Κακά μαντάτα για τους επιβάτες της α’ θέσης στα αεροπλάνα. Μια δοκιμή που έγινε στην έρημο Σονόρα στο Μεξικό έδειξε ότι, σε περίπτωση συντριβής ενός μεγάλου επιβατηγού αεροσκάφους, το τμήμα που καταστρέφεται αμέσως και σχεδόν ολοκληρωτικά είναι το μπροστινό, ενώ το μεσαίο και κυρίως το πίσω μέρος φαίνεται να «αντέχουν».

Η συντριβή

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η επίμαχη δοκιμή χρηματοδοτήθηκε από το βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο Channel 4 και σε αυτήν χρησιμοποιήθηκε το Boeing 727 που διαθέτει 170 θέσεις. Ειδικές κούκλες που χρησιμοποιούνται στα «crash test» βρίσκονταν στα καθίσματα και ο μοναδικός άνθρωπος μέσα στο αεροσκάφος ήταν ο πιλότος. Πάνω από το Boeing πετούσε ένα μικρό αεροσκάφος τύπου Cessna, το πλήρωμα του οποίου είχε στη διάθεσή του έναν μηχανισμό ελέγχου του Boeing.

Ο πιλότος του Boeing οδήγησε το αεροσκάφος πάνω από την έρημο και σε ύψος 800 μέτρων το εγκατέλειψε, πηδώντας με αλεξίπτωτο. Τον έλεγχο του σκάφους ανέλαβε το πλήρωμα του Cessna, για να το «ρίξει» στην έρημο, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της δοκιμής. Το Boeing συνετρίβη «επιτυχώς», ωστόσο το μπροστινό μέρος του καταστράφηκε αμέσως, ενώ το υπόλοιπο τμήμα του κατάφερε να «επιβιώσει» με σαφώς μικρότερες ζημιές.

Όσον αφορά στους επιβάτες, όπως έδειξε η δοκιμή, εκείνοι που κατά τη διάρκεια της συντριβής είναι δεμένοι με τη ζώνη τους και έχουν σκύψει μπροστά με το κεφάλι στα γόνατα δεν παθαίνουν σχεδόν τίποτε. Εκείνοι που είναι δεμένοι αλλά κάθονται σε όρθια θέση είναι πιθανό να υποστούν κάποια ελαφρύτερα ή βαρύτερα χτυπήματα στο κεφάλι, ενώ αντίθετα – όπως είναι και φυσιολογικό άλλωστε – επιβάτες που δεν είναι δεμένοι δεν πρόκειται να επιβιώσουν από τη συντριβή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρακολουθήστε το βίντεο της δοκιμαστικής συντριβής

Επιμέλεια: Μάριος Μπουμπής

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης