Το λεγόμενο «downsizing» (μικροί κινητήρες, μεγάλη ιπποδύναμη, χαμηλή κατανάλωση) έχει επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ολοένα και περισσότερα μοντέλα κάνουν την εμφάνισή τους, με τους υποψήφιους πελάτες να έχουν να επιλέξουν μέσα από μεγάλη γκάμα αυτοκινήτων.

Το… σύστημα αυτό δουλεύει σε μεγάλο βαθμό στην Ελλάδα, όπου η φορολογία των αυτοκινήτων με μεγάλους κινητήρες δεν έχει προηγούμενο. Με λίγα λόγια, οι όποιοι αγοραστές υπάρχουν έχουν στραφεί σε αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με μικρούς κινητήρες, όμως δεν υστερούν σε επιδόσεις, από πλευράς κατανάλωσης δεν επιβαρύνουν σε μεγάλο βαθμό τον οδηγό, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας τους δεν είναι υψηλά, λόγω χαμηλών εκπομπών ρύπων CO2.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως φαίνεται, ακόμα και η Jaguar θα ακολουθήσει το παράδειγμα του «downsizing». Έτσι, μέχρι το 2016 θα δούμε αρκετά μοντέλα της γκάμας με κινητήρες 1.6 και 1.8 λίτρα που με τη βοήθεια του turbo θα προσφέρουν ό,τι και ένας τρίλιτρος -για παράδειγμα- κινητήρας. Σύμφωνα, μάλιστα, με τις φήμες, η βρετανική φίρμα ετοιμάζει μοντέλα τύπου hatchback, 4Χ4 και γενικά ό,τι είναι ικανό να «χτυπήσει» τον ανταγωνισμό που ακούει στο όνομα Mercedes, BMW, Audi κ.ά. Μια τέτοια κίνηση είναι σίγουρο ότι θα φέρει τεράστιες πωλήσεις ακόμα και σε χώρες όπως την Ελλάδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η επιτυχία της δίλιτρης X-Type, που στη χώρα μας τα πήγε πάρα πολύ καλά.

Η Jaguar X-Type γνώρισε μεγάλη επιτυχία με τον κινητήρα των 2.0 λίτρων

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτό που θα πρέπει να κάνουμε είναι υπομονή, να περιμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις και, φυσικά, τις διάφορες εκθέσεις, όπου και αναμένεται να δούμε τα πρώτα δείγματα… Να σημειώσουμε ότι στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες η Jaguar εκπροσωπείται από την εταιρεία «Πέτρος Πετρόπουλος», που εισάγει και διανέμει και άλλες μάρκες αυτοκινήτων, όπως Isuzu και Range Rover.

* Στην κεντρική φωτογραφία, η Jaguar XKR.

Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης