Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Όπως διαβάσατε και σε προηγούμενο άρθρο της zougla.gr, ο νέος Κ.Ο.Κ. θα φέρει και μείωση του ορίου ταχύτητας από 50 χλμ./ώρα σε 30 χλμ./ώρα, εντός του αστικού ιστού. Πολλοί έσπευσαν να δηλώσουν πως αυτή η ταχύτητα είναι υπερβολικά χαμηλή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τι λένε όμως τα νούμερα;

Σε μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε από το Ινστιτούτο Ασφάλισης για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων (IIHS), οι ερευνητές ανέλυσαν 202 ατυχήματα με πεζούς και ανακάλυψαν ότι όσο αυξάνονταν οι ταχύτητες των οχημάτων, τόσο αυξανόταν και η πιθανότητα σοβαρού τραυματισμού πεζών. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη. Το IIHS ανακάλυψε όμως επίσης, ότι ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού μεγεθυνόταν όταν το εμπλεκόμενο όχημα είχε ψηλότερο μπροστινό μέρος. Πλέον με τα B-SUV να αποτελούν το 45% των οχημάτων που πωλούνται, καταλαβαίνετε πως έχει αυξηθεί και ο μ.ο. μεγέθους των νέων Ι.Χ.

«Μια μικρή αύξηση της ταχύτητας σύγκρουσης μπορεί πραγματικά να αυξήσει τον κίνδυνο για έναν πεζό», δήλωσε ο πρόεδρος του IIHS David Harkey. «Η προτίμησή μας για τα ψηλά SUV και τα pick-ups έχει εντείνει αυτό το φαινόμενο».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το IIHS αναφέρει ένα παράδειγμα που έδειξε ότι όταν οι ταχύτητες αυξάνονται από 25 σε 55χλμ./ώρα, ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού αυξάνεται από 9 τοις εκατό σε 52 τοις εκατό. Όταν όμως εμπλέκεται ένα ψηλότερο όχημα -το IIHS χρησιμοποιεί ένα μεσαίου μεγέθους pick-up για το συγκεκριμένο παράδειγμα-, ο αριθμός αυτός εκτοξεύεται από 11% σε 91%. Αυτή είναι μια τεράστια αύξηση.

Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης συμπίπτουν με μια προηγούμενη μελέτη που δημοσιεύθηκε από το IIHS τον Νοέμβριο του 2023, η οποία πρότεινε ότι τα οχήματα με κάθετο, πιο boxy μπροστινό μέρος είναι πιο θανατηφόρα για τους πεζούς.

«Αυτή η μελέτη είναι μια ζωντανή απεικόνιση του πώς πολλαπλοί παράγοντες -στην προκειμένη περίπτωση, η ταχύτητα και το ύψος του οχήματος- συγκλίνουν για να δημιουργήσουν αρνητικά αποτελέσματα στο δρόμο», πρόσθεσε ο Harkey. «Ομοίως, θα χρειαστεί ένας συνδυασμός δράσεων από διάφορες γωνιές του κόσμου των μεταφορών για να βελτιωθεί η ασφάλεια των πεζών».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης