Τρεις τροπολογίες προτείνουν 44 βουλευτές για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, με τις οποίες θα διευκολύνονται οι αποπληρωμές οφειλών προς το Δημόσιο, ενώ παράλληλα θα παρέχεται η δυνατότητα παροχής φορολογικής ενημερότητας για όσους οφειλέτες χρηστούν συνολικά λιγότερα (βεβαιωμένα χρέη) από το σύνολο των χρηματικών απαιτήσεών τους κατά του Δημοσίου,

Τις τροπολογίες κατέθεσαν 44 βουλευτές με πρωτοβουλία της πρώην υπουργού Εργασίας, κ. Λούκας Κατσέλη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι βουλευτές αιτούνται ακόμη να υπάρξουν κανόνες για τη λειτουργία των εισπρακτικών εταιρειών.

Ειδικότερα, η πρώτη τροπολογία προβλέπει διευκολύνσεις για την καταβολή του ποσού των οφειλών προς το Δημόσιο και σε όσους οφειλέτες των οποίων τα χρέη είναι ενήμερα «προκειμένου να συνεχίσουν να καταβάλουν με συνέπεια τις οφειλές και τις υποχρεώσεις τους και να μην καταστούν και αυτές τους ληξιπρόθεσμες». Προστίθεται δε ότι «μέχρι σήμερα παρέχονται κίνητρα για τη διευκόλυνση των δυνατοτήτων αποπληρωμής των οφειλετών ληξιπρόθεσμων χρεών, με αποτέλεσμα οφειλέτες των οποίων οι οφειλές είναι ενήμερες να έχουν κίνητρο να τις καταστήσουν ληξιπρόθεσμες». Οι βουλευτές προτείνουν το διπλασιασμό του αριθμού των μηνιαίων δόσεων για χρέη που αφορούν φόρους εισοδήματος και φόρου προστιθέμενης αξίας και έχουν να κάνουν με ρυθμιζόμενες ανέλεγκτες υποθέσεις.

Επιπλέον, η δεύτερη τροπολογία παρέχεται η δυνατότητα παροχής φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, με την προϋπόθεση ότι τα βεβαιωμένα και εκκαθαρισμένα χρέη τους προς το Δημόσιο είναι μικρότερα από το σύνολο χρηματικών απαιτήσεων τους κατά του Δημοσίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι βουλευτές με την τρίτη τροπολογία οι βουλευτές του ΠαΣοΚ εισηγούνται την χορήγηση προστασίας για να αποφευχθούν καταχρήσεις από τους εισπρακτικούς μηχανισμούς και εταιρείες.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται, μεταξύ άλλων (α) η τηλεφωνική ενημέρωση να γίνεται μόνο εργάσιμες ημέρες, (β) να τηρείται αρχείο ηλεκτρονικής καταγραφής των τηλεφωνικών επικοινωνιών και να έχει δυνατότητα πρόσβασης σε αυτό η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή για να ελέγχει τυχόν παραβάσεις και (γ) η αποτροπή παρενόχλησης τρίτων προσώπων με τρόπο που να καταστρατηγούν περιορισμούς που έχουν τεθεί για την προστασία της προσωπικής σφαίρας και των προσωπικών δεδομένων.
Επιμέλεια: Μυρτώ Τσάβαλου

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης