Κάντε το παιδί σας να αγαπήσει το σχολείο και να ξυπνάει τα πρωινά με όρεξη για αυτό. Θα αναρωτιέστε το πώς … Ένας είναι ο τρόπος! Το «παιχνίδι»!
Αν το παιδί σας στα πρώτα του βήματα στο δημοτικό δει ότι, καθώς μπαίνει στη ζωή του ο γραπτός λόγος, παραμένουν επίσης οι ώρες διασκέδασης και ξεγνοιασιάς, τότε και αυτό θα αγαπήσει τις σχολικές του υποχρεώσεις, την ανάγνωση, τη γραφή, την αριθμητική αλλά και τη συμπεριφορά του, όταν είναι σε ένα περιβάλλον και σε ένα κοινωνικό σύνολο στο οποίο θα πρέπει να τηρούνται κανόνες.
Παρακάτω υπάρχουν μερικοί τρόποι, που μας προτείνει η λογοθεραπεύτρια Σπυριδούλα Κυπριτζόγλου, για το πώς να κάνουμε ευχάριστη τη είσοδο των γραμμάτων στους νέους μας μικρούς μαθητές. Πρώτα όμως θα πρέπει να γίνει αντιληπτό το πόσο σημαντικό είναι να μάθουν τα παιδιά τα γραφήματα ως απομονωμένους ήχους και όχι τις ονομασίες που έχουν σύμφωνα με την αλφαβήτα!
• Να γράφουν με δακτυλομπογιές τα γράμματα που εσείς τους ζητάτε (μπορείτε αντί χαρτόνι να χρησιμοποιήσετε γυαλί, όπως ένα παράθυρο ή μια κορνίζα).
• Να σχεδιάσετε γράμματα στο πάτωμα με κολλητική ταινία ή κιμωλία και να αφήσετε τα παιδιά σας να περπατούν πάνω του.
• Να βάλετε σε έναν δίσκο αλεύρι και να σχηματίζουν κάποιο γράμμα.
• Πηγαίνετε μία βόλτα στην παραλία και χαράξτε στην άμμο τα γράμματα. Αυτό μπορεί να γίνει και στο σπίτι όπως η προηγούμενη δραστηριότητα με το αλεύρι και μάλιστα να χρησιμοποιήσετε τη σκόνη που φτιάχνουμε ζελέ.
• Να φτιάξετε κουλουράκια- γραμματάκια.
• Να κόψετε σε χαρτόνι τα γράμματα και να σας δίνουν αυτό που θα εκφωνείτε.
• Να σχηματίζετε γράμματα με πλαστελίνη.
• Να γράφουν σε διαδραστικό πίνακα ή σε ένα απλό πίνακα με κιμωλία. Άλλη ευχάριστη δραστηριότητα είναι να γράφουν τα γράμματα με κιμωλία στην άσφαλτο.
• Μπορείτε να φτιάξετε καρτέλες με τα γράμματα και μετά να δώσετε στο παιδί σας σφουγγαράκια-γράμματα (ή γράμματα κομμένα σε χαρτόνι) και να πρέπει να τα τοποθετήσει πάνω στα άλλα.
• Να σχηματίσουν γράμματα με ξυλάκια ή καλαμάκια ή κλωστές.
• Να κατασκευάσετε κάρτες με γράμματα και να παίζετε παιχνίδια όπως «δώσε μου το γράμμα που θα ακούς» ή «ας παίξουμε πιάνο» (βάζετε τις κάρτες σε σειρά και όποια κάρτα ακουμπάει πρέπει και να την εκφέρει, παράδειγμα: θ-φ-π-ο-τ-ι).
Υπάρχουν χιλιάδες τρόποι να κάνουμε ευχάριστη αυτήν τη διαδικασία. Πρέπει απλώς να γίνουμε για λίγο και εμείς παιδιά για να δούμε πώς σκέφτονται και τι θέλουν!
Δώστε τους εσείς την ευκαιρία να αγαπήσουν τα γράμματα και κατ’ επέκταση το σχολείο!
Πηγή: MediDiatrofi.blogspot.com
Επιμέλεια: Δήμητρα Μπιλάλη