Νάσος Πουλακίδας
Μετά την ακτοπλοία, τον θαλάσσιο τουρισμό και άλλες παράλληλες ναυτιλιακές δραστηριότητες τα κακά νέα ήρθαν και για την ποντοπόρο ναυτιλία.
Οπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών χάθηκε στην Ευρωπαική Ενωση η πρωτιά για τον ελληνικό στόλο. Η Μάλτα πήρε κεφάλι και εκτόπισε από την πρώτη θέση τη χώρα μας.
Ο στόλος συνολικά των υπό σημαία Μάλτας πλοίων ανέρχεται σε χωρητικότητα σε 46,4 εκατ. τόνους έναντι 37 εκατ. τόνων των πλοίων που ανήκουν σε Ελληνες πλοιοκτήτες.
Πρόκειται για δυσμενή θέση που δείχνει τον τρόπο με τον οποίο οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια αντιμετώπισαν και την ποντοπόρο ναυτιλία. Οταν με βάση υπολογισμούς ένα πλοίο που ανήκει στο ελληνικό νηολόγιο κοστίζει ετησίως γύρω στα 400.000 δολάρια επιπλέον από άλλο πλοίο που έχει βρει στέγη σε νηολόγιο άλλης χώρας, τότε γιατί να παραμείνει στο ελληνικό, όπως διατείνονται άνθρωποι της ακτής Μιαούλη.
Επιπλέον με ποιόν υπεύθυνο παράγοντα της Πολιτείας να συνομιλήσουν οι εκπρόσωποι των πλοιοκτητών, όταν καταργείται το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και οι υπηρεσίες του διασπώνται σε χίλια – δυό κομμάτια;
Κάποιοι γενικοί γραμματείς τοποθετήθηκαν για να λύσουν προβλήματα του κλάδου, αλλά οι άνθρωποι δυστυχώς έχουν αποδειχθεί κατώτεροι των περιστάσεων. Χωρίς βέβαια δική τους ευθύνη…
Οι τελευταίες τοποθετήσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ για περαιτέρω φορολόγηση του εφοπλισμού έχουν βαρύνει το κλίμα στη ναυτιλία και έχουν προκαλέσει έντονο προβληματισμό.
Επακόλουθο της χαμένης πρωτιάς στην Ευρωπαική Ενωση ήταν και η μείωση του ναυτιλιακού συναλλάγματος. Πάντα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών το 2011 οι συνολικές εισροές του ναυτιλιακού συναλλάγματος ανήλθαν σε 14,1 δισ ευρώ έναντι 15,4 το 2010. Οι προοπτικές για τους επόμενους μήνες του 2012 δεν είναι και τόσο αισιόδοξες όσο διαρκεί η ακυβερνησία και γενικά αυτή η θολούρα γύρω από την πολιτική κατάσταση.
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης