Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Το Panda ήταν ανέκαθεν ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά. Η νέα γενιά αποτελεί την κορύφωση του ιταλικού μοντέλου, έχοντας πιο ελκυστική εμφάνιση, μεγαλύτερους χώρους, υψηλά επίπεδα πρακτικότητας και έναν πετρελαιοκινητήρα που ταιριάζει… γάντι στον πολύπλευρο χαρακτήρα του.
Οι Ιταλοί γνώριζαν ότι έχουν στην γκάμα τους ένα ιδιαίτερο και εμπορικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, έπρεπε να κάνουν κάτι διαφορετικό, προκειμένου να του προσδώσουν περισσότερη αίγλη. Και το κατάφεραν, κάνοντας την υπέρβαση, καθώς είναι το πιο μοντέρνο και νεανικό Panda που έχουν παράγει. Άφησαν κατά μέρος την τετράγωνη λογική των προηγούμενων, προσθέτοντας καμπύλες και δυναμικές γραμμές, με τον εσωτερικό χώρο να έχει φρεσκάδα, νεανικά χρώματα και μέγιστη πρακτικότητα. Τα καθίσματα είναι ψηλά τοποθετημένα, προσφέροντας στον οδηγό πλήρη ορατότητα, έχουν καλύτερη πλευρική στήριξη και το τιμόνι ρυθμίζεται προς κάθε κατεύθυνση, καθιστώντας πιο άνετη την οδήγηση.
Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται επίσης σε υψηλά επίπεδα, το ταμπλό, τα όργανα και τα χειριστήρια είναι σχεδιασμένα με προσοχή, με χώρους για αντικείμενα να βρίσκονται σε κάθε θέση, κάθε σημείο της καμπίνας. Στο πίσω κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν με ελάχιστες παραχωρήσεις ακόμα και τρεις επιβάτες, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 225 λίτρων.
Ολοκληρωμένο
Το νέο Panda είναι ιδανικό για μετακινήσεις ακόμα και στην πιο απαιτητική πόλη από άποψη κυκλοφοριακού, όπως η Αθήνα. Στην έκδοση που είχαμε για δοκιμή, με τον πετρελαιοκινητήρα 1,3 Multijet εντυπωσιαστήκαμε από τη σταθερότητα και την ευελιξία του. Χάρη στις σκληρότερες αναρτήσεις και το στιβαρό αμάξωμα, δίνει μια αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό, η οποία έλειπε από τον προκάτοχό του.
Στα στενά δρομάκια κινείται με χαρακτηριστική ευκολία, το ψηλό αμάξωμα το βοηθά να περνά ακόμα και από εμπόδια χωρίς προβληματισμό, με την ανάρτηση να απορροφά χωρίς κραδασμούς τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στον αυτοκινητόδρομο, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να έχει στο κοντέρ σταθερά 130-140 χλμ./ώρα, με τον diesel κινητήρα των 75 ίππων να έχει δύναμη από πολύ χαμηλά και να εντυπωσιάζει με τη λειτουργία του. Σε αυτό βοηθά και το πολύ καλό σε κλιμάκωση και αίσθηση κιβώτιο ταχυτήτων, όπως και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα (4,5 λίτρα ανά 100 χλμ.) και οι εκπομπές ρύπων είναι στα 104 γρ./χλμ., γεγονός που σημαίνει και ελάχιστα τέλη κυκλοφορίας.
Σε ό,τι αφορά στις εξοπλιστικές εκδόσεις, είναι διαθέσιμο σε δύο (Pop και Lounge), με 10 χρώματα αμαξώματος και 9 εσωτερικά, με το βασικό πακέτο να περιλαμβάνει τέσσερις αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, ζάντες αλουμινίου, a/c, ABS με EBD και radio-cd.
Συμπερασματικά, το Panda με τον κινητήρα 1,3 MultiJet είναι το πιο ολοκληρωμένο μοντέλο που παρήγαγε η Fiat. Όποιος το επιλέξει, θα εκτιμήσει από την πρώτη επαφή τις δυνατότητές του. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση μπορεί να κοστίζει ακριβότερα από τις βενζινοκίνητες, ωστόσο η απόδοση και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου καθιστούν την επιλογή συμφέρουσα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (cc) | 1.248 |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 75/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 194/1.500 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 12,8 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 168 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 4,5 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 104 γρ./χλμ |
Τέλη Κυκλοφορίας | 93,60 € |
Μήκος (μέτρα) | 3,653 |
Πλάτος (μέτρα) | 1,643 |
Ύψος (μέτρα) | 1,551 |
Βάρος (κιλά) | 1.035 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 225 |
Τιμή (από…) | 13.600 ευρώ |
Δείτε εδώ φωτογραφίες του ιταλικού μοντέλου