Η αγωνιστική λέσχη ΦΙΛΜΠA, που διοργάνωσε πριν από λίγες ημέρες την ανάβαση Αιγείρας, έστειλε επιστολή σχετικά με το περιστατικό κατά το οποίο υπήρξε σύγκρουση μεταξύ αυτοκινήτου της οργάνωσης και αγωνιστικού αυτοκινήτου με οδηγό τον Σταύρο Κρέτσα. Η επιστολή έχει αποδέκτη τον ΣΟΑΑ (Σύνδεσμο Οδηγών Αγώνων Αυτοκίνητου). Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, στην επιστολή που ανήρτησε ο σύνδεσμος στον διαδικτυακό ιστότοπό του, υπάρχουν αρκετές υπερβολές και ανακρίβειες σχετικά με το ατύχημα στην 10η Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας.
Η επιστολή της ΦΙΛΜΠΑ
1. Στην επιστολή αναφέρεται ότι το αυτοκίνητο με αριθμό συμμετοχής 8 υπέστη σοβαρή ζημιά με σοβαρές αμφιβολίες για τη δυνατότητα επισκευής του. Το συμπέρασμα αυτό ποιος το βγάζει; Η ΦΙΛΜΠΑ έστειλε έναν Μηχανικό-Φανοποιό (γνώστη του χώρου) και ένα από τους Τεχνικούς Εφόρους του Αγώνα, οι οποίοι και οι δύο είχαν την ίδια άποψη ότι η ζημιά είναι σχετικά μικρή και σαφέστατα επισκευάσιμη. Η ΦΙΛΜΠΑ βρίσκεται στη διαδικασία αναμονής της έκθεση από τον επίσημο πραγματογνώμονα της ασφαλιστικής, ώστε και επίσημα να υπάρξει άποψη για τη ζημιά του αυτοκινήτου. Αν αυτό καθυστερήσει, η ΦΙΛΜΠΑ διατίθεται να στείλει και ιδιώτη πραγματογνώμονα με δικά της έξοδα.
2. Στην επιστολή αναφέρεται ότι όλα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα ξεκίνησαν κατά εντολή του κριτή που βρισκόταν εκεί. Ο οδηγός δεν γνωρίζει ότι αρμόδιος για την εντολή αυτή είναι ο έφορος του Park Ferme; Αρμόδιος κριτής ήταν ο κ. Ανδρέας Παντελής. Μόνος του ο κ. Κρέτσας αναφέρει ότι την εντολή την πήρε από τεχνικό έφορο που βρισκόταν στο σημείο, στέλεχος του αγώνα, αναρμόδιο για αυτό.
3. Κατά δηλώσεις των Κριτών Κ13-Κ13Α-Κ14, ο κριτής-Βοηθός Αλυτάρχη που ανέβαινε σε εντεταλμένη υπηρεσία, για να κατεβάσει τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, όπως προβλέπεται από τα μέτρα ασφαλείας και όπως γίνεται πάντα, κινείτο με χαμηλή ταχύτητα ελέγχοντας να μην κινηθούν αυτοκίνητα θεατών ή άλλα από τα σημεία των θέσεων των κριτών, πριν κατέβουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα.
4. Ο Οδηγός του αυτοκινήτου ασφαλείας που ανέβαινε δεν ήταν… κάποιος θεατής, αλλά ο κριτής βοηθός του Αλυτάρχη που ανέβαινε σε εντεταλμένη υπηρεσία, να κατεβάσει τα αγωνιστικά αυτοκίνητα για αποφυγή ατυχημάτων και έλεγχο της ταχύτητας καθόδου των αγωνιστικών, όπως σαφώς ορίζουν τα μέτρα ασφαλείας.
5. Η πρώτη κίνηση του κριτή βοηθού του Αλυτάρχη μετά το συμβάν ήταν να ελέγξει τη σωματική ακεραιότητα του κ. Κρέτσα διασφαλίζοντας τον οδηγό και τα οχήματα με τη βοήθεια του κριτή της Κ15, έτσι ώστε τα επόμενα αγωνιστικά που έφτασαν στο σημείο μετά από 2-3 λεπτά να αντιληφθούν το γεγονός.
6. Ο κριτής βοηθός του Αλυτάρχη (κ. Καπετανάκης Μάρκος) σύστησε ηρεμία στον οδηγό, έτσι ώστε να χαλαρώσει για να δουν αν είχε χτυπήσει και να συνέλθει.
7. Όταν ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής έφτασε στο σημείο του συμβάντος ο κ. Κρέτσας μίλησε μαζί του και του είπε ότι δεν έχει χτυπήσει πουθενά και είναι μια χαρά. Μετά από διάστημα περίπου 10 λεπτών και παρέμβαση φιλικών του προσώπων, ζήτησε να λάβει προληπτικά εξέταση από τον υπεύθυνο ιατρό του αγώνα.
8. ΑΜΕΣΑ δόθηκε εντολή στον ιατρό του αγώνα να είναι έτοιμος στην περιοχή της αφετηρίας να εξετάσει τον κ. Κρέτσα, καθώς εκείνη τη στιγμή το αυτοκίνητο είχε φορτωθεί και κατευθυνόταν προς τα εκεί με τον οδηγό μέσα. Ο ιατρός του αγώνα εξέτασε τον οδηγό και συμβουλευτικά και χωρίς ΚΑΜΙΑ ένδειξη του συνέστησε να προβεί σε προληπτικές ακτινογραφικές εξετάσεις, όπως και αναφέρει στην αναφορά του.
9. Κανείς εξ όσων γνωρίζουμε από τη ΦΙΛΜΠΑ δεν παρέπεμψε τον κ. Κρέτσα στην ΟΜΑΕ/ ΕΘΕΠΑ και στον κ. Θωμά Γκουρτσούλη, αλλά από την πρώτη στιγμή ενημερώθηκε για τις προθέσεις και τις ενέργειες της ΦΙΛΜΠΑ.
Ανθρώπινα και φιλικά πάνω από όλα προς τον οδηγό.
1. Ο κ. Κυρ. Καπετανάκης, Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής, με τον οποίο συνομίλησε και συνομιλεί ακόμα ο κος Κρέτσας, προσπαθεί να τον βοηθήσει και κάθε φορά του μεταφέρει την πρόθεση του Δ.Σ της ΦΙΛΜΠΑ να βοηθήσει τον κ. Κρέτσα για την αποκατάσταση του αυτοκινήτου του. Η προσπάθεια αυτή είναι έντονη στο να γίνει ξεκάθαρο και κατανοητό ότι ανθρώπινα και μέσα σε όρια λογικής και σύνεσης, με βάση τις δυνατότητές της η ΦΙΛΜΠΑ έχει την προδιάθεση να στηρίξει τον οδηγό. Σε κάποιες συνομιλίες όμως με τον κ. Κυρ. Καπετανάκη παρουσία και μελών του Δ.Σ. της ΦΙΛΜΠΑ ακούστηκαν πολλά παράλογα και απαιτήσεις περίεργες.
2. Η ΦΙΛΜΠΑ, ΑΜΕΣΑ μετά τον αγώνα, έστειλε με δικές της ενέργειες και έξοδα, το αυτοκίνητο του κ. Κρέτσα στο συνεργείο του, όπως και μας ζητήθηκε από τον ίδιο.
3. Τις πρώτες μέρες της επόμενης εβδομάδας, η ΦΙΛΜΠΑ έστειλε δύο έμπειρους τεχνικούς, να εξετάσουν τη ζημιά του αγωνιστικού αυτοκινήτου του, οι οποίοι όμως δεν έγιναν και απόλυτα δεκτοί όπως θα έπρεπε. Μάλιστα, γνωρίζουμε ότι έγινε και οικονομική πρόταση για την αποκατάσταση της ζημιάς του αυτοκινήτου από τον ένα από αυτούς (που η εμπειρία του σε τέτοια ζητήματα είναι πέραν κάθε αμφιβολίας, λόγω εξειδικευμένης επαγγελματικής ενασχόλησης με το αντικείμενο), κοστολογώντας τη ζημιά της απόλυτης αποκατάστασης του αυτοκινήτου στο ποσό των χιλίων διακοσίων ευρώ (1.200,00).
4. Η ΦΙΛ.Μ.Π.Α. δεν θέλει να αναφερθεί τώρα για την αιτία και τα γεγονότα τα οποία δημιούργησαν το συμβάν. Εννοείται όμως ότι έχει εξετάσει και έχει πλήρη και τεκμηριωμένη άποψη για όλα αυτά.
ΑΥΤΑ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΧΡΟΝΟΥ
1. Η ΦΙΛ.Μ.Π.Α. κάνει προσπάθειες, ώστε το αυτοκίνητο του κου Κρέτσα να αποζημιωθεί από την Ασφαλιστική. Με βάση τη λογική και την πραγματικότητα και πρόσθετα ΔΗΛΩΝΕΙ ότι θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια, ηθική και υλική, με βάση τις δυνατότητές της για την αποκατάσταση της ζημιάς, από λόγους ΗΘΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.
Παρακαλούμε το σεβαστό Δ.Σ. του ΣΟΑΑ, να ελέγχει τις αναληθείς πληροφορίες και τις ατυχείς δηλώσεις που αναγράφονται στο διαδίκτυο, στην ομάδα ιστότοπου κοινωνικής διαδικτύωσης του ΣΟΑΑ, που κατηγορούνται, με χυδαίο μερικές φορές τρόπο, άτομα που ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΑΙΤΙΟΙ ΤΟΥ ΑΤΥΧΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ.
Όλοι μας καταβάλουμε τη μέγιστη προσπάθεια για να λυθεί το θέμα και μάλιστα όσο το δυνατόν ταχύτερα με θετική έκβαση για τον οδηγό. Πιστεύουμε ότι και το Δ.Σ. του ΣΟΑΑ θα κινηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση βάζοντας ως στόχο τη στήριξη από όλους μας του αγωνιζόμενου».
Διαβάστε επίσης: Αντιμέτωποι με το… θάνατο οι οδηγοί αγώνων
Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης