Δεκάδες καταγγελίες δέχεται η Ένωση Καταναλωτών ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) από καταναλωτές, για παράνομες και αθέμιτες πρακτικές των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών και των δικηγορικών γραφείων που έχουν αναλάβει κατ’ επάγγελμα εισπρακτικό ρόλο.

Όπως σημειώνει η οργάνωση των καταναλωτών, με το Ν. 3758/2009 θεσπίστηκαν υποτίθεται οι κανόνες λειτουργίας των πρώην εισπρακτικών εταιρειών, οι οποίες μετονομάστηκαν σε εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ΕΚΠΟΙΖΩ αναφέρει ότι αρκετές τράπεζες έχουν βρει και άλλον έναν τρόπο να ξεπεράσουν τις απαγορεύσεις αυτού του νόμου, που απεκδύει κάθε εισπρακτικής δυνατότητας τις εταιρείες αυτές, εκχωρώντας τις απαιτήσεις τους σε εταιρείες του εξωτερικού, χωρίς μάλιστα να προβαίνουν σε αναγγελία στους οφειλέτες, όπως ο Αστικός Κώδικας ορίζει.

Οι περισσότερες καταγγελίες των οφειλετών εστιάζονται στα εξής:

– Δέχονται ενοχλήσεις καθημερινά και περισσότερες από μία φορά μέσα στην ίδια ημέρα, παρότι ο νόμος απαγορεύει περισσότερες από μία φορά τις δύο ημέρες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

– Ενοχλούν σε ακατάλληλες ώρες και σε αρκετές περιπτώσεις δεν ενημερώνουν για τα στοιχεία τους.

– Ενοχλούν σε εργασιακούς χώρους καθώς και συγγενικά πρόσωπα των οφειλετών.

– Απειλούν με κατασχέσεις και πλειστηριασμούς, «γνωμοδοτούν» αυθαίρετα για το αν κανείς υπάγεται ή όχι στον νόμο για τη ρύθμιση χρεών, προσβάλλουν και πιέζουν ασφυκτικά ακόμα και αδύναμες κοινωνικές ομάδες, όπως συνταξιούχους και ανάπηρους.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης