Σε 9.401 ανήλθαν συνολικά τα παράπονα και οι καταγγελίες πολιτών που δέχθηκε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών το 2012, ενώ κατατέθηκαν άλλα 4.438 ερωτήματα πέρυσι, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΚΕΠΚΑ.

Με τη μεσολάβηση του Κέντρου, οι καταναλωτές-μέλη του ωφελήθηκαν με το ποσό των 637.297,39 ευρώ. Μάλιστα, με την παρέμβαση του ΚΕΠΚΑ στους προμηθευτές, επιλύθηκε το 98,85% των καταγγελιών υπέρ των καταναλωτών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βάσει της ανακοίνωσης του Κέντρου, το 2012 ήταν και πάλι χρονιά των τραπεζών (4.373 παράπονα/καταγγελίες) και των υπερχρεωμένων νοικοκυριών (1.072 παράπονα/καταγγελίες), με τις δύο αυτές κατηγορίες να συγκεντρώνουν το 57,92% των παραπόνων, επί του συνόλου που κατατέθηκαν.

Περισσότεροι από 4.473 καταναλωτές ζήτησαν πληροφόρηση και συμβουλές από το ΚΕΠΚΑ, 498 καταναλωτές γράφτηκαν μέλη του Κέντρου, 481 κατέθεσαν τα δικαιολογητικά τους, 472 συναντήθηκαν με τους ειδικούς του ΚΕΠΚΑ και προετοιμάστηκαν οι προτάσεις προς τις τράπεζες και τελικά απεστάλησαν στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα 467 φάκελοι. Σημειώνεται ότι κάθε φάκελος αφορά ένα ή και περισσότερους καταναλωτές (οικογένεια), μία έως και 13 τράπεζες, ένα έως και πενήντα χρηματοδοτικά προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι οι 467 φάκελοι που απεστάλησαν στις τράπεζες αντιστοιχούν σε 1.521 σχέδια ρύθμισης οφειλών.

Συνολικά, εκδόθηκαν 702 βεβαιώσεις αποτυχίας, σύμφωνα με την ανακοίνωση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στα 1.072 παράπονα που έγιναν στο ΚΕΠΚΑ για τις υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος, τα 600 αφορούν σε πάροχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, 136 τη ΔΕΗ, 152 λοιπούς πάροχους ηλεκτρικής ενέργειας, 94 λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος, 78 έχουν να κάνουν με το φυσικό αέριο και 12 αφορούν την ΕΥΑΘ.

Στη λίστα του ΚΕΠΚΑ περιλαμβάνονται -μεταξύ άλλων- 840 καταγγελίες καταναλωτών για ελαττωματικά προϊόντα, 472 για λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, 392 για δημόσιες υπηρεσίες -υπηρεσίες ΟΤΑ, 276 για τουριστικές υπηρεσίες, 192 για παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές, 140 για πωλήσεις από απόσταση και 132 για ινστιτούτα-γυμναστήρια.

Επιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης