Μείωση σε αριθμό πλοίων αλλά αύξηση με χωρητικότητα παρουσίασε ο ελληνικών συμφερόντων και υπό ελληνική σημαία εμπορικός στόλος το 2011 έως τις αρχές Μαρτίου 2012 σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Lloyd’s Register-Fairplay πουπαρουσίασε η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειδικότερα, ο αριθμός πλοίων μειώθηκε κατά 88 και έφθασε τα 3.760 ενώ η χωρητικότητα αυξήθηκε και άγγιξε τα 264,054 εκατομμύρια τόνους αυξημένη κατά 2,3 εκατομμύρια. Στα στοιχεία υπολογίζονται και 437 υπό ναυπήγηση πλοία.

Μείωση υπάρχει και στον υπό ελληνική σημαία στόλο που αριθμεί πλέον 862 πλοία χωρητικότητας 74,5 εκ. τόνων το 2012 από 917 το 2011 χωρητικότητας 79,7 εκ. τόνων και 969 80,5 εκ. τόνων το 2010. Στα στοιχεία για το 2012 περιλαμβάνονται και 85 υπό ναυπήγηση πλοία.

Η κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ των κυβερνήσεων από τις εκλογές του 2009 και μετά με την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία που είχε ως κορωνίδα την κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας οδήγησε στη μείωση της δυναμικότητας του ελληνικού νηολογίου.
Όσο αφορά τα νηολόγια, η ελληνική σημαία έχασε τα περισσότερα πλοία ελληνικών συμφερόντων, 55 στον αριθμό, και ακολουθεί ο Παναμάς με 33, η Κύπρος με 23, Άγ.Βικέντιος 14.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αύξηση παρουσίασαν η σημαία της Λιβερίας με 38 πλοία, τα Μarshall Islands με 15, το Χονγκ Κόνγκ με 11 οι Μπαχάμες με 7 και η Μάλτα με 5.

Το ελληνικό νηολόγιο, παρ’ όλα αυτά παραμένει πρώτο στα προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών με 862 πλοία χωρητικότητας 74,5 εκ. τόνων και ακολουθεί η Λιβερία με 630 πλοία 45,8 εκ. τόνων, η Μάλτα με 523 πλοία χωρητικότητας 36,1 εκ,. τόνων, τα Marshall islands με 491 πλοία 35,8 εκ. τόνων , ο Παναμάς με 408 πλοία χωρητικότητας 22,6 εκ. τόνων , οι Μπαχάμες με 293 πλοία, 16,2 εκ. τόνων και Κύπρος με 235 πλοία 15 εκ. τόνων.
Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν, με όρους dwt, το 22,3% του παγκοσμίου στόλου δεξαμενοπλοίων, το 12,9% του στόλου των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς χημικών προϊόντων, το 8,4% του παγκοσμίου στόλου των πλοίων μεταφοράς αερίου, το 16% του στόλου ξηρού χύδην φορτίου, το 6,9% του παγκοσμίου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το 5,5% του παγκοσμίου στόλου επιβατηγών πλοίων με βάση τον αριθμό των πλοίων.

Η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε ακόμη περισσότερο κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους και βρίσκεται τώρα κατά 2,3 χρόνια κάτω από το μέσο όρο ηλικίας του παγκοσμίου στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου είναι τα 10,5 χρόνια, ενώ το παγκοσμίου τα 12,8 χρόνια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2000 ο μέρος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου ήταν τα 20,3 χρόνια. Ο μέσος όρος ηλικίας του υπό ελληνική σημαία στόλου αυξήθηκε ελαφρώς στα 11,3 χρόνια έναντι 11,2 χρόνια το 2011.
Η μέση ηλικία του παγκοσμίου στόλου παρέμεινε η ίδια με όρους αριθμού πλοίων στα 12,8 χρόνια.

Πηγή: Marinews

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης