H Ντιλέκ Γκιουβέν, καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο Σαμπαντζί της Κωνσταντινούπολης, έχει προκαλέσει την τουρκική κοινή γνώμη με τις δηλώσεις της.

Αναφέρει ότι το προγκρόμ εναντίον των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης στις 6-7 Σεπτεμβρίου του 1955 ήταν ένα οργανωμένο σχέδιο των τουρκικών Μυστικών Υπηρεσιών δηλαδή της ΜΙΤ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Γκιουβέν στη συνέντευξή της στην εφημερίδα Σαμπάχ με θέμα τα «Σεπτεμβριανά», αναφέρει: «Ήδη από το 1947, η επιτροπή μειονοτήτων του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος είχε ετοιμάσει μια αναφορά που έγραφε ότι στην Ανατολή δεν έμειναν καθόλου Έλληνες.

Μόνο στην Κωνσταντινούπολη υπάρχουν. Έμειναν και κάποιοι Αρμένιοι». Στην έκθεση αυτή υπάρχει και άλλη μια αναφορά που σοκάρει: «Τι καλά που θα ήταν στην 500η επέτειο της άλωσης της Πόλης, να μην υπήρχε κανένας Έλληνας».

Η Ντιλέκ Γκιουβέν εμπλέκει και τους Βρετανούς στα γεγονότα αυτά, καθώς τονίζει ότι λόγω Κύπρου, η Μ. Βρετανία προσπαθούσε να φέρει αντιμέτωπες την Ελλάδα και την Τουρκία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Τουρκάλα καθηγήτρια συνεχίζει: «Βρήκα ένα γράμμα, που περίπου ένα χρόνο πριν, το 1955, το είχε γράψει ο Βρετανός πρέσβης στην Αθήνα, όπου ανέφερε: «Οι Τούρκοι έχουν καλές σχέσεις με τους Έλληνες. Τι θα μπορούσε να συμβεί αν έσκαγε μια βόμβα στο σπίτι του Κεμάλ Ατατούρκ;».

H Γκιουβέν τονίζει τελικά ότι ο Βρετανός πρέσβης ήταν προφητικός. Ο εκρηκτικός μηχανισμός που τοποθετήθηκε στο σπίτι του Κεμάλ ήταν έργο της ΜΙΤ. «Είναι ξεκάθαρο και χωρίς να σηκώνει καμία συζήτηση ότι όλη η οργάνωση που προκάλεσαν τα γεγονότα ήταν έργο της ΜΙΤ», λέει η καθηγήτρια.

Σύμφωνα με την έρευνα της Ντιλέκ Γκιουβέν στα «Σεπτεμβριανά», σκοτώθηκαν τουλάχιστον 10-12 Έλληνες. Επίσης, υπήρξαν τουλάχιστον 400 βιασμοί γυναικών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Γκιουβέν όλες αυτές τις αποκαλύψεις τις έκανε με αφορμή τη νέα τουρκική ταινία με τίτλο «Guz Sancısı» «φθινοπωρινός πόνος», όπου παρουσιάζονται τα τραγικά γεγονότα εναντίον της ομογένειας το 1955.

Βέβαια, η ίδια σχολιάζει και την ταινία αυτή, λέγοντας ότι ακόμα και τώρα οι Τούρκοι προσπαθούν να δείξουν ένα αρνητικό προφίλ για τους Έλληνες, καθώς στο σενάριο της ταινίας αυτής, η Ελληνίδα που ερωτεύεται έναν Τούρκο είναι πόρνη. «Συνήθως στις ταινίες οι Ελληνίδες και οι Αρμένισσες είναι ή κακές , ή πόρνες», λέει η Γκιουβέν και τονίζει ότι αυτά τα πρότυπα που δίνουν οι Τούρκοι, πρέπει να αλλάξουν.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης