Έντονος είναι ο προβληματισμός των αρχαιολόγων για τις νωπογραφίες και τα ιερογλυφικά που βρίσκονται μέσα σ’ έναν από τους σημαντικότερους αρχαίους τάφους της Αιγύπτου.

Η τελευταία κατοικία του Τουταγχαμών θεωρείται ένα από τα… must για τους περισσότερους τουρίστες της αφρικανικής χώρας, που φθάνουν μέχρι την Κοιλάδα των Βασιλέων προκειμένου να θαυμάσουν το μεγαλείο ενός εκ των σπουδαιότερων πολιτισμών της Αρχαιότητας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρόλο που ο τάφος του νεαρού Φαραώ δεν συγκρίνεται με τις δαιδαλώδεις αίθουσες και τα πολύπλοκα ταφικά μνημεία άλλων σπουδαίων Φαραώ του παρελθόντος (π.χ. Χατσεπσούτ, Ραμσής Β’), το πλεονέκτημά του έγκειται στο γεγονός ότι είναι ο μοναδικός που βρέθηκε ασύλητος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όταν τον Νοέμβριο του 1922 ο αρχαιολόγος Χάουαρντ Κάρτερ άνοιγε την είσοδο του τάφου και έμπαινε μέσα, δεν μπορούσε με τίποτα να πιστέψει αυτό που έβλεπε μπροστά του. Ακόμα και σήμερα η χρυσή σαρκοφάγος του νεαρού Φαραώ, σε συνδυασμό με την επίσης χρυσή προσωπίδα αποτελούν τις… ατραξιόν του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου στο Κάιρο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, το άνοιγμα του τάφου σε συνδυασμό με τους χιλιάδες τουρίστες που τον επισκέπτονται καθημερινά έχουν δημιουργήσει κλιματικές συνθήκες, οι οποίες διαβρώνουν τα τοιχώματα, με τις παραστάσεις και τα ιερογλυφικά να χάνουν σταδιακά τα έντονα χρώματά τους και να κινδυνεύουν να καταστραφούν ολοσχερώς.

Βασική αιτία… η ανθρώπινη αναπνοή που προκαλεί αυξομειώσεις στη θερμοκρασία και στα επίπεδα υγρασίας εντός του ταφικού μνημείου.

Επιμέλεια: Μάριος Βελέντζας

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης