Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, το 92% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δεν θα επέστρεφαν ποτέ σε αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης. Στην πραγματικότητα, από όλες τις διαθέσιμες επιλογές, μόνο το ένα τοις εκατό του πληθυσμού της μελέτης δήλωσε ότι θα επέστρεφε σίγουρα σε μια πλατφόρμα μόνο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όσον αφορά το υπόλοιπο 7 τοις εκατό, το 4 τοις εκατό δήλωσε ότι θα επέλεγε ένα plug-in υβριδικό (PHEV), ενώ οι υπόλοιποι δεν ήταν σίγουροι.
Ειδικότερα, η έρευνα προέρχεται από την Global EV Alliance (μέσω του Bloomberg), η οποία, όπως υποδηλώνει το όνομά της, μάλλον δεν είναι και η πιο αμερόληπτη ομάδα όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα. Η συγκεκριμένη εταιρία αναφέρει στο διαδίκτυο: «Πιστεύουμε ότι η κινητικότητα μηδενικών εκπομπών είναι απαραίτητη για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής» και ότι «Στόχος μας είναι ένας πλανήτης όπου όλες οι μεταφορές θα είναι βιώσιμες, καθαρές και ηλεκτρικές!».
Από την άλλη πλευρά, η ίδια η μελέτη φαίνεται διαφανής. Περιλαμβάνει απαντήσεις από περισσότερους από 23.000 οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων σε 18 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, του Καναδά, της Αυστρίας, της Βραζιλίας, της Γαλλίας και της Ινδίας. Συν τοις άλλοις, σταθμίζει τα αποτελέσματα με βάση το μερίδιο κάθε χώρας στο συνολικό στόλο ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι τα αποτελέσματα από τις ΗΠΑ σταθμίζονται αναλογικά υψηλότερα από εκείνα, ας πούμε, της Σουηδίας. Αυτό είναι βασικό, διότι σε ορισμένα μικρότερα έθνη, όπως η Σουηδία, τα ποσοστά υιοθέτησης EV είναι απίστευτα υψηλά.
Κεφάλαιο, υποδομές φόρτισης
Εδώ είναι το σημείο όπου η καθολικά θετική άποψη χαλάει. Η μελέτη αποκάλυψε ότι το μεγαλύτερο μειονέκτημα της οδήγησης ενός EV είναι η διαθεσιμότητα – ή η συχνή μη διαθεσιμότητα – των γρήγορων φορτιστών. Αυτό εξηγεί γιατί η Tesla, με το εκτεταμένο δίκτυο Supercharger, συνεχίζει να κυριαρχεί μεταξύ των αγοραστών.