Το μέλλον της Opel, θυγατρικής αυτοκινητοβιομηχανίας της υπερχρεωμένης αμερικανικής General Motors, η οποία εδρεύει στη Γερμανία, έχει αναδειχθεί σε μείζον ζήτημα για την κυβέρνηση του Βερολίνου.

Μάλιστα, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), το μεγάλο δίλημμα που την απασχολεί είναι εάν πρέπει να πουληθεί ή να πτωχεύσει η εταιρία, η οποία απασχολεί περί τους 30.000 εργαζόμενους, ενώ χιλιάδες είναι και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επιβιώνουν από τη συνεργασία τους με αυτήν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Προς το παρόν, πάντως, δεν έχει ληφθεί καμιά απόφαση, καθώς συνεχίζονται – με πυρετώδεις ρυθμούς – οι διαβουλεύσεις υπουργών και ενδιαφερομένων εταιριών.

Έτσι, όλα παραμένουν ανοιχτά όσον αφορά στο μέλλον της Opel.

Χτες αλλά και σήμερα το πρωί, οι αρμόδιοι υπουργοί συναντήθηκαν για διαβουλεύσεις στο Βερολίνο, χωρίς ωστόσο να δημοσιοποιηθούν περισσότερες λεπτομέρειες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι συζητήσεις περιστράφηκαν γύρω από το θεμελιώδες ερώτημα: να πωληθεί σε ενδιαφερόμενη εταιρία ή να κηρύξει πτώχευση; Προτάσεις εξαγοράς, άλλωστε, έχουν καταθέσει τρεις εταιρείες: η καναδο-αυστριακή Magna, η ιταλική FIAT και η αμερικανική Ripplewood.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου, επικρατέστερη είναι μέχρι στιγμής η Magna, παρά τις αντιρρήσεις του Γερμανού υπουργού Οικονομίας, Καρλ Τέοντορ φον ουντ τσου Γκούτενμπεργκ, ο οποίος θεωρεί και τις τρεις προτάσεις εξαγοράς ανεπαρκείς.

Όπως είπε ο 37χρονος βαρόνος, που ανέλαβε προ μηνών τα καθήκοντα του υπουργού Οικονομίας, το ζητούμενο για την κυβέρνηση αποτελεί – δίχως αμφιβολία – πρόκληση.

Αυτό διότι, από τη μια θέλει να περιορίσει την όποια απώλεια θέσεων εργασίας στην Opel, ενώ από την άλλη επιδιώκει να μειώσει όσο το δυνατόν περισσότερο τη χορήγηση οικονομικής βοήθειας προς την εταιρία από το γερμανικό δημόσιο.

Διχασμένα τα κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα της «ΝΒ», λίγες μέρες – ίσως και ώρες – πριν από την ανακοίνωση της απόφασης της γερμανικής κυβέρνησης για το μέλλον της Opel, τα κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού του Βερολίνου – χριστιανοδημοκράτες (CDU), χριστιανοκοινωνιστές (CSU) και σοσιαλδημοκράτες (SPD) – δείχνουν να διαφωνούν για το ενδεχόμενο κήρυξης πτώχευσης της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πάντως, για τον προερχόμενο από την CSU υπουργό Οικονομίας, τσου Γκούτενμπεργκ, το ενδεχόμενο πτώχευσης εξακολουθεί να υφίσταται.

«Δε θα μπορούσα, εκ των προτέρων, να συναινέσω στη χορήγηση χρημάτων των φορολογουμένων και την ίδια στιγμή να μη διασφαλίζονται οι εγγυήσεις που δίνει το γερμανικό Δημόσιο.

Για το λόγο αυτό θα πρέπει η κήρυξη πτώχευσης να παραμείνει ως επιλογή στο τραπέζι των διαβουλεύσεων», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Διαφορετική είναι η θέση των Σοσιαλδημοκρατών και του υπουργού Εξωτερικών της SPD, Φρανκ Βάλτερ Στάινμαϊερ, ο οποίος βέβαια – όπως επισημαίνεται – στις επερχόμενες γερμανικές εθνικές εκλογές του Σεπτεμβρίου θα διεκδικήσει την καγκελαρία.

Σε δηλώσεις του προς το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο υπουργός συμβούλευε όλες τις πλευρές να πάψουν να μιλούν το ενδεχόμενο πτώχευσης της Opel.

Βέβαια, καθοριστικές για το μέλλον της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι οι εξελίξεις στη μητρική General Motors, η οποία βρίσκεται στα όρια της πτώχευσης, με την οικονομική ένεση του αμερικανικού Δημοσίου να ξεπερνά τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, η GM – η οποία θα έχει και τον τελευταίο λόγο στην υπόθεση Opel – θέλει να αποφύγει την κήρυξη πτώχευσης και προτιμά την εξαγορά, είτε από τη FIAT, είτε από τη Magna.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης