Δεν χρειάζεται ιδιαίτερος σχολιασμός για την προσφορά των Ποσειδωνίων στην εικόνα της χώρας διεθνώς. Κάθε δύο χρόνια η Ελλάδα (παλιότερα ο Πειραιάς, από το 2006 η Αθήνα) καθίσταται για μια εβδομάδα το επίκεντρο της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας, συμφωνίες εκατοντάδων εκατομμυρίων κλείνονται και ο ρόλος της χώρας στον κλάδο – αν και όχι μόνο- ενισχύεται εντυπωσιακά.

Έχει ξεχωριστή σημασία πάντως και το γεγονός ότι ακόμη και στην εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία που περνάει η χώρα τα φετινά «Ποσειδώνια 2012», ανοίγουν τις πύλες τους την Δευτέρα 4 Ιουνίου με εξαιρετικά λαμπρές προοπτικές. Η Έκθεση σπάει ένα ακόμη ρεκόρ, καθώς θα συμμετάσχουν 1862 εκθέτες από 80 χώρες!
Εκείνο πάντως που προκύπτει, ως παράπλευρη ωφέλεια, από τα Ποσειδώνια φέτος είναι η επιβεβαίωση ότι ενισχύεται από την Έκθεση και ο Τουρισμός. Κάτι ιδιαίτερα κρίσιμο για την φετινή δύσκολη και για τον τομέα αυτόν χρονιά. Τα ξενοδοχεία της Αττικής για παράδειγμα παρουσιάζουν σημαντική πληρότητα την εβδομάδα της Έκθεσης, με έμφαση στα ξενοδοχεία πολυτελείας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι, άλλωστε ο υπερπολυτελής «Αστέρας» Βουλιαγμένης, που κάθε δύο χρόνια, το έτος που οργανώνεται η Έκθεση , εγγράφει στον ισολογισμό του περί τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ κέρδη περισσότερα από τις ενδιάμεσες χρονιές! Κι ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι φέτος, ήδη το ίδιο ξενοδοχείο δεν έχει προς διάθεση κανένα δωμάτιο ή σουίτα (παρά ένα και μόνο μπανγκαλόου των 800 ευρώ ημερησίως) για την εβδομάδα των Ποσειδωνίων!
 
Δείτε τι είπαν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, οι φορείς.
 
Γιάννης Λύρας. Πρόεδρος της Επιτροπής των Ποσειδωνίων:«Είναι ένα επίτευγμα ακραιφνούς ιδιωτικής πρωτοβουλίας τα Ποσειδώνια που δεν έχουν υποστήριξη από κανένα. Είναι ένα επιχειρηματικό μοντέλο που αξίζει να το κοιτάξει κανείς καλύτερα»
Γιώργος Γράτσος πρόεδρος ΝΕΕ: «Είναι σπουδαίο για τη χώρα μας και ακόμη σπουδαιότερο να καταλάβουμε τα οφέλη του συνεδριακού τουρισμού. Η σημασία της ναυτιλίας έχει δύο στόλους. Τον ποντοπόρου που είναι ανταγωνιστικός και επιβιώνει σε καλούς και κακούς καιρούς και αυτός που έχει τον κρατικό παρεμβατισμό.
Το μέλλον της Ελλάδας είναι στην εξωστρέφεια. Οτιδήποτε άλλο είναι προς τη λάθος κατεύθυνση»
Θ.Βενιάμης πρόεδρος της ΕΕΕ:: «Τα Ποσεδώνια θα αποδειχθούν η σημαντικότερη διεθνής έκθεση. Όλος ο κόσμος και όλες αυτές οι χώρες έχουν εκτίμηση στο επίτευγμα των Ελλήνων και της ελληνικής ναυτιλίας που είναι αχτίδα αισιοδοξίας για την πατρίδα».
Βασίλης Μιχαλολιάκος: « καταθέτω δύο συναισθήματα. Η βαθύτατη ευγνωμοσύνη που νιώθω για τη μεγάλη προσφορά της Ναυτιλίας στην πατρίδα. Είναι ανεκτίμητη, τεράστια, μοναδική. Το δεύτερο είναι μια συγγνώμη προς τους φορείς της ναυτιλίας που το κράτος όχι μόνο δεν έκανε αυτό που όφειλε αλλά πολλές φορές εμπόδιζε τη δράση τους. Η Ελλάδα είναι ώρα να κάνει το καθήκον της. Στις εκλογές ελπίζω ότι θα προκύψει κυβέρνηση και ότι σημαίνον στέλεχος θα είναι ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας. Δραματικό ολίσθημα στην πατρίδα που η ναυτιλία είναι η μεγαλύτερη βιομηχανική της δύναμη να καταργεί το υπουργείο.
Ελπίζω ότι επιστρέψουν τα Ποσειδώνια στον φυσικό τους χώρο που είναι ο Πειραιάς. Δεν μπορεί το εθνικό μας λιμάνι να μην είναι το πιο οργανωμένο λιμάνι στον κόσμο ανάλογο με τη δυναμική της Ναυτιλίας μας. Τα Ποσειδώνια γίνονται στο αεροδρόμιο και όχι στο λιμάνι της χώρας. Θα κάνουμε αυτό που πρέπει για να επιστρέψουν στον Πειραιά».
Θάνος Πάλλης γ.γ υπουργείου Ανάπτυξης: «Συνεχίζουμε μία σημαντική παράδοση της ελληνικής ναυτιλίας που γίνεται ακόμη σημαντικότερη με την πάροδο του χρόνου για την ελληνική οικονομία Εξωστρεφείς δραστηριότητες σε μία περίοδο κρίσης που πρέπει να ξεπεράσουμε με οικονομικές δραστηριότητες και η ναυτιλία μπορεί αν συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση μαζί με τον τουρισμό ενώ συμβάλλει στην ανάπτυξη παραναυτιλιακών δυνατοτήτων.»
Ρίτσαρντ Σάντλερ Lloydʼs Regisrer: Οι Lloyds με την ιστορία δύο αιώνων έχουν παρουσία στην Ελλάδα τα μισά από αυτά τα χρόνια. Η ελληνική ναυτιλία ήταν πάντοτε δίπλα μας Εύχομαι στην Ελλάδα κάθε επιτυχία τα επόμενα χρόνια».
Σύμφωνα με τους διοργανωτές, τα Ποσειδώνια προσφέρουν έναν μοναδικό συνδυασμό επιχειρηματικής δραστηριοποίησης και ευκαιρίες δικτύωσης,καθιστώντας την έκθεση ως το πλέον πολυαναμενόμενο διετές φόρουμ, στο οποίο συμμετέχουν μία πληθώρα από ανώτατα ναυτιλιακά στελέχη τα οποία δίνουν ραντεβού κάθε δύο χρόνια στην Ελλάδα για να ανταλλάξουν απόψεις και να δημιουργήσουν ισχυρούς δεσμούς με εκπροσώπους του εγχώριου ναυτιλιακού κλάδου.
Η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία θα αποτελέσει για ακόμα μια φορά την ισχυρότερη παρουσία, με πολλούς εκθέτες να παρατάσσονται στο εθνικό περίπτερο της Κίνας έκτασης 1.300 τετραγωνικών μέτρων. Συνολικά 21 κράτη από την Αφρική, την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική, τη Λατινική Αμερική και την Ασία έχουν δεσμεύσει εκθεσιακό χώρο για τα φετινά Ποσειδώνια.
Στα εθνικά περίπτερα της Ασίας συγκαταλέγονται αυτά της Ιαπωνίας, της Νότιας Κορέας και της Σιγκαπούρης ενώ σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία, το 76% των 2.066 σκαφών που δραστηριοποιούνται σήμερα υπό ελληνική σημαία κατασκευάστηκαν σε κινεζικά και νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία. Συνολικά άνθρωποι από 87 διαφορετικές χώρες θα συνυπάρξουν για μια εβδομάδα στον εκθεσιακό χώρο, γεγονός που αποτελεί σαφή ένδειξη της παγκόσμιας έλξης των Ποσειδωνίων.
Ένα από τα κύρια θέλγητρα των Ποσειδωνίων για τις μεγαλύτερες ναυπηγικές εταιρείες του κόσμου, είναι η παρουσία των Ελλήνων εφοπλιστών και των εκπροσώπων τους, που διαθέτουν συλλογικά το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο του κόσμου. Πιο συγκεκριμένα ένας στόλος από 3.325 πλοία συνδυασμένης χωρητικότητας 227 εκατομμυρίων dwt και μέσης ηλικίας 10,5 ετών βρίσκεται σε ελληνικά χέρια σήμερα, γεγονός που καθιστά τους Έλληνες εφοπλιστές σημαντικό παράγοντα επιρροής στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, καθώς και διακαή εμπορικό στόχο για το συνολικό εύρος του πολύπτυχου ναυτιλιακού κλάδου.
«Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως, πέραν της παγκόσμιας ηγετικής τους θέσης, συνεχίζουν να δίνουν δυναμικά το παρών με σημαντικές παραγγελίες ιδίως στον τομέα της μεταφοράς ξηρού φορτίου, που αντιστοιχεί στο62% των ελληνικών παραγγελιών κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους», ανέφερε ο κ.Βώκος. «Πρόκειται για μια απτή απόδειξη του ότι η ελληνική ναυτιλία παραμένει ο μεγαλύτερος παίκτης στην αγορά νέων πλοίων, υπηρεσιών και εξοπλισμού πλοίων».
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ελληνικός στόλος συνεισφέρει σημαντικά στην ελληνική οικονομία, καθώς εκτιμάται ότι, κατά τη δεκαετία2000-2010, η ελληνική ναυτιλία συνεισέφερε στην ελληνική οικονομία συνολικά 140δις ευρώ, ποσό ισοδύναμο με το 50% του δημόσιου χρέους της χώρας το 2009.
«Οι αριθμοί αυτοί αντανακλούν τη δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας και υποδηλώνουν τη σημασία των Ποσειδωνίων που, εδώ και πέντε δεκαετίες,προωθούν ενεργά τον σημαντικότερο οικονομικό κλάδο της χώρας στον κόσμο»,δήλωσε ο κ. Βώκος, ο οποίος προσέθεσε ότι η έκθεση συνεπάγεται επίσης έσοδα περίπου 50 εκατομμυρίων ευρώ σε επιχειρήσεις της Αθήνας και του Πειραιά που παρέχουν υπηρεσίες φιλοξενίας, μεταφοράς, κατασκευής περιπτέρων, σίτισης,ψυχαγωγίας και διοργάνωσης εκδηλώσεων.
Ένα μέρος της εισροής αυτής προέρχεται από την πληθώρα εκδηλώσεων δικτύωσης και φιλοξενίας καθώς και αθλητικών εκδηλώσεων που παραδοσιακά περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα των Ποσειδωνίων. Για πρώτη χρονιά εφέτος θα διεξαχθεί το τουρνουά γκολφ των Ποσειδωνίων το οποίο διοργανώνεται στο Γήπεδο Γκολφ της Γλυφάδας, την Κυριακή 3 Ιουνίου, με την υποστήριξη των εταιρειών Thenamaris και Costamare. Το υπόλοιπο πρόγραμμα των συναρπαστικών αθλητικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων που θα διεξαχθούν στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων περιλαμβάνει την ιστιοπλοϊκή ρεγκάτα Posidonia Cup, με τη χορηγία του Lloyds Register, καθώς και το τρίτο τουρνουά ποδοσφαίρου Posidonia ShipSoccer Tournament.
«Τα Ποσειδώνια είναι πολλά παραπάνω από μια απλή έκθεση»δήλωσε ο κ. Βώκος. «Είναι ένας θεσμός του ναυτιλιακού κλάδου, ένα φόρουμ με πολλές πλατφόρμες που υπερβαίνει τα όρια των στενών εμπορικών στόχων και μάρκετινγκ. Προσφέρουν ένα πραγματικά δυναμικό περιβάλλον που λειτουργεί ως καταλύτης για την ανάπτυξη ενώ ταυτόχρονα προβάλουν μια θετική εικόνα της Ελλάδας στον κόσμο», προσέθεσε.
Τα Ποσειδώνια 2012 τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, του Δήμου Πειραιώς, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και της Ένωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης