Διαβάζω και ξαναδιαβάζω την ανακοίνωση του ΥΝΑ Κ. Μουσουρούλη που εξέδωσε και μοίρασε στα ΜΜΕ αρκετές ώρες μετά την αδιάλλακτη στάση που κράτησε στη συνάντηση με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και αυτόματα πάω λίγα χρόνια πίσω, τότε που η γαλάζια κυβέρνηση επιστράτευσε τους έλληνες ναυτικούς και με το δικό της επικοινωνιακό παιχνίδι είχε ξεσηκώσει εναντίον τους κάποιες «αδικημένες» κοινωνικές ομάδες που …έσχιζαν τηλεοπτικά τα ιμάτιά τους ότι καταστρέφονται εξαιτίας της απεργίας των ελλήνων ναυτικών, οι οποίοι όπως και τώρα διεκδικούν πολύ απλά το μεροκάματό τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αναφέρει λοιπόν μεταξύ άλλων ο Υπουργός, που με το ν/σ που καταθέτει σε λίγες μέρες στη Βουλή, βάζει κυριολεκτικά «ταφόπλακα» στο ναυτικό επάγγελμα, έτσι τουλάχιστον λένε οι ναυτικοί μας αλλά και δεκάδες βουλευτές του Κοινοβουλίου, όχι πάντως ο κύριος Υπουργός ναυτιλίας και οι παρατρεχάμενοί του, τα εξής: Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μεταξύ τους με τα ηπειρωτικά λιμάνια αποτελεί εθνικό ζήτημα λόγω της σημασίας που έχει για τη διασφάλιση της εδαφικής κοινωνικής και οικονομικής συνοχής της χώρας. Το ΥΝΑ βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία και διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους της ακτοπλοΐας. Κατανοούμε πλήρως(ναι καλά διαβάσατε) τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες και καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για την κατά δυνατό ν επίλυση τους μέσα στο πλαίσιο της δεδομένης δύσκολης οικονομικής συγκυρίας για τον τόπο μας, καταλήγει ο κος Μουσουρούλης που όπως καταγγέλλει η ΠΝΟ κατά τη διάρκεια της άκαρπης συνάντησης, αρνήθηκε κάθε επίλυση των προβλημάτων των ελλήνων ναυτικών.

«Η μη διεξαγωγή των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δεν αποτελεί λύση σε κανένα πρόβλημα. Θα έχει δε ως συνέπεια την αποκοπή των νησιωτών από την Ηπειρωτική Ελλάδα με σοβαρές συνέπειες, όπως η έλλειψη βασικών ειδών πρώτης ανάγκης καθώς και του απαραίτητου υγειονομικού υλικού, προκαλώντας και οξύνοντας τα προβλήματα στις ήδη βεβαρημένες  από την οικονομική κρίση τοπικές κοινωνίες.

Δηλ. αν κατάλαβα καλά ο κος ΥΝΑ, που ουσιαστικά απέπεμψε με την αρνητική στάση του  τους εκπροσώπους της ΠΝΟ λέγοντας ότι το νομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή ως έχει, ζητά να μην υποστούν πιθανές συνέπειες οι τοπικές κοινωνίες των νησιών και ειδικά κάποιες ειδικές κατηγορίες(μεγαλοαγρότες, μεγαλοξενοδόχοι κ.α.) που ήδη έκαναν την εμφάνισή τους  στα τηλεοπτικά παράθυρα, να εξαφανισθούν και οι λιγοστοί έλληνες ναυτικοί από την ελληνική εμπορική ναυτιλία που ήδη μετρά περίπου 4000 βαπόρια όλων των τύπων και τα οποία φέρνουν τους έλληνες πλοιοκτήτες στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής πυραμίδας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και ξεχνά τόσο ο υπουργός όσο και οι πλοιοκτήτες ότι αυτά τα βαπόρια και αυτή η μεγάλη ελληνική ναυτιλία, χτίσθηκε αλλά και μεγαλούργησε και μεγαλουργεί στους ωκεανούς και με την σημαντική-σημαντικότητα προσφορά και των ελλήνων ναυτικών.

Και αυτοί οι έλληνες ναυτικοί που τη δεκαετία του 1990 αριθμούσαν πάνω από 50.000, σήμερα εξαιτίας των εκάστοτε κυβερνητικών νόμων και νομοθετημάτων δεν ξεπερνούν τους 15.000 εκ των οποίων μάλιστα και σύμφωνα με τα στοιχεία της ΠΝΟ οι μισοί και κάτι παραπάνω είναι άνεργοι και εξαθλιωμένοι.

Και τώρα που τείνουν να εξαφανισθούν κι άλλο, η επίσημη κυβέρνηση διά στόματος του υπουργού της, ζητά να διακόψουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις, επικαλούμενοι τα γνωστά. Δηλ. ότι θα αποκοπούν τα νησιά μας και θα παρουσιαστούν ελλείψεις σε τρόφιμα και φάρμακα. Δηλ. στο…ίδιο έργο θεατές!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης