Μέχρι πριν από μερικά χρόνια η άποψη ενός πολύ μεγάλου ποσοστού ανθρώπων που ήθελε να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο εφοδιασμένο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ήταν πως… χαλάει εύκολα και για να το επισκευάσεις θα πρέπει να καταβάλεις πολλά χρήματα. Σιγά, σιγά τα πράγματα άλλαξαν και τα νέα κιβώτια έχουν αρχίσει να κατακλύζουν την αγορά ενώ από την πλευρά του και οι αγοραστές καταλαβαίνουν τα υπέρ όταν χρησιμοποιούν αυτοκίνητο που φέρει αυτόματο κιβώτιο. Οι αργές αλλαγές από τα παλιά κιβώτια και η υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου αντεστράφησαν και πλέον τα περισσότερα αυτόματα κιβώτια βοηθούν στην χαμηλή κατανάλωση αλλά και στην πιο σπορ και γρήγορη οδήγηση.
Πιο γρήγορο και πιο οικονομικό
Οι ονομασίες για τα κιβώτια ποικίλουν και αλλάζουν ανάλογα με την μάρκα του αυτοκινήτου. Η BMW από την πλευρά της διαθέτει ένα κιβώτιο 8 σχέσεων που ονομάζεται Steptronic και απλά δεν… παίζεται. Αυτό το γράφουμε έχοντας οδηγήσει για περίπου 3.000 χιλιόμετρα τη νέα BMW Series 3 εφοδιασμένη με το εν λόγω κιβώτιο οπότε διαπιστώσαμε δύο πολύ σημαντικά πράγματα. Ότι η αυτόματη έκδοση είναι πιο γρήγορη σε σύγκριση με την έκδοση που φέρει μηχανικό κιβώτιο και κάτι πολύ σημαντικό στις μέρες μας, ότι η κατανάλωση είναι καλύτερη σε σχέση πάντα με την έκδοση χωρίς αυτόματο κιβώτιο. Από εκεί και πέρα διαπιστώσαμε πως το Steptronic εξασφαλίζει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, μειώνει σημαντικά το θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες ενώ πολλές φορές η όποια αλλαγή δεν γίνεται καν αντιληπτή από τον οδηγό.
Παράλληλα, ο κινητήρας λειτουργεί στο φάσμα στροφών στο οποίο μπορεί να εκμεταλλευτεί ιδανικά την ισχύ του χωρίς να γίνονται περιττές αλλαγές που ανεβάζουν την κατανάλωση. Επιπλέον η ύπαρξη 8ης ταχύτητας βοηθά ακόμα περισσότερο στην κατανάλωση γεγονός που μεταφράζεται στην πράξη ακόμα και 5 με 5,2 λίτρα (έκδοση diesel) ανά 100 χιλιόμετρα και με 110-120 χλμ./ώρα στο κοντέρ.
Οι εκδόσεις εφοδιασμένες με κιβώτιο Steptronic δίνουν τη δυνατότητα αλλαγών και με Paddles τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι
Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης