Τιμώντας τη μνήμη του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, το Megaron Plus παρουσιάζει ένα αφιέρωμα στον σπουδαίο μας σκηνοθέτη αύριο, Πέμπτη 31 Μαΐου, στις 19.00.

Ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος, με την ανεξίτηλη προσωπική του σφραγίδα, χάραξε νέους δρόμους στον κινηματογραφικό χάρτη. Αποστασιοποιημένος από τον ρομαντισμό και το μελόδραμα, αποτύπωσε με ποιητικές εικόνες, υπό τους ήχους της σιωπής, την πραγματική Ελλάδα και την ιστορία της, απελευθερώνοντας τον θεατή από τις συνηθισμένες κινηματογραφικές φόρμες και οδηγώντας τον στη συναίσθηση και την επίγνωση, μέσα από την απόλυτη πραγματικότητα, τη βαθιά σημασία των γεγονότων και τις αθέατες κοινωνικές πτυχές του ελληνικού τοπίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με γενεσιουργό υλικό του την ιστορία και τον χρόνο, μετουσίωσε ένα νέο είδος πολιτικού κινηματογράφου, ανιχνεύοντας τη διττή υπόσταση των γεγονότων. Ο ίδιος τόνιζε: «Οι ταινίες μου έχουν την πρόθεση να είναι πιο υβριδικές, χωρίς μια αρχή κι ένα τέλος. Προσπαθώ να προτείνω ένα τελετουργικό στον αντίποδα του σασπένς, κάτι σαν κι αυτό που έφτιαξε ο Όσιμα, στην ταινία του ”Απαγχονισμός”».

Βλέποντας την Ελλάδα ρεαλιστικά, πέρα από το ωραιοποιημένο της πρόσωπο, εξηγούσε: «Η “Αναπαράσταση” έκφραζε μια απωθημένη Ελλάδα, όχι αυτήν του ήλιου και των νησιών του Ελύτη, αλλά την Ελλάδα του Σεφέρη. Δεν ήταν μια δοξαστική αφήγηση ενός λαού, αλλά ενός λαού που πέρασε ήττες, φυλακίσεις, εξορίες. Αυτή ήταν η Ελλάδα».

Διεθνές συμπόσιο μνήμης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη γνωριμία του με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο αναφέρθηκε στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, η οποία δόθηκε στις 29 Μαΐου, παρουσία της συντρόφου του σκηνοθέτη, Φοίβης, ο πρόεδρος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών κ. Ιωάννης Μάνος.

«Αυτό είναι ένα αφιέρωμα που έπρεπε να γίνει. Δυστυχώς, η περιρρέουσα ατμόσφαιρα και η προεκλογική συγκυρία δεν μας επέτρεψε να κάνουμε περισσότερα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μάνος, ο οποίος προανήγγειλε ότι το Μέγαρο αναλαμβάνει την υποχρέωση διοργάνωσης διεθνούς συμποσίου μνήμης αλλά και προοπτικής για τον Θόδωρο Αγγελόπουλο το φθινόπωρο του 2013.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης