Το Junior Achievement Greece – Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων», σε συνεργασία με το Junior Achievement Europe και την Ευρωπαϊκή Ένωση, πραγματοποίησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα μαθητικό διαγωνισμό, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος LEONARDO DA VINCI- European Creativity & Innovation Challenge, με στόχο την εκπόνηση επιχειρηματικών σχεδίων για την επίλυση ενός συγκεκριμένου προβλήματος. Βασικοί υποστηρικτές του προγράμματος αποτελούν η εταιρεία ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ και η Microsoft Ελλάς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πρόγραμμα European Creativity & Innovation Challenge ουσιαστικά αποτελεί μία μονοήμερη δραστηριότητα, έναν διαγωνισμό επιχειρηματικότητας για νέους. Αρχικά, ο διαγωνισμός διεξάγεται σε εθνικό επίπεδο και στη συνέχεια ο νικητής του τοπικού διαγωνισμού εκπροσωπεί τη χώρα του στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό, που διοργανώνεται από το Junior Achievement Europe, μέλος του οποίου αποτελεί και το ΣΕΝ/JA GREECE. Στόχος του προγράμματος είναι η ενθάρρυνση των νέων ανθρώπων, ώστε να χρησιμοποιήσουν τις δεξιότητές τους στο μέγιστο βαθμό, βελτιώνοντας με αυτό τον τρόπο την επιχειρηματική τους σκέψη.

Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε πανελλαδικά την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010 στις εγκαταστάσεις του OTEAcademy στο Μαρούσι, με τη συμμετοχή 108 μαθητών λυκείου από Επαγγελματικά Λύκεια. Τα συμμετέχοντα σχολεία ήταν τα ακόλουθα: 1ο ΕΠΑΛ Αθήνας, 3ο ΕΠΑΛ Αθήνας, ΕΠΑΛ Γαράζου Ηράκλειο, 1ο ΕΠΑΛ Καισαριανής και 3ο ΕΠΑΛ Ταύρου. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι συμμετέχοντες μαθητές της πρώτης τάξης Επαγγελματικών Λυκείων της Αττικής, χωρίστηκαν σε 15 ομάδες των οκτώ ατόμων και ενημερώθηκαν για την πρόκληση του διαγωνισμού, που έθεσε η εταιρεία ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ. Ειδικότερα, το θέμα που επεξεργάστηκαν αφορούσε στις καινοτόμες ιδέες – λύσεις που έχουν να προτείνουν οι μαθητές στο κομμάτι της εξυπηρέτησης του καταναλωτή (customer service) και οι οποίες θα διαφοροποιούσαν μια αλυσίδα Super Market από τις υπόλοιπες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εν συνεχεία, τα μέλη της κάθε ομάδας κλήθηκαν να συνεργαστούν μεταξύ τους, για να δώσουν μια πρωτοποριακή λύση στο πρόβλημα επιχειρηματικής φύσεως που τους τέθηκε. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αυτή την πρωτοβουλία συμμετείχαν στελέχη από τις επιχειρήσεις ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, HAY GROUP, MC CAIN και OTEAcademy, τα οποία προσέφεραν εθελοντικά τις γνώσεις και την εμπειρία τους στους «εικονικούς» επιχειρηματίες. Νικήτρια ομάδα για την αρτιότερη κατάρτιση επιχειρηματικού σχεδίου αναδείχθηκε η ομάδα «9», που συστάθηκε από τα σχολεία 1ο ΕΠΑΛ ΑΘΗΝΩΝ και 3Ο ΕΠΑΛ ΤΑΥΡΟΥ. Η ομάδα «9» πρότεινε την εικονική εταιρεία EASY SHOPPING, αποσπώντας το πρώτο βραβείο με έπαθλο ποδήλατα (mountain bikes) από την ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ. Το δεύτερο βραβείο έλαβε η ομάδα «7» με τίτλο Eco2Market με μαθητές από τα σχολεία 3ο ΕΠΑΛ ΤΑΥΡΟΥ, 3Ο ΕΠΑΛ ΑΘΗΝΩΝ και 1ο ΕΠΑΛ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ, ενώ το τρίτο βραβείο απέσπασε η ομάδα «1» με τίτλο SMART TECHNOLOGY από τα σχολεία 3ο ΕΠΑΛ Ταύρου και 3ο ΕΠΑΛ Αθήνας, με έπαθλο τη νέα έκδοση του λειτουργικού προγράμματος Windows 7 της Microsoft.

Στην τετραμελή κριτική επιτροπή, που αξιολόγησε τις εργασίες των μαθητών, συμμετείχαν εκπρόσωποι του βασικού υποστηρικτή ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ και των εταιρειών – χορηγών HAY GROUP, MCCAIN, OTEAcademy και BRITISH COUNCIL, οι οποίοι έκριναν πολύπλευρα την κάθε μαθητική συμμετοχή, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα κριτήρια της αποτελεσματικότητας, της καινοτομίας και της δημιουργικότητας, αλλά και στην άρτια οργάνωση και παρουσίαση της επιχειρηματικής ιδέας. Επιπλέον, οι κριτές έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην ομαλή λειτουργία της ομάδας κατά τη διάρκεια της εκπόνησης του σχεδίου, επιβραβεύοντας την ομαδικότητα και την εποικοδομητική συνεργασία. «Σύμφωνα με τη συνθήκη της Λισαβόνας, περισσότερη επιχειρηματικότητα στη τάξη σημαίνει μεγαλύτερη ανάπτυξη και βελτίωση των δεξιοτήτων και της επιχειρηματικής δημιουργικότητας», αναφέρει η Caroline Jenner, CEO του JA-YE της Ευρώπης. «Η συμμετοχή σε δραστηριότητες, όπως αυτή, συμβάλλει στην απόκτηση σημαντικής εμπειρίας και καινούργιων δεξιοτήτων».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης