Πανάκριβα ναύλα για «σαπιοκάραβα», που αρμενίζουν όπως θέλουν, με ό,τι ταχύτητα θέλουν, έχουν στη διάθεσή τους οι πολίτες αυτής της χώρας, για να επισκεφθούν τα νησιά μας για δουλειά ή αναψυχή.

Η «μάχη του λιμανιού» έχει χαθεί προ πολλού για τους δύσμοιρους ταξιδιώτες, που για κακή τους τύχη αποφάσισαν να κατευθυνθούν σε κάποιο νησί για τις -οπωσδήποτε-ολιγοήμερες διακοπές τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θα πληρώσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σχεδόν όσο και το δωμάτιο που θα νοικιάσουν, με αποτέλεσμα να περικόπτουν ακόμη περισσότερο τις διακοπές τους.

Και θα πληρώσουν τη νύφη της… ακτοπλοΐας με χίλιους δυο τρόπους και όχι μόνο με βάση τα πανάκριβα εισιτήρια.

Βέβαια θέσεις τον Ιούλιο και τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα. Αποφασίστε -όχι την τελευταία στιγμή- τέσσερις, πέντε, ακόμη και έξι ημέρες πριν να ταξιδέψετε και εάν βρείτε εισιτήρια… γράψτε μας. Και αυτό όχι γιατί, παρά τις υπερβολικές αυξήσεις, οι Έλληνες συνεχίζουν να ταξιδεύουν πληρώνοντας όσο-όσο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Καμία σχέση.

Οι εφοπλιστές αναπροσαρμόζουν τα δρομολόγια, όπως τους βολεύει και το Υπουργείο μόνο ενημερώνεται και… υπογράφει. Η οικονομία στα καύσιμα γίνεται με πολλούς τρόπους, αρκεί να μην υπάρχει αντίσταση.

Κάντε μια σύγκριση και θα δείτε ότι φέτος τα δρομολόγια είναι πολύ λιγότερα. Τα πλοία σε κάθε λιμάνι είναι λιγότερα και βεβαίως η εξυπηρέτηση ανύπαρκτη.

Τώρα έχουν βρει και άλλη φάμπρικα.

Έχουν πληθύνει τα νυχτερινά δρομολόγια. Ακόμη και από Κυκλάδες υπάρχουν πλέον πλοία που ξημερώνουν στον Πειραιά, σα να έρχονται από την Κρήτη.

Και δεν είναι μόνον αυτά.

Τα πρακτορεία έχουν μπει στο κόλπο.

Έναντι αμοιβής, βεβαίως, φροντίζουν να «πουλάνε» πρώτα τα ακριβά εισιτήρια, λέγοντας ότι για την οικονομική θέση δεν υπάρχει διαθεσιμότητα. Όταν όμως μπεις στο καράβι διαπιστώνεις ότι θέσεις στην οικονομική κλάση υπάρχουν και μάλιστα αρκετές.

Οι καταγγελίες φθάνουν «βροχή» αυτές τις ημέρες και αρκεί κάποιος να ρίξει μια ματιά στα μπλογκ για να καταλάβει τι συμβαίνει.

Και όταν κάποιος βρίσκει εισιτήριο όμως, πάλι κάνουν ότι θέλουν οι εφοπλιστές και τα στελέχη τους.

Για παράδειγμα έχουν μειώσει σημαντικά τις ταχύτητες των πλοίων.

Έτσι τα ταχύπλοα, που έφεραν πραγματική άνοιξη στα νησιά αρχίζουν να μετατρέπονται σε «σκούνες με πανιά». Εάν ένα δρομολόγια παραταθεί για 16 λεπτά, το όφελος στα καύσιμα είναι τεράστιο. Σκεφθείτε να παραταθεί για μία ώρα.

Με «Πέμπτη ταχύτητα και 90 χλμ/ώρα», κατά την αυτοκινητιστική αναλογία, ταξιδεύουν πλέον τα πλοία της ακτοπλοΐας.

Άλλο παιγνίδι γίνεται με τα μποφόρ των ανέμων και τη διάταξη περί απαγόρευσης απόπλου μετά τα 7. Όλοι διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους ότι το τηρούν και την ίδια στιγμή όλοι οι επιβάτες έχουν εμπειρίες από ταξίδια με 8-9, ακόμη και με 10(!) μποφόρ.

Παράλληλα, καλύτερα να μην γνωρίζουν οι ταξιδιώτες με τι πλοία γίνονται όλα αυτά.

Σε μελέτη της Εταιρείας Συμβούλων Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων (XRTC) που δημοσιεύεται στο ναυτιλιακό περιοδικό «Εφοπλιστής» του μήνα Ιούλη, αναφέρεται ακριβώς η μείωση του ακτοπλοϊκού στόλου των κυρίως τύπων πλοίων (επιβατηγά – οχηματαγωγά, φορτηγά – οχηματαγωγά, υδροπτέρυγα), από 126 το 2001, σε 81 το 2008.

Να λοιπόν και με αριθμούς η μείωση των δρομολογίων ανά προορισμό.

Ο κύκλος εργασιών των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων την τελευταία τριετία, σύμφωνα με τη μελέτη, έχει σταθερά ανοδική πορεία και ξεπερνάει το 1 δισ. ευρώ, ενώ το 2007 η «επιβάρυνση από την αύξηση της τιμής του πετρελαίου δεν ξεπέρασε το 2% για το σύνολο του κλάδου»!

Επιπλέον τα στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είναι σαφή: Από τα 49 επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία, που αυτή την περίοδο δρομολογούνται από τα λιμάνια Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου και ενώνουν το νησιωτικό σύμπλεγμα με τον κύριο κορμό της Ελλάδας, μεταφέροντας τον κύριο όγκο επιβατών, τα 19 (δηλαδή το 38,7%) έχουν έτος κατασκευής μεταξύ του 1971 και του 1979. Τα 13, δηλαδή το 26,5% των ακτοπλοϊκών επιβατηγών που δρομολογούνται από τα κύρια λιμάνια κατασκευάστηκαν από το 1975 και κάτω! Η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη στα πλοία που εκτελούν ενδονησιωτικές συγκοινωνίες και στα φορτηγά – οχηματαγωγά και δεξαμενόπλοια που εκτελούν ακτοπλοϊκούς πλόες, όπου το 2007 καταγράφηκαν 741 πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών.

Το ρεκόρ σπάει το 39χρονο πλοίο «ΜΙΛΕΝΑ», το οποίο είχε αποσυρθεί και επιστρέφει και το επίσης 39χρονο πλοίο «ΝΤΑΛΙΑΝΑ».

Οι 3 παραβάσεις που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό

Παραβάσεις του άρθρου 1, νόμος 703/77 και 81 της συνθήκης Ε.Κ. διαπιστώνει στην εισήγησή της η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού για την ακτοπλοΐα. Αφορούν νόθευση και στρέβλωση του υγιούς ανταγωνισμού, καθώς διαπιστώθηκε στην έρευνα:

1. Οριζόντια σύμπραξη μεταξύ ορισμένων ακτοπλοϊκών εταιρειών, εντός της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, αναφορικά με την τιμολογιακή τους πολιτική.

2. Οριζόντια σύμπραξη μεταξύ ορισμένων εταιρειών με αντικείμενο τις προσφορές συμπαιγνίας, δηλαδή έμμεσος καθορισμός ναύλων.

3. Οριζόντια σύμπραξη μεταξύ ορισμένων ακτοπλοϊκών εταιρειών, με αντικείμενο τον περιορισμό της παραγωγής και διάθεσης δρομολογίων.

Για την έστω μικρή τιμωρία των όποιων υπευθύνων θα ολοκληρωθεί η καλοκαιρινή σεζόν με τις ανάλογες εισπράξεις σε βάρος του κοσμάκη και η αρμόδια επιτροπή θα συνεδριάσει με την ησυχία της στις… 9 Οκτωβρίου.

Μέχρι τότε καλά ταξίδια.

Διαβάστε επίσης:
Σύγκρουση πλοίων στην Άνδρο

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης