Στα 17,7 δισ. ευρώ ανήλθε η συνολική online διαφημιστική δαπάνη στην Ευρώπη το 2010, παρουσιάζοντας αύξηση 15,4%, τη στιγμή που η δαπάνη για τη συνολική διαφημιστική αγορά στην Ευρώπη αυξήθηκε μόλις κατά 5%. Τα παραπάνω προκύπτουν από την ετήσια έρευνα που διεξήγαγε το IAB Ευρώπης, στην οποία διαπιστώνεται επίσης εντυπωσιακή ανάπτυξη της online display διαφήμισης.

Συγκεκριμένα, η online display διαφήμιση εμφανίζεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή online διαφήμισης στην Ευρώπη, με μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 21%, χάρη στα social media, τα video και το mobile. Σε αρκετές αγορές μάλιστα – ώριμες και αναπτυσσόμενες – καταγράφηκε αύξηση άνω του 20% κατά τη διάρκεια του 2010. Ποσοστά αύξησης υψηλότερα του μέσου όρου εμφανίστηκαν στην Ιρλανδία (31%), την Ισπανία (29%) και τη Ρωσία (27%).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τη έρευνα, το search αυξήθηκε κατά 15,6%, παραμένοντας έτσι η μεγαλύτερη κατηγορία στην online διαφήμιση, κατέχοντας το 45% της συνολικής online διαφημιστικής δαπάνης, σε σύγκριση με το 33% για την display και το 22% για τα classifieds. Για πρώτη φορά φέτος στην έρευνα συμπεριλαμβάνεται και η αγορά της mobile διαφήμισης. Παρόλο που τα στοιχεία της mobile διαφημιστικής δαπάνης είναι διαθέσιμα μόνο για 12 από τις 25 χώρες, επιβεβαιώνουν πως η πολυαναμενόμενη απογείωση της mobile διαφήμισης έχει ήδη πραγματοποιηθεί χάρη στην έλευση των smartphones και των apps.

Σε αυτές τις αγορές, η mobile διαφημιστική δαπάνη αντιπροσωπεύει ήδη το 2% με 3% της συνολικής online διαφημιστικής δαπάνης. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, με τη διαφημιστική δαπάνη να βρίσκεται στα 17,7 δισ. ευρώ, η online διαφήμιση αντιπροσωπεύει περίπου το 20% του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς διαφήμισης. Μάλιστα, σε ορισμένες αγορές ξεπερνάει το 20% (Μεγάλη Βρετανία 29%, Δανία 28%).

«Το IAB έχει εργαστεί ακούραστα, για να δείξει πως η online display διαφήμιση μπορεί να στηρίξει αποτελεσματικά τις διαφημιστικές εκστρατείες. Με χαρά διαπιστώνω πως το μήνυμα έχει ληφθεί και τα brands ενσωματώνουν με καινοτόμους τρόπους την online διαφήμιση στις διαφημιστικές τους καμπάνιες» σχολίασε ο Alain Heureux, πρόεδρος και CEO του IAB Ευρώπης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης