Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ο Νοέμβριος ήταν ένας δύσκολος μήνας για την αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη, καθώς οι πωλήσεις των EV, των plug-in υβριδικών, των βενζινοκίνητων και των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν σημαντικά. Η μόνη κατηγορία που κατέγραψε αύξηση των πωλήσεων ήταν τα υβριδικά, αναδεικνύοντας για άλλη μια φορά τη μετατόπιση της αγοράς.
Σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι πωλήσεις νέων οχημάτων μειώθηκαν κατά 1,9% τον Νοέμβριο σε περίπου 1,06 εκατομμύρια μονάδες. Αυτό οφειλόταν εν μέρει στην απότομη μείωση των πωλήσεων κατά 12,7% στη Γαλλία σε συνδυασμό με την πτώση κατά 10,8% στην Ιταλία. Οι πωλήσεις στη Γερμανία παρέμειναν στάσιμες, σημειώνοντας αύξηση μόλις κατά 0,5%. Η Ισπανία ήταν η μόνη από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ που σημείωσε αύξηση των πωλήσεων, η οποία καταγράφηκε στο 6,4%.
Τα παραδοσιακά υβριδικά οχήματα είναι πλέον η πιο δημοφιλής επιλογή κίνησης στην Ε.Ε. αντιπροσωπεύοντας το 33,2% του συνόλου των νέων πωλήσεων. Αυτό είναι αυξημένο από το 27,5% του μεριδίου αγοράς τον περασμένο Νοέμβριο, που αντιστοιχεί σε αύξηση 18,5%. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εκτοπίστηκαν από την πρώτη θέση και ενώ πέρυσι αντιπροσώπευαν το 32,5% των πωλήσεων, το ποσοστό αυτό έχει πλέον υποχωρήσει στο 30,6% του μεριδίου αγοράς.
Τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων αποκαλύπτουν ότι οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7,8% τον Νοέμβριο. Η Γαλλία κατέγραψε τη σημαντικότερη πτώση με 31,5%. Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων μειώθηκαν επίσης κατά 12,3% στην Ιταλία, 5,3% στη Γερμανία και 2,3% στην Ισπανία.
Ενώ πολλοί περίμεναν ότι το 2024 θα ήταν η χρονιά των ηλεκτρικών, αυτό δεν συνέβη στην Ευρώπη. Τον Νοέμβριο, οι πωλήσεις EV μειώθηκαν κατά 9,5% σε 130.757 μονάδες, κυρίως λόγω της μείωσης κατά 21,8% στη Γερμανία και κατά 24,4% στη Γαλλία. Αντιπροσωπεύουν πλέον το 15% της αγοράς, από 16,3% τον Νοέμβριο του 2023. Οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν επίσης κατά 15,3%, μειώνοντας το μερίδιο αγοράς τους από 12,3% σε 10,6%. Οι πωλήσεις των υβριδικών οχημάτων plug-in μειώθηκαν επίσης κατά 8,8%. Αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,6% της αγοράς.
Η ανάλυση των πωλήσεων ανά κατασκευαστή αυτοκινήτων δείχνει ότι ορισμένες μάρκες είχαν καλύτερη χρονιά από άλλες. Για παράδειγμα, οι πωλήσεις της VW κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 2,2%, ενώ της Renault αυξήθηκαν κατά 1,9% σε 1.152.424. Η Toyota ήταν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες με τις καλύτερες επιδόσεις, με μεγάλο άλμα στις πωλήσεις κατά 12,4%.