Τέρμα και στο προνόμιο του Καμποτάζ και για τα υπό ελληνική σημαία σκάφη αναψυχής, βάζει λέει σε βαρύγδουπες δηλώσεις της η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, η οποία έσπευσε να προαναγγείλει και την ενίσχυση (με τι άραγε?) της ελληνικής σημαίας έτσι ώστε να ευνοηθούν, έναντι των σκαφών τρίτων χωρών τα σκάφη που στην πρύμνη τους κυματίζει η γαλανόλευκη.
Και ας είναι αντίθετοι με την άρση του προνομίου για τις πλόες στα ελληνικά νησιά των σκαφών με τις τριτοκοσμικές σημαίες και τους χαμηλόμισθους ναυτικούς οι επαγγελματίες του χώρου και ας γνωρίζουν όλοι την τεράστια φοροδιαφυγή τέτοιων σκαφών στα Δωδεκάνησα, όπου κινδυνεύουν ήδη να εξαφανισθούν τα υπό ελληνική σημαία πλοία που πραγματοποιούν πλόες μέχρι τα Τουρκικά παράλια.
Και ας διαμαρτύρονται όλοι οι φορείς εκεί στην Ρόδο και την Κω για τα σκάφη (μέχρι και καταμαράν) που με σημαία της γειτονικής χώρας πηγαινοφέρνουν κόσμο και κοσμάκη μέχρι την Μαρμαρίδα και το Μπουντρούμ. Και ας μην πληρώνουν φόρους και λιμανιάτικα, αφού τα χρήματα που εισπράττουν είναι μέσω των καταστάσεων αποεπιβίβασης (VOUCHER).
Και ας μην είναι θεωρημένα από τις αρμόδιες ΔΟΥ τα “εισιτήρια” που κόβουν στους επιβάτες αυτών των πλοίων και πλοιαρίων, τα κάθε λογής ναυτικά πρακτορεία, αλλά και τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων η κα υπουργός τουρισμού βάζει τέρμα και στο καμποτάζ των ελληνικών σκαφών αναψυχής.
Και ας έχει στα χέρια της έγγραφες διαμαρτυρίες ελλήνων πλοιοκτητών από τη Ρόδο και την Κω ότι οι Τούρκοι αλωνίζουν στο Αιγαίο χωρίς να πληρώνουν μια, η κυρία υπουργός τουρισμού προχώρησε και στην άρση του Καμποτάζ, ενώ την ίδια στιγμή οι αετονύχηδες των Δωδεκανήσων τρίβουν τα χέρια τους αφού και φέτος κατάφεραν όχι μόνο να τα οικονομήσουν αλλά να διώξουν και τα λιγοστά ελληνικά πλοία που και μόνο για εθνικούς λόγους έπρεπε να προστατεύσει η τρικομματική κυβέρνηση, αλλά και οι υπηρεσίες του ΣΔΟΕ και τα τοπικά λιμεναρχεία, που αν και γνωρίζουν την παρανομία των VOUCHER, σιωπούν όλως περιέργως.
Εδώ να σημειωθεί ότι το Zougla Port έχει στη διάθεσή του δεκάδες τέτοια “εισιτήρια” και τα οποία είναι στην διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου κρατικού διωκτικού φορέα.
Και πολλοί αναρωτιούνται αν η υπουργός τουρισμού γνώριζε τα απελπιστικά στοιχεία της επιβατικής κίνησης των ξένων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά νησιά αλλά και τον Πειραιά, Και αν τα γνώριζε γιατί άραγε προχώρησε και στην άρση του Καμποτάζ και για τα σκάφη αναψυχής.
Πάντως εμείς εδώ στο ZOUGLA PORT οφείλουμε να υπενθυμίσουμε τα όσα είπε σε πρόσφατο συνέδριο για την Κρουαζιέρα ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας Μιχάλης Λάμπρου, ο οποίος μάλιστα επεσήμανε καθώς επίσης και σε πρόσφατη επιστολή του στον ΥΝΑ κο Μουσουρούλη ο Πρόεδρος των Ακτοπλόων Μιχάλης Σακέλης ότι για να “έρθουν τα ξένα κρουαζιερόπλοια και να κάνουν Home Porting στην Ελλάδα θα πρέπει πρώτα να φτιαχτούν ασφαλή και μεγάλα λιμάνια, ενώ πρέπει να αναβαθμισθούν όλες οι παρεχόμενες υπηρεσίες.
Είπε λοιπόν ο γνώστης της κρουαζιέρας Μιχάλης Λάμπρου ότι “οι αφίξεις το πρώτο 7μηνο του 2012 για το πρώτο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά ήταν 396,δηλ.μειωμένες κατά 16,45% σε σχέση με το περυσινό αντίστοιχο διάστημα, ενώ από το 1.025.744 επιβάτες μόνο οι 173.264 ήταν επιβάτες home porting. Aλλά και στην Σαντορίνη, όπου υπόψιν δεν υπάρχει καν λιμάνι υποδοχής κρουαζιερόπλοιων παρά μόνο κάτι πανάρχαιες ποντιζόμενες “μπίντες”, τις οποίες μάλιστα λόγω αρχαιότητας ο άνεμος και τα ρεύματα πηγαινοφέρνει πάνω κάτω, το ίδιο 7μηνο είχαμε 485 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων μειωμένες σε σχέση με πέρυσι κατά 15,5%,ενω το σύνολο των transit επιβατών που αποβιβάσθηκε στο νησί με λάντζες έφτασε στους 546.160 άτομα.
Αρνητικότατα όμως σύμφωνα πάντα με τον αντιπρόεδρο του ΕΕΚΦΝ Μιχάλη Λάμπρου, είναι τα στοιχεία του 7μηνου και για τη Ρόδο με πτώση 6,14%,και κατά 17% για την Μύκονο, ενώ επεσήμανε ότι μετά την άρση του Καμποτάζ πολλοί ήταν εκείνοι που νόμιζαν ότι η Ελλάδα θα γεμίσει από επιβάτες των ξένων κρουαζιερόπλοιων, κάτι που όμως δεν έγινε, αφού και τα λιμάνια μας παραμένουν τα ίδια αλλά και ίδιες παραμένουν και όλες οι παρεχόμενες υπηρεσίες.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε στην επιστολή του προς τον ΥΝΑ και ο πρόεδρος των Ακτοπλόων Μιχάλης Σακέλης αφού όπως ανέφερε το 2010 από τα ελληνικά λιμάνια έφυγαν (home port) μόνο 336.000επιβατες, ενώ από την Ιταλία έφυγαν 1.800.000 και από την Ισπανία 1.200.000επιβατες, ενώ επεσήμανε και αυτός την ακαταλληλότητα των ελληνικών λιμανιών αλλά και των λοιπών προσφερόμενων υπηρεσιών.
Και βέβαια εδώ πρέπει να επισημανθεί ότι πριν κάποια χρόνια η ελληνική κρουαζιέρα αριθμούσε πάνω από 30 κρουαζιερόπλοια που έφεραν την γαλανόλευκη και είχαν ως πληρώματα μόνο έλληνες ναυτικούς, ενώ σήμερα δεν υπάρχει ούτε ένα ελληνικό κρουαζιερόπλοιο αφού η ελληνική κυβέρνηση δεν ήταν και είναι ικανή να πράξει ότι πράττουν και οι κυβερνήσεις των εταίρων μας στην ΕΕ, δηλ.να στηρίξουν με οποιονδήποτε τρόπο τα δικά τους κρουαζιερόπλοια.
Και μην ξεχνάμε ότι μια τέτοια προσπάθεια έπεσε στο κενό καθώς οι υπουργικές υποσχέσεις για την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών όσων ελλήνων ναυτικών ήταν μπαρκαρισμένοι στα 7κρουαζεροπλοια του ελληνοκύπριου εφοπλιστή και επιχειρηματία Κωστάκη Λοΐζου, τα οποία έφεραν τη γαλανόλευκη δεν αναγνωρίσθηκαν από τους επόμενους υπουργούς, οι οποίοι μάλιστα “χρέωσαν” και τον εφοπλιστή ο οποίος αναγκάσθηκε εκ των πραγμάτων να υποστείλει την ελληνική σημαία και στην θέση της ανήρτησε την Ευρωπαϊκή σημαία της Μάλτας, η οποία και του έδινε το δικαίωμα να τηρεί την Οργανική Σύνθεση της σημαίας, αλλά και την ναυτολόγηση ξένων ναυτικών. Παρ όλα αυτά στα πλοία του ο εν λόγω πλοιοκτήτης προσλαμβάνει και έλληνες ναυτικούς, ενώ σε κατ ιδίαν συζητήσεις του δεν κρύβει την δυσαρέσκεια του για τον τρόπο που τον αντιμετώπισε η ελληνική κυβέρνηση.
Και βέβαια μόνο τα πλοία του κάνουν home porting από τα ελληνικά λιμάνια.
Και αυτά μέχρι πότε??????
Και το ερώτημα είναι γιατί και ενώ υπήρχαν τα αποκαρδιωτικά στοιχεία της κρουαζιέρας η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη προχώρησε στην άρση του Καμποτάζ για τα υπό ξένη σημαία σκάφη αναψυχής, και τα οποία για όσους γνωρίζουν τον θαλάσσιο τουρισμό θα πάρουν τη“μπουκιά μέσα από το στόμα” των ελληνικών σκαφών, αφού έχουν μειωμένο κόστος λειτουργίας και χαμηλόμισθους τριτοκοσμικούς ναυτικούς.