Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Η Alfa Romeo δεν είναι καμία τυχαία μάρκα που απλά κατασκευάζει αυτοκίνητα. Κάθε φορά οι σχεδιαστές της, κάνουν το δικό τους θαύμα και όλοι αναρωτιούνται τί… σκέφτονταν όταν το άσπρο χαρτί έπαιρνε σάρκα και οστά. Το τελευταίο δημιούργημα του ιταλικού εργοστασίου είναι η Giulietta η οποία ετοιμάζεται να κλείσει δύο χρόνια στην αγορά αλλά η ομορφιά της είναι τόσο έντονη που κρατά ακόμα και σήμερα χωρίς να δείχνει γερασμένη …
Από τα χέρια μας έχουν περάσει όλες οι εκδόσεις του ιταλικού μοντέλου αλλά αυτή που μας έκανε αίσθηση ήταν η Giulietta με τον κινητήρα diesel την οποία οδηγήσαμε για πολλά χιλιόμετρα. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της συγκεκριμένης έκδοσης έχει χωρητικότητα 1.6 λίτρα, αποδίδει 105 ίππους και είναι προδιαγραφών Εuro 5. Η εταιρεία δηλώνει μέση κατανάλωση τα 4,4 λίτρα αλλά στην πράξη το νούμερο αυτό βρίσκεται κοντά στα 5,5 σε πραγματικά μικτές συνθήκες που είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε. Εντός πόλης βοηθά σημαντικά στην κατανάλωση καυσίμου το σύστημα start & stop αν και θα το θέλαμε λίγο πιο εξελιγμένο.
Στο ρεζουμέ της υπόθεσης η διαφορά της βενζινοκίνητης από την πετρελαιοκίνητη έκδοση βρίσκεται στα χιλιόμετρα που μπορεί να καλύψει ο οδηγός με ένα ντεπόζιτο. Δηλαδή, αν με την βενζινοκίνητη Giulietta τα χιλιόμετρα που καλύπτει κυμαίνονται μεταξύ 400 και 500, στην έκδοση diesel το νούμερο ανεβαίνει σημαντικά και χωρίς να υπερβάλουμε φτάνει τα 800. Όλα αυτά με κανονική οδήγηση, αν και αυτό ίσως να μην ηχεί όμορφα στα αυτιά ενός Alfisti που το αίμα του βράζει… Γι’ αυτό το λόγο απευθυνθήκαμε σε έναν γνήσιο Alfisti για να πάρουμε την απάντηση στο ερώτημα για το αν συμβαδίζουν «Diesel και Alfa Romeo». Ο Σωτήρης Ρόκκος, γνωστός σε Ελλάδα και εξωτερικό, είναι οδηγός αγώνων και λαμβάνει μέρος με μία Alfa Romeo GTam του 1971: «Δεν μου ακούγεται καθόλου άσχημα. Προσωπικά θα ήθελα με τα… χίλια μία 159 Sportswagon turbo. Τη θεωρώ ιδανική γα να πηγαίνω γρήγορα και με κέφι στη δουλειά μου».
Το καλό με την Giulietta diesel είναι επίσης η ροπή που διαθέτει και σου προσφέρει δύναμη από πολύ χαμηλά ενώ η δουλειά των μηχανικών έχει γίνει πολύ σωστά προκειμένου το αυτοκίνητο να μην θυμίζει… ταξί. Εσωτερικά οι διακόπτες αεροπορικού τύπου συνδυάζουν το παρελθόν με το μέλλον ενώ, η θέση οδήγησης μπορεί να ρυθμιστεί ακόμα και για τον πλέον απαιτητικό οδηγό. Οι χώροι επαρκούν άνετα για τέσσερις επιβάτες ή μία οικογένεια, με τον χώρο αποσκευών στα 350 λίτρα να προβληματίζει αυτούς (ή μάλλον αυτές) που όταν ταξιδεύουν μπερδεύονται με τις… μετακομίσεις. Το ιταλικό μοντέλο είναι ευχάριστο οδηγικά τόσο εντός όσο και εκτός πόλης και καθόλου κουραστικό. Οικονομικό με κατανάλωση κάτω από 6 λίτρα είναι ένα ιδανικό μοντέλο για τον Έλληνα οδηγό που πλέον αναζητά, ποιότητα, οικονομία και γενικά ένα αυτοκίνητο που να προσφέρει τα πάντα. Θα μεταφέρει απροβλημάτιστα τους επιβάτες στον προορισμό τους οι οποίοι θα χαλαρώσουν στα αναπαυτικά καθίσματα έχοντας την αίσθηση της πολυτελούς λιμουζίνας.
Αν διαθέτετε τα παραπάνω χρήματα η κίνηση να επιλέξετε την έκδοσης diesel σε σχέση με την βενζινοκίνητη μπορεί να θεωρηθεί ματ και να σας κάνει μετά από πέντε χρόνια να σκεφτείτε πως κάνατε μία πολύ καλή επιλογή αγοράς αυτοκινήτου.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ |
Κυβισμός (cc) |
1.598 |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) |
105/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) |
330/1.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) |
11,3 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
185 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) |
4,4 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 |
103 γρ./χλμ |
Τέλη Κυκλοφορίας |
114 € |
Μήκος (μέτρα) |
4,351 |
Πλάτος (μέτρα) |
1,798 |
Ύψος (μέτρα) |
1,465 |
Βάρος (κιλά) |
1.385 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) |
350 |
Τιμή (από…) |
22.450 ευρώ |
Για να δείτε εικόνες από την Alfa Romeo Giulietta πατήστε παρακάτω