Ακόμα και αυτοί που δεν ασχολούνται καθόλου με αγώνες αυτοκινήτου γνωρίζουν τον «εθνικό» μας αγώνα. Μια 4ήμερη μάχη πληρωμάτων, ομάδων και αυτοκινήτων στα καυτά βουνά της Ελλάδας για το πιο σκληρό ράλι στον κόσμο, το δικό μας Ράλι Ακρόπολις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και η σημασία του δεν είναι μόνο αυτοκινητιστική, αλλά οικονομική και τουριστική. Πολλές εκατοντάδες άτομα μεταφέρονται από χώρα σε χώρα για τις ανάγκες κάθε μιας από τις ομάδες που συμμετέχουν και όλοι αφήνουν χρήματα και παίρνουν εντυπώσεις πίσω στις χώρες τους. Ας μην ξεχνάμε ότι η χώρα μας είναι πολύ μικρή αγορά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, χωρίς δική της παραγωγή και χωρίς παγκοσμίου επιπέδου οδηγούς. Το γεγονός και μόνο ότι για 55 χρόνια υπάρχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα είναι μεγάλη επιτυχία για την Ελλάδα.

Το Ράλι Ακρόπολις όμως, το οποίο έχει ψηφιστεί ως ο καλύτερος αγώνας στον κόσμο (2005), είναι γεμάτο συναισθήματα για τους θεατές και τους συμμετέχοντες (οι οποίοι εφέτος είναι εντυπωσιακά λίγοι). Ειδικά για τους Έλληνες οδηγούς είναι μια περιπέτεια με πολλές δυσκολίες και με αποκορύφωμα τον τερματισμό μετά από 4 δύσκολες ημέρες και 1.208 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 371 είναι ειδικές διαδρομές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετακομίσεις

Το κέντρο του αγώνα και το service park έχουν μεταφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν των 55 ετών της ιστορίας του αγώνα. Η κλασική εκκίνηση με φόντο τον ιερό βράχο της Ακρόπολης δεν υφίσταται πια. Αρχικά μετακινήθηκε στο Ζάππειο και αργότερα για πρακτικούς λόγους που έθεσε η FIA πήγε στο Ολυμπιακό Στάδιο, στο Μαρκόπουλο, στο Τατόι και σήμερα στον Ισθμό της Κορίνθου.

Αλλά και το service park, από το 1999 που επιβλήθηκε η ύπαρξή του, έχει βρεθεί κατά καιρούς στην Οινόη, στην Ιτέα, στη Λιλαία, στα Καμένα Βούρλα, στο Ολυμπιακό Στάδιο, στο Μαρκόπουλο και στο Τατόι, για να καταλήξει σήμερα στο Λουτράκι, στη «Σχολή Μηχανικού».

Ελληνικές επιτυχίες

Αναμφισβήτητα ως μεγαλύτερη επιτυχία θεωρείται η νίκη του Άρη Βωβού το 1995, χρονιά, που, όπως προσθέτει πάντα ο ίδιος, ο αγώνας προσμετρούσε μόνο στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και όχι Οδηγών.

Η αλήθεια όμως είναι ότι συναγωνισμός υπήρχε (με τον  2 φορές Παγκ. Πρωταθλητή Miki Biasion) και η νίκη του Βωβού στον εθνικό μας αγώνα είναι αληθινή. Για την ιστορία όμως, πρώτος νικητής του Ακρόπολις ήταν ο Παπαμιχαήλ.

 

Φαβορί και περασμένοι νικητές

Μόνο ένας οδηγός έχει καταφέρει να κερδίσει 5 φορές. Πρόκειται για τον αδικοχαμένο σε ατύχημα με ελικόπτερο, Σκοτσέζο Collin McRae.

Από 3 νίκες μοιράζονται οι Carlos Sainz, Miki Biasion και Walter Rohl.

Στιγμή ορόσημο για το Ακρόπολις είναι και η νίκη της Michele Mouton το 1982, της μοναδικής γυναίκας οδηγού που διεκδίκησε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, η οποία πήρε και την πρώτη νίκη 4κίνητου αυτοκινήτου στον κόσμο, στο Ράλι San Remo.

Παρόλο που είναι σχεδόν αδύνατο να μιλήσει κανείς για φαβορί στον αγώνα, σε επίπεδο κατασκευαστών η Ford έχει κερδίσει 7 φορές τα τελευταία 15 χρόνια, ενώ ο Γάλλος Sebastian Loeb, περσινός νικητής του αγώνα έχει σαρώσει 5 Παγκόσμια Πρωταθλήματα στη σειρά (43 νίκες) και 5 από τους 6 αγώνες του φετινού Πρωταθλήματος!

Ο φετινός αγώνας

Η πανηγυρική εκκίνηση στα 44 πληρώματα θα γίνει στις 20:30 απόψε στον Ισθμό της Κορίνθου. Στην πραγματικότητα όμως η δράση αρχίζει αύριο το πρωί στις 8:30 και τελειώνει την Κυριακή το μεσημέρι στις 14:36

Οι 17 ειδικές διαδρομές βρίσκονται στους νομούς Κορίνθου, Φθιώτιδος, Βοιωτίας και Ηλείας.

Αναλυτικά το πρόγραμμα, το ωράριο και οι συμμετοχές του Ράλι Ακρόπολις υπάρχουν στην επίσημη σελίδα του αγώνα, στο www.acropolisrally.gr

Εκεί υπάρχουν επίσης οι χάρτες κάθε ημέρας και αναλυτικές οδηγίες πρόσβασης για τους θεατές.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης