Η Alfa Romeo με τη Spider κατάφερε να προσθέσει ένα ακόμα… θανάσιμο αμάρτημα στις σκέψεις των οδηγών ολόκληρου του κόσμου. Τη λέξη αμάρτημα θα την αναλύσουμε διεξοδικά στη συνέχεια.

Τα σχέδια της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας διακατέχονται από σπάνια διαχρονικότητα. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι όποιο μοντέλο της Alfa Romeo και να συναντήσεις στο δρόμο, όσο παλιό και να είναι, θα σου τραβήξει αμέσως το βλέμμα. Η ψυχρή λαμαρίνα, αίφνης παίρνει «ζωή», από την αγάπη και τη θέρμη των ανθρώπων που τη σχεδίασαν σε χαρτί και του υπόλοιπους που της έδωσαν… σάρκα και οστά. Τα παραδείγματα ατελείωτα. Αλλά μην πάμε μακριά. Δείτε τους προγόνους της Spider. Θα σαστίσετε μέχρι να καταλήξετε όσον αφορά στο ποια είναι η ομορφότερη. Μεγάλο προσόν αυτό για οποιοδήποτε τετράτροχο, αν φυσικά μπορεί κανείς να αναφερθεί με ένα τόσο πεζό όρο για μια Alfa.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η νέα Spider δε θα μπορούσε να διαφέρει από αυτόν τον χρυσό κανόνα που διέπει όλες τις υπόλοιπες αδελφές της. Μαγνητίζει το βλέμμα στο πέρασμά της. Οι κυρίες συγχωρέστε με. Είναι σαν αν περνά ξαφνικά από το… οπτικό πεδίο μια γυναίκα εκπληκτικής ομορφιάς και φινέτσας, η οποία κάνει τον εγκέφαλο να σταματά οποιαδήποτε άλλη λειτουργία του, προκειμένου να κρατήσει, όσο το δυνατό καλύτερα τυπωμένη την εικόνα στη μνήμη του. Σε αντίθεση, βέβαια, με μια γυναίκα, που μπορεί και να μην την ξαναδείς ποτέ στη ζωή σου, τη Spider, μπορεί να την αποκτήσεις για να τη βλέπεις κάθε ημέρα.

Και εδώ φίλοι μου αρχίζουν τα προβλήματα. Η σχέση που αναπτύσσεται είναι ερωτική και κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να περάσει απαρατήρητο από το έτερο ήμισυ…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αμάρτημα που ανέφερα στην αρχή. Στοιχειώνει το μυαλό ως άλλη ερινύα. Θες να είσαι συνέχεια πίσω από το τιμόνι της. Ή μήπως στο παράθυρο για να χαζεύεις με τις υπέροχες καμπύλες του κορμιού της. Το σχήμα της ειδικά από ψηλά, φέρνει στο μυαλό Ναπολιτάνα. Μεσογειακή γυναίκα. Ταυτόχρονα, όμως, εκπέμπει και έντονο δυναμισμό. Η Ναπολιτάνα που λέγαμε δεν είναι… πλαδαρή. Τουναντίον. Έχει τις καμπύλες της, αλλά συνάμα η συνολική εικόνα καταδεικνύει… σφριγηλότητα. Έχει περάσει και από το… γυμναστήριο. Δε θα μπορούσε να κάνει και αλλιώς, αφού οι επιδόσεις της στην άσφαλτο, δε θα μπορούσαν να απεμπολήσουν την κληρονομιά της ράτσας. Μια Alfa Romeo πέρα από την απαράμιλλη ομορφιά της είναι κατά βάση μηχανή παραγωγής αδρεναλίνης. Αυτός, άλλωστε, ο συνδυασμός είναι που την έχει καθιερώσει στο μυαλό των οπαδών της αυτοκίνησης και της… ομορφιάς.        

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα υλικά του εσωτερικού αλλά και της συναρμογής τους γενικότερα φέρνουν στο νου… γερμανικές κατασκευές, ενώ το αμάξωμα, είτε η κουκούλα είναι ανοικτή, είτε βρίσκεται πάνω από το κεφάλι, είναι άκαμπτο σα βράχος. Αυτό σημαίνει ότι υπό οποιαδήποτε γωνία και αν είναι σταθμευμένη δεν υπάρχουν στρεβλώσεις στο σασί, κάτι που φαίνεται άμεσα από τον τρόπο που κλείνουν οι πόρτες. Για το σχεδιασμό θα ήταν, τουλάχιστον, ιεροσυλία να μιλήσει κανείς. Σε αυτό τον τομέα οι ιταλοί είναι, απλώς, έτη μπροστά. Όπως, λέει, και ο φίλος μου Ανδρέας, στο εσωτερικό μιας Alfa Romeo μπορείς να… πεθάνεις ευτυχισμένος.

Η θέση… εργασίας του τυχερού χειριστή της ρυθμίζεται εύκολα και ποικιλοτρόπως, ούτως ώστε να βρεθεί η ιδεατή θέση οδήγησης άσχετα με τον σωματότυπο του εκάστοτε οδηγού της. Μόλις «κουμπώσεις» στο κάθισμα, αρχίζουν τα ωραία…

Η Spider γίνεται συνέχεια των… χεριών. Της κάθε ενδόμυχης σκέψης του χειριστή της. Υπακούει πρόθυμα, με τα περιθώρια πρόσφυσης να βρίσκονται σε υψηλότατο σημείο. Θεωρώ, ότι ένα μικρό ποσοστό των τυχερών που θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι… χειρουργικό εργαλείο, θα καταφέρουν αν εκμαιεύσουν στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων της. Κάνει τις στροφές… ευθείες και αυτό είναι κομματάκι επικίνδυνο, καθώς, ανεβάζει κατακόρυφα τους μέσους όρους ταχύτητας κατά την κίνηση, γεγονός που μπορεί να παρασύρει τους λιγότερο μυημένους. Σε βοηθά να πας πολύ γρηγορότερα, αν και αυτοκίνητο… βόλτας. Διότι, όταν ανοίξεις την κουκούλα κάτι μέσα σου σε κάνει να μειώσεις ρυθμό. Να απολαύσεις το φυσικό περιβάλλον. Τις μυρωδιές. Ειδικά μετά από βροχή, όπου οι ευωδιές της φύσης γαργαλούν ευχάριστα τη μύτη η… βόλτα αποκτά άλλο νόημα. Αυτό δε σημαίνει φυσικά ότι «κωλώνει», όπως είπαμε και πριν, σε κάθε επιθυμία για παιχνίδι με το εξαιρετικό σε στήσιμο πλαίσιο.

Ο κινητήρας των 2,2 λίτρων είναι αρωγός κάθε προσπάθειας, ενώ ο ήχος που εκπέμπεται από τις τέσσερις απολήξεις του συστήματος εξαγωγής των καυσαερίων είναι από άλλο πλανήτη. Ειδικά, εκεί στις 3.500 χιλιάδες στροφές σε συνεπαίρνει. Τολμώ να πω, ότι είναι καλύτερος και από αυτόν που εκπέμπεται από τη μεγαλύτερη αδελφή της των 3,2 λίτρων. Αλλά για τα χαρίσματα της… πριμαντόνας των Spider θα μιλήσουμε σε άλλο… επεισόδιο. Φρένα και κράτημα… Alfa Romeo, και ο νοών νοείτω.

Με τιμή κτήσης στις 45 χιλιάδες ευρώ αποτελεί μια από τις απολαύσεις που… μπορείς να απολαύσεις. Καλό θα ήταν, πάντως, να γίνει πρώτα μια κουβέντα με τον σύντροφό σας. Δε βάζεις ξαφνικά στη ζωή κάποιου μια τέτοια… αντίζηλο. 

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

Γενικά και… απεριόριστα. Η απαράμιλλη ομορφιά της σε συνδυασμό με τον δυναμισμό που τρέχει στο DNA της, δημιουργούν ένα σύνολο ζηλευτό και συνάμα ζηλεμένο. Η δυνατότητα που παρέχει στο χρήστη της να κινείται από νωχελικά μέχρι και σε ρυθμό… αγώνων. Το γεγονός ότι αποτελεί αυτοκίνητο με το οποίο δημιουργείς «σχέση». 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ALFA ROMEO SPIDER 2,2L

ΚΥΒΙΣΜΟΣ        2.198cc

ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ-ΒΑΛΒΙΔΕΣ               4-16

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 185/6.500

ΡΟΠΗ        23,4Kgm/4.500

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ          225km

0-100 km/h 8,8sec

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Διάταξη υπερυψωμένου τετράπλευρου με διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική ράβδο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων

ΦΡΕΝΑ Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, δίσκοι πίσω

ΒΑΡΟΣ 1530 Κg

ΜΗΚΟΣ/ΠΛΑΤΟΣ/ΥΨΟΣ   4.393mm / 1.830mm / 1.318mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ              2.528

ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ       205Lit.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9,4Lit/100km             

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης