Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Πριν από δεκαοκτώ μήνες, η Stellantis συμφώνησε με την ιταλική κυβέρνηση να αυξήσει την ετήσια παραγωγή της στη χώρα σε 1 εκατομμύριο μονάδες. Ωστόσο, το 2024, η τοπική παραγωγή της μάρκας κατέρρευσε κατά 37% και κατασκεύασε λιγότερα από 500.000 οχήματα, πράγμα που σημαίνει ότι έχει πολύ δρόμο μπροστά της αν θέλει να τηρήσει τις υποσχέσεις της.
Σύμφωνα με την ένωση FIM-CISL, η Stellantis κατασκεύασε μόλις 475.090 οχήματα στην Ιταλία πέρυσι. Συγκριτικά, το 2023 κατασκεύασε 751.384 οχήματα στη χώρα. Η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 46% στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1956, ενώ η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκε κατά 17%.
Ένα από τα εργοστάσια της Stellantis που έχουν πληγεί περισσότερο είναι το εργοστάσιό Mirafiori στο Τορίνο της Ιταλίας, όπου η παραγωγή μειώθηκε κατά 70% πέρυσι, αναφέρει το Reuters. Η αυτοκινητοβιομηχανία σταμάτησε επανειλημμένα την παραγωγή σε αυτό το εργοστάσιο για μεγάλο μέρος του 2024, κυρίως λόγω της έλλειψης ζήτησης για το αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500e που κατασκευάζεται εκεί. Την εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα, η Stellantis δήλωσε ότι θα παρατείνει τη μείωση της παραγωγής στο εργοστάσιο μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου.
Λίγο μετά την αποχώρηση του Carlos Tavares από τη θέση του ως επικεφαλής της Stellantis στις αρχές Δεκεμβρίου, ο όμιλος ανακοίνωσε μια επένδυση πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ στην ιταλική παραγωγή. Θα διατηρήσει ανοιχτά όλα τα τοπικά εργοστάσιά της και θα επενδύσει 2 δισεκατομμύρια ευρώ στην τοπική αγορά φέτος. Αρκετά σημαντικά νέα μοντέλα βρίσκονται στα σκαριά, όπως η επόμενη γενιά του SUV Alfa Romeo Stelvio και το σπορ σεντάν Giulia.
Το εργοστάσιο της Maserati στη Μόντενα ανέφερε μια ακόμη πιο σημαντική πτώση της παραγωγής κατά 79% πέρυσι. Μιλώντας στα μέσα ενημέρωσης, ο επικεφαλής του συνδικάτου FIM-CISL Ferdinando Uliano δήλωσε ότι «ανησυχούμε πολύ για τη Maserati» και ότι αναμένει «ένα σαφές και λεπτομερές σχέδιο» για τη μάρκα «γρήγορα».