Mαριάννα Λαγουμίδη

Αισιοδοξία και ενδυνάμωση στους γονείς προκαλεί η σύγχρονη έρευνα, ως προς την «Σχολική Επίδοση» αρχίζει πλέον να προκαλεί. Έως τώρα, συνήθως τους γέμιζε άγχος – υπερβολικό δε άγχος, τους μαθητές. Λίγοι είναι οι καλοί μαθητές, πολλοί αυτοί που «Δεν τα παίρνουν». Υπάρχουν άραγε μυστικά για το πώς θα είναι κάποιος καλός μαθητής; Μπορεί το κάθε παιδί να αποφύγει τη δυσκολία της χαμηλής απόδοσης και βαθμολογίας; Η δυσλεξία είναι αιτία ή αποτέλεσμα;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ακολουθούν δύο ενδεικτικές οικογένειες με ενδιαφέροντα θέματα:

Πριν 2-μέρες, έλαβα το εξής email: «Τα έχω χαμένα! Έχω δίδυμα 6 ετών –παίζουν συνέχεια μόνο τους, κάνουν ποδήλατο, κολυμπάνε όμορφα, ζωγραφίζουνε καλά. Η νηπιαγωγός όμως με κάλεσε στο σχολείο γιατί ΠΟΤΕ δεν φτιάχνουν ένα puzzle, δεν μιλάνε με συμμαθητή, δεν γράφουν ούτε ένα γράμμα, δεν βάζουν σε αριθμητική σειρά, τα τουβλάκια με τα νούμερα. Πώς θα πάνε στο Δημοτικό;».

Τα δίδυμα έχουν την ιδιαιτερότητα ότι δραστηριοποιούνται, κοινωνικοποιούνται μεταξύ τους, από τη στιγμή που γεννιούνται. Ικανοποιούν δηλαδή την ανάγκη της συνύπαρξης με άλλον και του κοινού παιχνιδιού με συνομήλικο, όποτε το χρειάζονται. Επειδή δε, έχουν κοινούς στόχους λόγω των ίδιων γονιών, δεν ενδιαφέρονται να προσπαθήσουν να πετύχουν είτε κάτι διαφορετικό είτε κάτι δύσκολο. Με αποτέλεσμα, να μην επιδιώκουν φιλίες, ούτε να είναι καλοί μαθητές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι γονείς λοιπόν οφείλουν να επικοινωνούν, να συζητάνε αισιόδοξα και αναλυτικά με το κάθε παιδί, χωρίς άγχος, να το παροτρύνουν να συμμετέχει σε ομαδική δραστηριότητα (θεατράκι) ή σε ομαδικό άθλημα (μπάσκετ). Επίσης, να προσκαλούν συνομηλίκους στο σπίτι και να επιβραβεύουν την κάθε προσπάθειά του για να ενισχύεται η αυτοπεποίθησή του. Έτσι η σχολική επίδοση θα καλυτερεύσει άμεσα.

Σήμερα το πρωί, το πιο σημαντικό email που έλαβα, έλεγε: «Σεβαστή μου κυρία, θα ήθελα να μου εξηγήσετε γιατί ο 8χρονος γιος μου γράφει αργά; Γιατί παραλείπει κάποιες συλλαβές καθώς γράφει τις λέξεις; Πότε θα μπορέσει να μάθει αγγλικά, σαν την αδερφή του; Διευκρινίζω, ότι εμείς δουλεύουμε πολύ. Παρακαλώ, δώστε μου κάποιες απαντήσεις!».

Αγαπητοί μου, όταν ένα παιδί έχει την παραπάνω καθυστέρηση προόδου, τότε σίγουρα απαιτείται έγκαιρη διάγνωση και αναγνώριση του τύπου και της φύσεως της λειτουργικής ανωμαλίας και δυσκολίας.

Αγαπημένοι μου γονείς, η σημερινή αισιοδοξία μας βρίσκεται στη σιγουριά ότι και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις μπορεί ο ειδικός να βοηθήσει το παιδί σας. Ακόμη σημαντικότερη είναι η αισιόδοξη πραγματικότητα για τη νεότερη γενιά, ότι η σύγχρονη έρευνα απέδειξε πως τώρα μπορεί ο νέος γονιός έχει δυνατότητα να εκπαιδευτεί για να διαπαιδαγωγήσει το παιδί του σωστά.

Συνεπώς, τώρα μπορούμε πλέον να αναθρέψουμε χαρούμενα παιδιά, με καλή σχολική επίδοση.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης