Μια διαφορετική ανακοίνωση εξέδωσε σήμερα ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής Βύρων Πολύδωρας η οποία δεν αφορούσε σε κάποιο πολιτικό θέμα ή πρόσωπo αλλά στον… Αλέξη Κωστάλα.

Συγκεκριμένα, ο κ. Πολύδωρας «επιτέθηκε» σε εκπαιδευτικό όμιλο για διαφήμιση που προβάλλεται στην τηλεόραση με τη φωνή του Αλέξη Κωστάλα όπου εντόπισε ένα λάθος κατά τη διάρκεια του σπικάζ όπου αντί για τη λέξη «επίλεξέ το» χρησιμοποιείται η λέξη «επέλεξέ το»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διαβάστε την ανακοίνωση του Β. Πολύδωρα:

«Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε και ξαναβλέπουμε στην τηλεόραση τη διαφήμιση – που σημειωτέον αφορά σε γνωστό εκπαιδευτικό όμιλο – με τον κ. Αλέξη Κωστάλα στο ρόλο του εκφωνητή – παρουσιαστή να χρησιμοποιεί προστακτική με αύξηση, λέγοντας εμφατικά «Επέλεξέ το» αντί για το σωστό γραμματικά «Επίλεξέ το».

Μάλιστα, η απάντηση του εκπαιδευτικού ομίλου σχετικά με την «ανορθογραφία», δηλαδή το γραμματικό λάθος της προστακτικής με αύξηση, λέει πως στον προφορικό λόγο το «επέλεξε» είναι πιο εύηχο, πως η διαφήμιση απευθύνεται στους νέους προσπαθώντας να τους προσεγγίσει λεκτικά, δεδομένου ότι στο ίντερνετ και στις τηλεοράσεις χρησιμοποιείται συχνά, και ότι την προστακτική με αύξηση τη χρησιμοποιεί και ο Καβάφης στο ποίημά του «Επέστρεφε».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Άλλο όμως τα κριτήρια για το «εύηχο» και το νεολαιΐστικο και άλλο το πολυσήμαντο «ποιητική αδεία». Ξεχνούν αυτό που έλεγε ο Κοραής: «Η ασυνταξία της γλώσσης συνοδεύει πάντοτε την ασυνταξίαν των εννοιών, διότι όστις συνηθίζει να καταφρονή τους κανόνας της Γραμματικής, γρήγορα θέλει καταφρονήσειν και τους κανόνας της Λογικής». Συμπέρασμα: Μην παίζετε κύριοι των διαφημίσεων με τη γλώσσα!»

Επιμέλεια: Φλώρα Πέτση

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης