Την ώρα που συζητάμε για νέους κινητήρες με 3 ή ακόμα και 2 κυλίνδρους κάποιοι άλλοι γιορτάζουν τους… 12. Αυτό συμβαίνει με την BMW που συμπληρώνει φέτος 25 χρόνια από τότε που χρησιμοποίησε για πρώτη φορά σε μοντέλο της κινητήρα με 12 κυλίνδρους και συγκεκριμένα στη σειρά 7.
Το πρώτο 12-κύλινδρο αυτοκίνητο της BMW ήταν η 750i η οποία παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 1987 στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης. Ο 5.0 λίτρων κινητήρας V12 είχε απόδοση 300 ίππους στις 5.200 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή άγγιζε τα 450 Nm στις 4.100 σ.α.λ. Χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου μοντέλου ήταν ότι υπήρξαν 3.000 προ-παραγγελίες, ακόμη και πριν από την πρώτη επίσημη παριυσίαση του το οποίο προσφερόταν σε δύο εκδόσεις την 750i και την 750iL (έκδοση με μακρύ μεταξόνιο).
Το 1994 παρουσιάστηκε η νέα 750i. Στη συγκεκριμένη, ο κινητήρας αυξήθηκε σε χωρητικότητα φτάνοντας τα 5,4 λίτρα και τη μέγιστη ισχύ τους 326 ίππους. Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη έκδοση ήταν πιο ισχυρή, στην πράξη ήταν 13% πιο οικονομική όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου ενώ είχε πιο χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2 και ήταν πιο αθόρυβη σε λειτουργία.
Το 2002, η BMW δημιούργησε την 760i με τους 445 ίππους που παρήγαγε ο νέος κινητήρας των 6.0 λίτρων. Ο εν λόγω ήταν και ο πρώτος 12-κύλινδρος με άμεσο ψεκασμό. Το τελευταίο δημιούργημα βγήκε από την γραμμή παραγωγής το 2009 με την ονομασία 760i(και Li) η οποία φτάνει τους 544 ίππους και τα 750Νm ροπής. Σίγουρα ένα μοντέλο που απευθύνεται σε ελάχιστους και που δεν θα ρωτήσουν ποτέ όταν επισκεφτούν μία αντιπροσωπεία: «πόσο… καίει;».
Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Πατήστε παρακάτω για να δείτε φωτoγραφίες από τις 4 γενιές της 12κύλινδρης BMW Series 7