Στο Las Vegas, στην πολυπληθέστερη πόλη στην πολιτεία της Νεβάδα των Η.Π.Α, που είναι διάσημη για τα πολυάριθμα καζίνο, τα καταστήματα, αλλά και την εξαιρετική κουζίνα και ψυχαγωγία, έχουν στραφεί οι προβολείς της F1 για έναν αγώνα γεμάτο δράση και εκπλήξεις.
Στον τελευταίο αγώνα στο Interlagos πολλοί πίστεψαν ότι ο Lando Norris θα έκανε το… μαγικό και θα έκλεβε το πρωτάθλημα από τον Max Verstappen. Αυτοί που πίστεψαν στον Norris διαψεύστηκαν. Ο Ολλανδός έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα, ανέβηκε στην πρώτη θέση του βάθρου και απέδειξε ότι δεν είναι τυχαία δύο φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής.
Το πρωτάθλημα για να πέσει αυλαία θέλει άλλους τρεις αγώνες. Ωστόσο μαθηματικά ο Ολλανδός θα κατακτήσει τον τρίτο του Παγκόσμιο τίτλο. Σίγουρα οι αγώνες στην F1 έχει εκπλήξεις. Όμως η μπίλια της ρουλέτας αυτή τη φορά φαίνεται ότι θα σταματήσει στην ομάδα της Red Bull.
Το Grand Prix της Κυριακής είναι καθοριστικό για την έκβαση του πρωταθλήματος. Η F1 επιστρέφει στο La Vegas για 4η φορά στην ιστορία της. Οι δύο πρώτοι αγώνες έγιναν το 1981 και το 1982. Το 2023 επέστρεψε στο δρόμο της ψυχαγωγίας.
Ο αγώνας που γίνεται γύρω από τα πιο γνωστά καζίνο στον κόσμο, είναι ο τρίτος φετινός αγώνας που διεξάγεται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Προηγήθηκαν οι αγώνες στο Μαϊάμι και στο Όστιν. Η διαδρομή είναι γνωστή. Η πίστα χρησιμοποιεί μέρος της διάσημης Λεωφόρου (Strip) από την οποία πήρε το όνομά της.
Το συνολικό μήκος είναι 6.201 μέτρα. Είναι η 2η μεγαλύτερη πίστα – μετά την πίστα του Spa στο Βέλγιο με μήκος 7.004 μ. Οι αγωνιζόμενοι την Κυριακή θα κάνουν 50 γύρους και θα καλύψουν 309.958 km. To 2023 τον ταχύτερο χρόνο (1.35.490) είχε κάνει ο Oscar Piastri. Η πίστα διαθέτει δύο ζώνες DRS, 17 στροφές και τρεις ευθείες που οι τελικές αγγίζουν τα 350 km. Η στροφή 14 είναι η καταλληλότερη για προσπεράσεις.
Το πιθανότερο είναι την ημέρα του αγώνα η θερμοκρασία να μην υπερβαίνει τους 10 βαθμούς. ‘Όταν γίνονται αγώνες στους δημόσιους δρόμους η Pirelli επιλέγει τις τρεις πιο μαλακές γόμες. Την C3 ως σκληρή, την C4 ως μέση και την C5 ως μαλακή.
Η κύρια πρόκληση στο μέτωπο των ελαστικών θα είναι η διατήρησή τους στο παράθυρο βέλτιστης θερμοκρασιακής λειτουργίας, ειδικά κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων και ιδιαίτερα στον εμπρός άξονα. Οι οδηγοί θα πρέπει να είναι προσεκτικοί για να φέρουν τα ελαστικά σε θερμοκρασία χωρίς να τα υπερθερμάνουν, αποφεύγοντας τυχόν μπλοκαρίσματα στα έντονα σημεία πέδησης, ιδιαίτερα στο τέλος των μεγάλων ευθειών, κατά μήκος των οποίων τα ελαστικά υπόκεινται σε περαιτέρω μείωση της θερμοκρασίας στην επιφάνειά τους.
Οι χαμηλές θερμοκρασίες οδηγούν σε μείωση της πρόσφυσης και αυτό μπορεί να προκαλέσει αύξηση της τοπικής παραμόρφωσης. Αυτοί οι παράγοντες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε επιτάχυνση της φθοράς.
Το πιθανότερο είναι να γίνουν δύο pit stop. Ωστόσο, μια αλλαγή μπορεί να αποδειχτεί ανταγωνιστική, ειδικά αν ο οδηγός φέρνει σταδιακά τα ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής τους σε μια μεγάλη περίοδο. Λόγω της δυσκολίας να φέρουν τα λάστιχα σε θερμοκρασία λειτουργίας, η πρώιμη είσοδος στα πιτ για να προσπαθήσεις να κερδίσεις θέσεις με παράκαμψη (undercut) δεν είναι πολύ αποτελεσματική. Στην πραγματικότητα, θεωρητικά, η παραμονή για περισσότερους γύρους στην πίστα είναι καλύτερη επιλογή.
Η εμπειρία που αποκτήθηκε στον περσινό αγώνα θα είναι χρήσιμη για τις ομάδες και για την Pirelli. Στην πραγματικότητα, συλλέχθηκαν πολλά δεδομένα σχετικά με την πρόσφυση και την τραχύτητα της επιφάνειας της διαδρομής και αυτά κοινοποιήθηκαν στις ομάδες, οι οποίες παρείχαν επίσης τα δεδομένα των προσομοιώσεών τους. Το πρώτο μέλημα άμα την άφιξη στην πίστα θα είναι ο έλεγχος του επιπέδου τραχύτητας και πρόσφυσης και στη συνέχεια η σύγκρισή τους με τους αριθμούς της περσινής χρονιάς. Αυτό θα επιτευχθεί πραγματοποιώντας επιθεώρηση της πίστας και στη συνέχεια ανάλυση των δεδομένων. Η εκμετάλλευση του χρόνου των ελεύθερων δοκιμών είναι σημαντική για τη συλλογή περισσότερων δεδομένων που θα βοηθήσουν στην πιο ακριβή εκτίμηση σχετικά με τη φθορά και την πτώση απόδοσης των ελαστικών.
Όπως πάντα σε μια διαδρομή δημόσιων δρόμων, οι κόκκινες σημαίες και τα αυτοκίνητα ασφαλείας αποτελούν ισχυρή πιθανότητα με όλα τα απρόβλεπτα που μπορεί να φέρουν. Συμπεριλαμβανομένης της επανεκκίνησης που θα είναι δύσκολη όσον αφορά στη διαχείριση της θερμοκρασίας των ελαστικών. Το 2023, ο Max Verstappen κέρδισε, τερματίζοντας πρώτος μπροστά από τον Charles Leclerc και τον Sergio Perez. Η μέση και η σκληρή γόμα χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα. Η μέση γόμα (κίτρινο χρώμα) ήταν η επιλογή της πλειοψηφίας των οδηγών στην εκκίνηση.
Ο αγώνας θα γίνει υπό το φως των προβολέων. Το πρόγραμμα έχει ως εξής (οι ώρες που αναγράφονται είναι ώρες Ελλάδος)
22 Νοεμβρίου: Practice 1 (04.30-05.30)
Practice 2 (08.00-09.00)
23 Νοεμβρίου: Practice 3 (04.30-05.30)
Qualifying (08.00-09.00)
24 Νοεμβρίου: Η Ελλάδα με το Las Vegas έχουμε 10 ώρες διαφορά. Αυτό σημαίνει ότι ο αγώνας θα γίνει Σάββατο το βράδυ στις 22:00 τοπική ώρα ( 23/11) και στις 08:00 το πρωί της Κυριακής (24/11) στη χώρα μας. Από την ελεύθερη τηλεόραση του Ant1 ο αγώνας θα μεταδοθεί από το ελεύθερο κανάλι του Ant1, ετεροχρονισμένα στις 16:30 το απόγευμα.
Στην εκπομπή «Formula 1 Show» στο ΑΝΤ1+, που ξεκινά στις 07:00, μία ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου, μπορείτε να παρακολουθήσετε μεταξύ άλλων, μια συνέντευξη του Lewis Hamilton για το πώς η Formula 1, κατέκτησε την Αμερική. Η απεσταλμένη του ΑΝΤ1+ Μαρία Θωμά, θα καταγράφει τις παρουσίες των διάσημων στα πάντοκ και θα μεταφέρει τον παλμό. Στην παρουσίαση της εκπομπής και στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης. Τις προσπάθειες των συναθλητών του, θα σχολιάζει ο οδηγός αγώνων, Τζώρτζης Μαρκογιάννης.