Την παρέμβαση και του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων στο εργασιακό ζήτημα που επικρατεί εδώ και χρόνια στη Ζώνη με αποτέλεσμα η ναυπηγοεπισκευή να μην  δουλεύει πλέον καθόλου,  ζητά με επιστολή προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Ιωάννη Βρούτση που κοινοποιεί και στον Υφυπουργό Ν. Παναγιωτόπουλο η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά.

Η Ένωση ζητά από τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να επιδείξει την τόλμη που οι προκάτοχοί της δεν επέδειξαν και να δοθεί λύση ώστε να ξαναδουλέψει η Ζώνη σε κλίμα  ανάπτυξης, ανταγωνιστικότητας και εργασιακής ειρήνης ώστε να ξανα-αποτελέσει η ναυπηγοεπισκευή μία ενεργή και δυναμική συναλλαγματοφόρο βιομηχανία. Στην επιστολή της η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά αναφέρει μεταξύ άλλων:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η μοναδική βιομηχανία που θα μπορούσε άμεσα να ξεκινήσει να δουλεύει από αύριο το πρωί είναι η Ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, μία συναλλαγματοφόρος βιομηχανία που μπορεί να συνεισφέρει στην Ελλάδα περισσότερα από 8 δις. δολάρια ετησίως. Είναι αδιανόητο για εμάς, η χώρα μας που έχει μία από τις πρώτες ναυτιλίες σε παγκόσμιο επίπεδο, να στερείται παντελώς έργου ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών.

Τα αποτελέσματα της συρρίκνωσης, εμείς τα ζούμε καθημερινά και κατ’ επέκταση όλη η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Οι Επιχειρήσεις μας κλείνουν ή βρίσκονται στα πρόθυρα του οριστικού λουκέτου.

• 5.000 εργαζόμενοι στον χώρο της επισκευής, είναι άνεργοι εδώ και μήνες, ίσως και πάνω από ένα χρόνο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

• 50.000 δημότες της ευρύτερης περιοχής, έχουν επηρεαστεί οικονομικά από την αναδουλειά της Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.

Λύσεις υπάρχουν για να δουλέψει ξανά η Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, να ανασάνουν οι επιχειρήσεις, να έχουν δουλειά με αξιοπρεπές μεροκάματο οι εργαζόμενοι.

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σας ζητούμε να μας βοηθήσετε ώστε η Ζώνη να ξαναδουλέψει και να δοθεί προοπτική Ανάπτυξης. Ζητούμε να μην δέχεται η Επιθεώρηση Εργασίας τις διμερείς συμβάσεις και να μη θεωρεί καταστάσεις με ημερήσιες αποδοχές 100,8 ευρώ, που, ουσιαστικά, σημαίνει 210 ευρώ μεικτά ημερησίως για 5,5 ώρες δουλειά, καθώς αυτές αποτελούν καθαρά προϊόν εκβιασμού του Συνδικάτου προς τις επιχειρήσεις.

Επίσης, προτείνουμε τα εξής:

Μείωση κόστους ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών με:

• Επιδότηση από τον ΟΑΕΔ, μέρους ή του συνόλου των εισφορών κύριας και επικουρικής ασφάλισης (εργοδότη-εργαζόμενου) (σχετικές διατάξεις πργ. 4 και 5 Ν. 3996/11 – ΦΕΚ 170 Α)

• Εξομοίωση  του ανωτάτου τεκμαρτού ορίου των ασφαλιστέων αποδοχών των νέων (μετά την 1-1-93) στα επίπεδα αυτού των παλαιών ( πριν την από 1-1-93) δηλ. οι ασφαλιστικές αποδοχές νέων, που είναι 5.543,55€ (221,74χ25) να γίνουν αυτές, όπως και των παλαιών 2.432,25€ (97,29χ25), γιατί με τα σημερινά δεδομένα το ανώτατο τεκμαρτό όριο των ασφαλιστέων αποδοχών των νέων είναι εξωπραγματικό και περαιτέρω δημιουργεί προβλήματα στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.

• Κατάργηση των δύο πενταμελών Επιτροπών, γιατί η μέχρι τώρα λειτουργία τους είναι αρνητική και δυσφημεί τον Ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο. Σας επισημαίνουμε ότι τέτοιες επιτροπές ελέγχου δεν υπάρχουν σε καμία άλλη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη παγκοσμίως. Άλλωστε είναι συνεχής και επαρκής ο έλεγχος τόσο κατά την έκδοση των σχετικών αδειών εργασίας, όσο και στη συνέχεια από τις Λιμενικές Αρχές και τις Υπηρεσίες των ΚΕΠΕΚ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, όπως ίσχυε παλαιότερα.

• Καθιέρωση βεβαίωσης κατά την εγγραφή ή την ανανέωση της αδείας ναυπηγοεπισκευαστική επιχείρησης στο ειδικό μητρώο επιχειρήσεων που τηρείται στην περιφέρεια από την οικεία εργοδοτική ένωση.

• Μητρώο εργαζομένων και  πιστοποίηση αυτών από πιστοποιημένο Φορέα βάσει κριτηρίων (ειδικότητας, προσόντων, χρόνου υπηρεσίας κ.λπ.

• Άμεση λειτουργία της Σχολής μαθητείας του Σκαραμαγκά για τη φοίτηση και εκπαίδευση νέων κάθε ειδικότητας, που θα απασχολούνται στις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες, καθώς και διαρκής εκπαίδευση – επιμόρφωση του μόνιμου και έκτακτου εργατοτεχνικού προσωπικού στη Σχολή αυτή. Η πρακτική εκπαίδευση θα γίνεται στις εγκαταστάσεις των επιχειρήσεων.

Ο επαναπροσδιορισμός της εικόνας της ναυπηγοεπισκευής στη χώρα μας είναι πλέον απαραίτητος για να μην μπει λουκέτο στη Ζώνη και για να υπάρξει μία ελπίδα για το αύριο. Ζητάμε τη βοήθειά σας για να δοθεί ένα τέλος σε αυτή την απελπιστική κατάσταση που έχει φέρει σε απόγνωση τις επιχειρήσεις κι έχει εκτοξεύσει το ποσοστό ανεργίας στη ΝΑ.ΖΩ.ΠΕΙ στο 98%».

Πηγή: Portnet

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης