Ελεύθερη είσοδο των Ι.Χ. με χαμηλές εκπομπές ρύπων και απαγόρευση των παλαιών φορτηγών και λεωφορείων προβλέπει ο «πράσινος» Δακτύλιος, που θα ισχύσει στην Αθήνα από σήμερα.

Κατ’ αρχάς, συνεχίζεται το μέτρο της εκ περιτροπής κυκλοφορίας στον «Δακτύλιο» της πλειονότητας των Ι.Χ. με το σύστημα «μονά-ζυγά». Από το μέτρο αυτό εξαιρούνται τα Ι.Χ. (συμβατικά και υβριδικά) και τα φορτηγά κάτω των 2,2 τόνων που κατατάσσονται στην κλάση Euro 5 και εκπέμπουν λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Καθημερινά, ελεύθερη θα είναι η είσοδος και για τα υβριδικά οχήματα και τα οχήματα αερίου καυσίμου εκ κατασκευής που εκπέμπουν λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, ακόμα κι αν κατατάσσονται στην κλάση Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Παράλληλα, απαγορεύεται η κυκλοφορία στον μεγάλο δακτύλιο των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1 Ιανουαρίου του 1990. Ωστόσο, για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους – από 1.1.2012 έως 1.1.2013 – η απαγόρευση αυτή εφαρμόζεται για τα οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1/1/1984, διευκρινίζει το ΥΠΕΚΑ.

Στην απαγόρευση κυκλοφορίας δεν περιλαμβάνονται η νέα εθνική οδός Αθηνών-Λαμίας, η Λεωφόρος Κηφισού και η Λεωφόρος Αθηνών, από τη Λεωφόρο Κηφισού και δυτικότερα, ενώ η ημερομηνία της 1ης Ιανουαρίου του 1990 προσαυξάνεται αυτόματα κατά ένα έτος, κάθε χρόνο, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι παλαιότερα των 22 ετών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ, τα οχήματα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα στον «πράσινο» δακτύλιο θα ελέγχονται από τα όργανα της Τροχαίας αποκλειστικά βάσει της άδειας κυκλοφορίας, όπου αναγράφονται τα όρια εκπομπών ρύπων, η παραβίαση των οποίων θα επιφέρει τις ποινές παράβασης, ενώ οι κυρώσεις για την παραβίασή τους θα είναι οι ίδιες με τις κυρώσεις της παραβίασης του υφιστάμενου δακτυλίου.

Τέλος, οι υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ βρίσκονται σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προκειμένου να γίνεται ηλεκτρονικά και χωρίς οικονομική επιβάρυνση η έκδοση του «πράσινου σήματος», το οποίο θα φέρουν τα αυτοκίνητα ελεύθερης κυκλοφορίας. Οι διαδικασίες έκδοσης του «πράσινου σήματος» αναμένεται να ολοκληρωθούν σε έναν μήνα.

Επιμέλεια: Μάριος Μπουμπής

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης