Με κομμένη την ανάσα παρακολουθούν οι επαγγελματίες του τουρισμού αλλά και οι πολίτες τη συνεδρίαση της ΠΝΟ που βρίσκεται σε εξέλιξη,

 Να εξετάσει τις παραχωρήσεις που έγιναν χθες από την κυβέρνηση, τις οποίες επέδωσε γραπτώς η υπουργός Ανάπτυξης, καλείται η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ και να αποφασίσει  αν θα προχωρήσει ή όχι στην 48ωρη απεργία μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα. «Είμαστε πολύ μακριά από αυτά που ζητάμε», δήλωσε ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας Γιάννης Χαλάς, μετά τη χθεσινή συνάντηση της ΠΝΟ με τους υπουργούς Ανάπτυξης Άννα Διαμαντοπούλου και Εργασίας Γιώργο Κουτρουμάνη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τις 11 το πρωί, διεξάγεται στα γραφεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) στην ακτή Μιαούλη, η κρίσιμη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής των 14 ναυτεργατικών σωματείων, προκειμένου να αποφασίσει αν τελικά θα προχωρήσει στην υλοποίηση της 48ωρης απεργιακής κινητοποίησης μέσα στη Μ.Εβδομάδα και συγκεκριμένα τη Μ.Τρίτη και Μ.Τετάρτη.

Νησιώτες, εμπορικοί και τουριστικοί φορείς αλλά και ακτοπλόοι, έχουν εκφράσει τις έντονες αντιδράσεις τους γι’ αυτή την κινητοποίηση των ναυτεργατών, μέσα στην εορταστική περίοδο, και κάνουν λόγο για μεγάλο οικονομικό πλήγμα στο ξεκίνημα της τουριστικής περιόδου και σε μια πολύ δύσκολη περίοδο για την οικονομία. 

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας επισήμανε ότι οι Ελληνες ναυτικοί, στο σύνολό τους, δεν επιθυμούν τη συμμετοχή τους σε απεργιακές κινητοποιήσεις, ενώ ο Σύνδεσμος Ελληνικών Επιχειρήσεων Τουρισμού υπογραμμίζει ότι η απεργία αυτή θα επιφέρει σοβαρό πλήγμα στις οικονομίες των νησιών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα τέσσερα επιμελητήρια της Κρήτης με κοινό υπόμνημά τους, που απέστειλαν στην υπουργό Ανάπτυξης, ζητούν από την ΠΝΟ να αναστείλει τις προγραμματισμένες κινητοποιήσεις σ’ αυτές τις δύσκολες μέρες που βιώνουν οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ο τουρισμός.     

Μεγάλη ακτοπλοϊκή εταιρεία, ανέφερε ότι για τη Μ. Τρίτη και Μ. Τετάρτη για τα νησιά των Κυκλάδων, έχουν κοπεί συνολικά αυτές τις δύο ημέρες, περίπου 7.000 εισιτήρια.

Όπως τονίστηκε, αν τελικά πραγματοποιηθεί η απεργία ης ΠΝΟ, όσοι επιβάτες δεν καταφέρουν να ταξιδέψουν με πλοίο, κάποια άλλη μέρα μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα, τότε θα τους επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το υπουργείο Ανάπτυξης -αλλά και το υπουργείο Υγείας- διαβεβαίωσε χθες την εκτελεστική επιτροπή της ΠΝΟ, ότι είναι ανοιχτό να διεξάγει διάλογο και να δώσει οποιεσδήποτε διευκρινίσεις και επί των γραπτών θέσεων που επιδόθηκαν χθες προς το προεδρείο της ναυτικής συνομοσπονδίας,  μέσα στο Σαββατοκύριακο ακόμα και τη Δευτέρα.

Για τον Οίκο του Ναύτου, ο οποίος εντάσσεται στον ΕΟΠΥΥ από 1η Απριλίου, τονίστηκε ότι  θα υπάρξει τρίμηνη μεταβατική περίοδος, ενώ έχει γίνει και σχετική επιτροπή στο υπουργείο Υγείας στην οποία συμμετέχει και η ΠΝΟ. 

Διευκρινίστηκε επίσης ότι από την υπαγωγή του Οίκου Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ μόνο για υγειονομική περίθαλψη σε είδος (γιατροί, φάρμακα, εξετάσεις, νοσηλεία) θα υπάρξει περιστολή της δαπάνης, αλλά και καλύτερη εξυπηρέτηση των εργαζομένων και συνταξιούχων ναυτικών και των οικογενειών τους. 

Επίσης ανακοινώθηκε ότι διατηρούνται όλες οι άλλες παροχές σε χρήμα και των περιουσιακών του στοιχείων, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι σκοποί του. 

Για το θέμα της ευρωπαϊκής υποστήριξης στην ανεργία των ναυτικών, η υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι έχει γίνει ένα ειδικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα με το υπουργείο Εργασίας ύψους 11,5 εκατ. ευρώ που αφορά την υποστήριξη συγκεκριμένων

ειδικοτήτων.

Πρόσθεσε, επίσης, ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα με το εφάπαξ των ναυτικών και ανέφερε ότι από την προηγούμενη φορά υπάρχει συνέχεια και συνέπεια σε όσα συμφωνήθηκαν με την ΠΝΟ.

Το υπουργείο διαβεβαίωσε επίσης ότι όσον αφορά τη διάταξη για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, δεν θα μεταβληθούν τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών και δεν αλλάζει κάτι στο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα. 

Ανακοίνωσε ότι θα ληφθούν σύντομα πρωτοβουλίες, προκειμένου να υπάρξει ξανά ελληνική σημαία σε κρουαζιερόπλοια, ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για την απασχόληση Ελλήνων ναυτικών. 

Αναφορικά με τα ιδιωτικά και επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, έως 49 επιβάτες, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, ανακοίνωσε ότι δε μεταβάλλεται το καθεστώς.

Σημειώνεται ότι το τελευταίο κρουαζιερόπλοιο στην ελληνική επικράτεια που διατηρούσε την ελληνική σημαία ήταν το Cristal του ομίλου Louis.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης