Συνάντηση με τον υφυπουργό Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη είχε αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), προκειμένου να συζητηθούν ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο.

Όπως ανακοινώθηκε εκ μέρους της ΟΦΑΕ, μεταξύ των θεμάτων που τέθηκαν επί τάπητος ήταν η διατίμηση που υπάρχει στη χορήγηση των αδειών TIR. Όπως τόνισε η Ομοσπονδία, σε καμία χώρα-μέλος της διεθνούς συμβάσεως TIR δεν καθορίζεται η τιμή από το Υπουργείο Οικονομικών. Η ΟΦΑΕ ζήτησε από τον κ. Μαυραγάνη να καταργηθεί η διάταξη που προβλέπει τον καθορισμό τιμής από κρατικό φορέα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, ζητήθηκε να απαλειφθούν οι διατάξεις που επιβάλλουν στην ΟΦΑΕ την κατάθεση τραπεζικής εγγύησης ύψους 600.000 ευρώ και την τήρηση ως αποθεματικού 20% επί των πωλήσεων TIR. Η ΟΦΑΕ για τη στήριξη του αιτήματός της ανέφερε στον Γ. Μαυραγάνη ότι πιθανές αξιώσεις του Δημοσίου από ενδεχόμενες δασμοφορολογικές παραβάσεις των χρηστών δελτίων TIR είναι ομαδικά ασφαλισμένες, όπως προβλέπεται από τη διεθνή σύμβαση, και ως εκ τούτου είναι εντελώς περιττή η πρόβλεψη των παραπάνω δεσμεύσεων.

Tο ωράριο λειτουργίας των τελωνείων και έναρξη TIR σε καθορισμένους συνοριακούς τελωνειακούς χώρους ήταν ακόμη ένα «καυτό» ζήτημα που έθεσε η ΟΦΑΕ.

Όπως σημειώθηκε, ενώ ο νόμος προβλέπει ότι για την προστασία του εμπορίου είναι δυνατόν οι υπηρεσίες να λειτουργούν και εκτός των εργάσιμων ημερών και ωρών, καθώς και να γίνεται η διαδικασία έναρξης TIR σε καθορισμένους συνοριακούς τελωνειακούς χώρους εξόδου των εμπορευμάτων από τη χώρα, κάτι τέτοιο μόνο στην Ελλάδα δεν συμβαίνει μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα η χώρα να χάνει ανταγωνιστικότητα έναντι των ξένων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ΟΦΑΕ ζήτησε την παρέμβαση του υπουργού, ειδικά προς τη 19η Διεύθυνση Τελωνειακών Διαδικασιών, ώστε να εφαρμοστεί ο νόμος και να εξυπηρετηθούν παραγωγοί και μεταφορείς.

Τέλος από την ΟΦΑΕ τέθηκε και η χρόνια απαίτησή της για την ύπαρξη ουσιαστικών ελέγχων στο Τελωνείο των Κήπων, των 200 λίτρων αφορολόγητου πετρελαίου που επιτρέπεται να φέρουν τα τουρκικά φορτηγά στις δεξαμενές τους, που έχει ως αποτέλεσμα οι Έλληνες αυτοκινητιστές να χάνουν σε ανταγωνιστικότητα και την ίδια ώρα να πριμοδοτούνται οι Τούρκοι με αφορολόγητο πετρέλαιο από τη χώρα τους.

Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας επεσήμαναν στον Γ. Μαυραγάνη ότι το ελληνικό Δημόσιο λόγω αυτής της κατάστασης χάνει τουλάχιστον 60 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Παράλληλα, τόνισαν ότι είναι απαράδεκτο φορτηγά ξένων χωρών να έχουν τη δυνατότητα εφοδιασμού αφορολόγητου πετρελαίου από την Ελλάδα κατά την έξοδό τους από τη χώρα μας, ενώ απαγορεύεται ο εφοδιασμός αφορολόγητου πετρελαίου για τους Έλληνες αυτοκινητιστές.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης