαλσόι, όπου ο – επί 30 χρόνια – διευθυντής (και προκάτοχος του Φιλίν) Γιούρι Γκριγκόροβιτς τον ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή.

Ανάμεσα στους ρόλους που είχε κατά καιρούς ερμηνεύσει επί σκηνής ο Ντμιτριτσένκο ήταν αυτοί του Σπάρτακου στο ομώνυμο μπαλέτο του Άραμ Χατσατουριάν, του Χοσέ στην «Κάρμεν» του Ζορζ Μπιζέ, καθώς και του Ιβάν του Τρομερού στο ομώνυμο μπαλέτο του Σεργκέι Προκόφιεφ, που κατά πολλούς θεωρείται το απόγειο της σύντομης καριέρας του. Ο Ντμιτριτσένκο δεν δίσταζε να διαμαρτύρεται συχνά δημοσίως πως οι μισθοί των χορευτών είναι τόσο χαμηλοί, ώστε, όπως έλεγε χαρακτηριστικά, «ούτε μετανάστες δεν θα συμφωνούσουν να εργαστούν σε εργοτάξιο για τόσο λίγα χρήματα».

Επίσης, διαφωνούσε με τον καλλιτεχνικό διευθυντή των Μπολσόι, επειδή ο ίδιος ήταν έντονος υποστηρικτής του κλασικισμού στο ρεπερτόριο των μπαλέτων, ενώ ο Φιλίν προτιμούσε μια πιο σύγχρονη προσέγγιση στις παραστάσεις. Ο Πάβελ διατηρούσε ερωτική σχέση με την 21χρονη μπαλαρίνα Αντζελίνα Βορόντσοβα και θεωρούσε ότι για αυτό ο Φιλίν την «τιμωρούσε» και δεν της έδινε καλούς ρόλους, οδηγώντας σε στασιμότητα την καριέρα της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα, πάντως, με δηλώσεις της συζύγου του θύματος, Μαρία Πρόρβιτς, «ο σύζυγός μου είναι πεπεισμένος ότι ο κύκλος των εμπλεκομένων στην υπόθεση αυτή είναι πολύ μεγαλύτερος. Ο Σεργκέι πιστεύει ότι τα κίνητρα είναι διαφορετικά. Η νεαρή γυναίκα [σ.σ.: εννοεί τη Βορόντσοβα] είναι ένας λόγος, αλλά σίγουρα όχι η κύρια αιτία». Η εισαγγελία προτίθεται να απαγγείλει κατηγορίες κατά του χορευτή που επισύρουν ποινή μέχρι 12 ετών κάθειρξης.

Επιμέλεια: Μάριος Μπουμπής

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης