του Δημήτρη Διατσίδη
Ο Marquez στο πλευρό του Bagnaia, ο Martin στην Aprilia και ο Acosta στην KTM. Και αυτή είναι μόνο η αρχή… Καλώς ήρθατε πίσω στο πιο συναρπαστικό άθλημα στη γη. Καθώς η σκόνη καταλαγιάζει από το φινάλε της σεζόν, το MotoGP™ επανήλθε για το Τεστ της Βαρκελώνης. Ταχύτερος: Alex Marquez (Gresini Racing MotoGP). Δεύτερος: Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP). Τρίτος; Ο Francesco Bagnaia κέρδισε τον νέο του συναθλητή στην Ducati Lenovo, Marc Marquez, μόλις με 0.056.
Τα περιθώρια βελτίωσης υπόσχονται ήδη πολλά καθώς ξεκινάμε μια νέα εποχή – και αυτό χωρίς να αγγίξουμε τη μετακίνηση του νέου Πρωταθλητή σε άλλο εργοστάσιο, καθώς ο Jorge Martin έκανε το ντεμπούτο του στην Aprilia.
Εδώ είναι μια σύνοψη της δράσης:
ΠΟΙΟ ΝΟΥΜΕΡΟ ΘΑ ΕΧΕΙ; APRILIA ΚΑΙ TRACKHOUSE
Αφού ο δοκιμαστής αναβάτης Lorenzo Savadori έκανε μερικούς γύρους, η σκηνή διαμορφώθηκε για μια από τις πιο αναμενόμενες στιγμές της ημέρας: την πρώτη ευκαιρία του Martin να δοκιμάσει τη νέα Aprilia RS-GP του 2025. Κράτησε το #89 στις οθόνες που έδειχναν τις χρονομετρήσεις και στο πλάι της μοτοσυκλέτας, αλλά μπροστά; Απλά δύο χρυσά αστέρια, όσα τα Παγκόσμια Πρωταθλήματά του. Θα πρέπει να μείνουμε συντονισμένοι για να δούμε τι θα έχει στην pre-season περίοδο, το #1 ή το #89…
Ο Μartin δοκίμασε τόσο τη μοτοσυκλέτα του 2024 όσο και μια μοτοσυκλέτα του 2025, αλλά είχε μια πτώση στη δύσκολη στροφή 5. Ο νέος συναθλητής του Marco Bezzecchi είχε παρόμοια γκάμα να δοκιμάσει, τελειώνοντας τη μέρα στην 13η θέση, κάνοντας ένα σταθερό ξεκίνημα.
Στην ομάδα Trackhouse MotoGP™, ο Raul Fernandez είχε πολλά εξαρτήματα για σύγκριση και αξιολόγηση κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο Fernandez δοκίμασε μια σειρά αεροδυναμικών βοηθημάτων και είχε μια εντυπωσιακή επίδοση στα τελευταία 30 λεπτά, καταλαμβάνοντας τελικά την 5η θέση ως κορυφαίος στην Aprilia και εισήλθε στον χειμώνα με αυτοπεποίθηση.
Εν τω μεταξύ, ο νεοφερμένος Ai Ogura ολοκλήρωσε το πρώτο του βήμα στην πρώτη κατηγορία. Παρά το πρώτο ατύχημα στη στροφή 2 το πρωί, έκανε 86 γύρους κατά τη διάρκεια της ημέρας και τερμάτισε ακριβώς πίσω από τον επίσης νεοφερμένο Fermin Aldeguer (Gresini Racing MotoGP).
ΕΤΣΙ ΑΡΧΙΖΕΙ: DUCATI LENOVO, GRESINI ΚΑΙ PERTAMINA ENDURO VR46
«Todo al rojo» ήταν η φράση που χρησιμοποίησε ο Marc Marquez καθώς ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έκανε το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο του στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati. Σημαίνει «όλα στο κόκκινο». Και έκανε κάτι παραπάνω από το να εκπληρώσει το στοίχημα. Διαθέτοντας ένα ειδικό κόκκινο σχεδιασμό χρωμάτων για το Τεστ από την κορυφή μέχρι τα νύχια, ο #93 πέρασε το πόδι του πάνω από την παντοδύναμη GP24 και τη νέα GP25, ολοκληρώνοντας την ημέρα 4ος ταχύτερος χάρη σε μια τελευταία προσπάθεια με χρόνο 1:39.454. Ο Marquez εξήγησε επίσης μετά το Τεστ ότι αυτός και ο Pecco έδωσαν παρόμοια σχόλια σχετικά με τη νέα μοτοσυκλέτα, οπότε αυτή είναι μια συνεργασία που ξεκίνησε καλά για τις σφαίρες της Μπολόνια.
Στην άλλη πλευρά του γκαράζ, ο Bagnaia είχε τα λευκά χρώματα. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2022 και του 2023 είχε μια όμορφη λευκή μοτοσυκλέτα τύπου Casey Stoner Phillip Island του 2009 για να τρέξει. Το #63 ήταν επίσης πάλι πίσω στο μπροστινό μέρος των μοτοσυκλετών του Bagnaia καθώς ετοιμάζεται να προσπαθήσει να πάρει πίσω το δικαίωμα να τρέξει με το #1. Ο Bagnaia είχε επίσης τις GP24 και GP25 και η 3η θέση του κράτησε το πάνω χέρι την 1η μέρα. Τώρα ανυπομονούμε να δούμε το πλήρες δυναμικό της GP25 στα χέρια των δύο Παγκόσμιων Πρωταθλητών όταν επιστρέψουμε στις πλήρεις υποχρεώσεις Τεστ τον Φεβρουάριο…
Είναι ασφαλές να πούμε ότι ο Alex Marquez της Gresini απόλαυσε το πρώτο μέρος της δράσης με την Ducati GP24 στη Βαρκελώνη. Ο διπλός Παγκόσμιος Πρωταθλητής κάθισε αναπαυτικά στην κορυφή για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας και έμεινε εκεί στο τέλος του Τεστ με 1:38.803, ένας γύρος που ήταν πιο γρήγορος από τις καλύτερες προσπάθειές του στις Δοκιμές και στις Κατατακτήριες 2 του τελευταίου Γύρου στη Βαρκελώνη. Δεν μπορούμε να βγάλουμε πάρα πολλά συμπεράσματα από αυτό, αλλά το #73 και η GP24 πήγαν καλά – ειδικά στο φρενάρισμα σε ευθεία γραμμή. Αυτό ήταν ένα πιο αδύναμο σημείο στο παρελθόν, οπότε η απόκτηση εμπιστοσύνης σε αυτόν τον τομέα μετά τη νέα σεζόν είναι μια καλή ώθηση για τον Ισπανό.
Ήταν ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο και για τον νέο συναθλητή του, καθώς ο Aldeguer γνώρισε την Gresini και την πραγματικότητα μιας καθαρόαιμης μοτοσυκλέτας MotoGP™. Ήταν ο πιο γρήγορος νεοφερμένος, το #54 και έφτασε στην 20η θέση αλλά μόλις 1.7 δευτερόλεπτα μακριά από την 1η. Μια παραπάνω από καλή δουλειά.
Ο Franco Morbidelli ολοκλήρωσε την πρώτη του μέρα ως αναβάτης της Pertamina Enduro VR46 Racing Team στην 7η, με τον Ιταλό να παραμένει στην GP24 που είχε αγωνιστεί όλο το 2024. Η εξοικείωση με το νέο του περιβάλλον ήταν το κύριο έργο της ημέρας, με τον Morbidelli να κάνει 52 ακόμη γύρους εν όψει του χειμώνα.
Με τον Fabio Di Giannantonio να βρίσκεται στο εκτός μετά από χειρουργική επέμβαση στον ώμο, ο δοκιμαστής αναβάτης της Ducati Michele Pirro, έκανε μερικούς γύρους στην άλλη πλευρά του γκαράζ. Αναμένουμε ότι θα δούμε περισσότερα από τον Pirro όταν πάμε στην Sepang τον Ιανουάριο για το Shakedown.
ΤΟ ΝΕΟ ΤΡΙΟ ΣΕ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ: RED BULL KTM ΚΑΙ TECH3
Ο Pedro Acosta ήταν άλλος ένας αναβάτης για τα πρωτοσέλιδα, δεν άλλαξε μοτοσυκλέτα, αλλά προχώρησε στον πλήρη τρόπο ζωής της Red Bull KTM Factory Racing – και επέστρεψε με τον αριθμό 37. Ήταν επίσης στα λευκά για να ξεπεράσει αμέσως τα προηγούμενα χρώματα. Ο πλέον δευτεροετής έκανε 72 γύρους και τελείωσε την ημέρα 9ος, λίγο περισσότερο από μισό δέκατο από τον νέο συναθλητή Brad Binder. Ο Binder ήταν στην πορτοκαλί μοτοσυκλέτα στην 6η.
Η KTM παρουσίασε ένα νέο σετ εξατμίσεων και κάθε αναβάτης είχε ένα από αυτά. Ο Acosta δοκίμασε επίσης ένα λεπτό μπροστινό φέρινγκ και εντοπίστηκε μια διαφορετική σέλα και αλλαγές στην ουρά.
Αυτό που είχε ενδιαφέρον επίσης ήταν να δούμε τον Maverick Viñales και τον Enea Bastianini να οδηγούν την RC16 και με τα νέα χρώματα Red Bull KTM Tech3. Ο Viñales έκανε 74 γύρους για να φτάσει την 12η θέση, ακριβώς στην ουρά του νέου Πρωταθλητή, και ο Bastianini ήταν μερικά δέκατα πιο πίσω στην 16η μετά από 55 γύρους. Είχε επίσης μια άσχημη πτώση, για τη μοτοσυκλέτα τουλάχιστον, αλλά ο αναβάτης ήταν εντάξει.
ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ: MONSTER ENERGY YAMAHA ΚΑΙ PRIMA PRAMAC
Ο Quartararo ήταν 2ος για να υπογράψει με στυλ το τέλος της χρονιάς και το ξεκίνημα της νέας. Αυτός και ο συναθλητής του στην Monster Energy Yamaha στο MotoGP, Alex Rins, ο οποίος τελείωσε τη μέρα στην 8η, είχαν από τρεις μοτοσυκλέτες ο καθένας, μία από τις οποίες είχε νέο πλαίσιο. Ο Quartararo έκανε 75 γύρους και ο Rins 61 καθώς η δουλειά τους για να επιστρέψουν στην κορυφή συνεχίστηκε.
Εκτός από τον εκπληκτικό χρόνο, υπήρχαν πολλά να επικεντρωθούν στην Prima Pramac Yamaha, με τους νέους αναβάτες Miguel Oliveira και Jack Miller να κάνουν το ντεμπούτο τους σε νέα μοτοσυκλέτες και την ίδια την ομάδα να κάνει την πολυαναμενόμενη αλλαγή. Και οι δύο είχαν τη μοτοσυκλέτα του 2024 και ο Oliveira ήταν 17ος μετά από 60 γύρους, με τον Miller 22ο μετά τους 71.
ΝΕΑ ΠΡΟΣΩΠΑ: REPSOL HONDA ΚΑΙ CASTROL/IDEMITSU HONDA LCR
Πολλή προσοχή δόθηκε και στην HRC και την Repsol Honda Team καθώς ο Luca Marini και ο Joan Mir αντιμετώπισαν μια κουραστική μέρα δοκιμών και σύγκρισης εξαρτημάτων. Ο Mir συγκέντρωσε 67 γύρους και χρησιμοποίησε ένα νέο all-back κράνος όλη την ημέρα, φτάνοντας 15ος, ενώ ο Marini ήταν 18ος με ένα σταθερό σημείο εκκίνησης για το 2025. Και οι δύο αναβάτες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν και ένα νέο πλαίσιο καθώς και την ευκαιρία να δοκιμάσουν και να συγκρίνουν τα προηγούμενα εξαρτήματα, παρέχοντας στο Ιαπωνικό εργοστάσιο πληροφορίες για να συνεχίσει να βελτιώνεται τον χειμώνα.
Ωστόσο, ο Johann Zarco (CASTROL Honda LCR) τερμάτισε ως ο κορυφαίος της Honda, τελειώνοντας τελικά τις διαδικασίες στην 10η θέση μετά από άλλη μια εντυπωσιακή απόδοση. Στην άλλη πλευρά του γκαράζ, ο Ταϊλανδός νεοφερμένος Somkiat Chantra (IDEMITSU Honda LCR) είχε την πρώτη του ευκαιρία σε μία μοτοσυκλέτα MotoGP, έχοντας ένα ατύχημα στη στροφή 10, αλλά συνέχισε και έκανε 61 γύρους μια να αποκτήσει μια πολύτιμη εμπειρία που θα βοηθήσει τον αστέρα της Moto2™.
Εν τω μεταξύ, ήταν ένα γεμάτο γκαράζ καθώς ο Aleix Espargaro ολοκλήρωσε την πρώτη του δοκιμή με την Honda HRC Test Team και ο Takaaki Nakagami μοιράστηκε επίσης τις γνώσεις του στο pit box καθώς προετοιμάζεται για το νέο του ρόλο ως Αναβάτη Ανάπτυξης το 2025.
Δεν υπάρχει γυρισμός τώρα, και η Τρίτη ήταν απλώς η αρχή. Επόμενο Τεστ στην Sepang. Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε για το Shakedown που θα γίνει από τις 31 Ιανουαρίου έως τις 2 Φεβρουαρίου του 2025.
Τα αποτελέσματα του Τεστ στον παρακάτω πίνακα: