Επιμέλεια: Νικόλας Αρώνης

Η ΥΠΟΘΕΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο εν αποστρατεία πράκτορας της CIA Πολ Σέπαρντσον (Ρίτσαρντ Γκιρ) καλείται να επιστρέψει στην ενεργό δράση για να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός γερουσιαστή. Το έγκλημα μοιάζει να φέρει την «υπογραφή» του Κάσιους, ενός Σοβιετικού επαγγελματία εκτελεστή που θεωρούνταν νεκρός από τους Αμερικανούς εδώ και χρόνια. Ο Σέπαρντσον αναγκάζεται από την υπηρεσία του να συνεργαστεί με το νεαρό πράκτορα του FBI Μπεν Γκίρι (Τόφερ Γκρέις), που έχει ειδικευτεί στο προφίλ και την εγκληματική δράση του Κάσιους, για να διαλευκάνουν μαζί το έγκλημα. Κι ενώ  έχουν τελείως διαφορετική τοποθέτηση απέναντι στην αποστολή τους, οι έρευνες και τα στοιχεία που έρχονται σταδιακά στο φως  θα οδηγήσουν σε αποκαλύψεις απρόσμενες και για τους δύο, ικανές να θέσουν σε κίνδυνο την ίδια τους τη ζωή.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ, ΜΑΪΚΛ ΜΠΡΑΝΤ & ΝΤΕΡΕΚ ΧΑΑΣ

Ποια είναι η διαδικασία της συγγραφής; Πώς γράφετε ένα σενάριο μαζί;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ΜΑΪΚΛ ΜΠΡΑΝΤ : Γράφουμε μαζί εδώ και 11 χρόνια. Η διαδικασία μας προέκυψε οργανικά: επειδή ζούσαμε σε διαφορετικές πόλεις γύρω στα 2000 χιλιόμετρα μακριά, αναγκαστικά στέλναμε ο ένας στον άλλον όλο και πιο βελτιωμένες εκδοχές του σεναρίου μέχρι που πήρε την τελική του μορφή, αυτή που μας άρεσε και που τελικά πουλήσαμε. Από τότε μέχρι σήμερα δουλεύουμε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.

Διαφωνείτε ποτέ σχετικά με την κατεύθυνση του σεναρίου;

ΝΤΕΡΕΚ ΧΑΑΣ : Όχι, πολύ σπάνια διαφωνούμε. Η τακτική μας είναι να κάνουμε το σενάριο όσο το δυνατόν καλύτερο. Και όταν παίρνεις πίσω μια ατάκα καλύτερη από αυτήν που είχες γράψει, απλά το καταλαβαίνεις.

Έχοντας πια δοκιμαστεί στους ρόλους του σκηνοθέτη και του παραγωγού αντιμετωπίζετε το γράψιμο με τον ίδιο τρόπο;

ΝΧ: Δεν άλλαξε κάτι στον τρόπο που το αντιμετωπίζουμε. Σίγουρα όμως θα είμαστε πιο εκλεκτικοί με την επόμενη ταινία που θα αναλάβουμε ως σκηνοθέτες και παραγωγοί.

ΜΜ: Ειλικρινά δεν ξέρω σε τι βαθμό έχουμε επηρεαστεί και πώς. Σίγουρα μας αρέσει η όλη διαδικασία, μας αρέσει το γράψιμο και προσωπικά μου αρέσει να σκηνοθετώ όταν ο Ντέρεκ αναλαμβάνει την ευθύνη της παραγωγής. Αλλά δεν ξέρω πόσες ταινίες θα μπορέσουμε να γυρίσουμε συνδυάζοντας όλους αυτούς τους ρόλους.

Οι περισσότεροι χαρακτήρες στα έργα σας είναι σύνθετοι. Πόσο σημαντικό είναι για εσάς να δημιουργείτε πολυεπίπεδους ρόλους;

ΜΜ: Αυτό που προσπαθούμε πραγματικά να καταφέρουμε είναι να δημιουργούμε «κακούς» που όμως κάνουν κάτι καλό ή το αντίστροφο, «καλούς» που όμως κάνουν κάτι κακό. Πιστεύω ότι όταν τηρείται αυτή η συνταγή έχει πολύ περισσότερο ενδιαφέρον και για τους ηθοποιούς. Αν το καλοσκεφτείτε, αυτός ακριβώς ο συνδυασμός χαρακτηρίζει όλους τους κλασικούς κινηματογραφικούς ήρωες.

Ποια ήταν η εμπειρία σας από την πρώτη πραγματικά δική σας ταινία;

ΝΧ: Είναι πραγματικά μεγάλη ικανοποίηση να συμμετέχεις σε όλα τα στάδια της δημιουργίας και της παραγωγής ενός φιλμ. Και πιστεύω ότι ήμασταν πολύ τυχεροί. Θέλαμε να κάνουμε ένα έργο πραγματικά εντυπωσιακό, ίσως και μεγαλεπήβολο συγκριτικά με τα χρήματα που είχαμε. Αυτό θα μπορούσε να μας είχε οδηγήσει σε πολύ αγχωτικές καταστάσεις, όμως ο Μάικλ το χειρίστηκε πολύ ψύχραιμα και πήραμε το αποτέλεσμα που θέλαμε. Ήμασταν τυχεροί.

 

Ημερομηνία Εξόδου

1 / 12 / 2011

Είδος

ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΑΣ

Σκηνοθεσία

ΜΑΪΚΛ ΜΠΡΑΝΤ

Σενάριο

ΜΑΪΚΛ ΜΠΡΑΝΤ & ΝΤΕΡΕΚ ΧΑΑΣ

Παραγωγή

AΣΟΚ ΑΜΡΙΤΡΑΖ, ΠΑΤΡΙΚ ΑΪΕΛΟ, ΣΤΕΦΑΝ ΜΠΡΑΝΕΡ, ΝΤΕΡΕΚ ΧΑΑΣ, ΑΝΤΡΙΟΥ ΝΤΙΝ

Πρωταγωνιστούν

ΡΙΤΣΑΡΝΤ ΓΚΙΡ, ΤΟΦΕΡ ΓΚΡΕΪΣ, ΤΑΜΕΡ ΧΑΣΑΝ, ΣΤΑΝΑ ΚΑΤΙΤΣ, ΣΤΙΒΕΝ ΜΟΓΙΕΡ, ΜΑΡΤΙΝ ΣΙΝ, ΟΝΤΕΤ ΓΙΑΣΤΜΑΝ, ΚΡΙΣ ΜΑΡΚΕΤ

Δ/ση Φωτογραφίας

ΤΖΕΦΡΙ ΚΙΜΠΑΛ ASC

Κοστούμια

ΑΓΚΙ ΓΚΕΡΑΡ ΡΟΤΖΕΡΣ

Μουσική

ΤΖΟΝ ΝΤΕΜΠΝΕΪ

Διάρκεια

98’

Διανομή

AUDIO VISUAL ENTERPRISES S.A.

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης