Επιμέλεια: Νεκτάριος Διατσίδης
Εξωτερικά η Honda Rebel 1100 δείχνει σκληρή και ωμή, εσωτερικά όμως είναι μια μοτοσυκλέτα με φινέτσα και τεχνολογία.
Οι αναβάτες που τους αρέσουν οι μοτοσυκλέτες cruiser, το πιθανότερο είναι να θέλουν να αποκτήσουν μια Harley και πιο πολύ μία από τις παλαιότερες εκδόσεις καθώς αυτές τις μέρες είναι πολύ διαφορετικές, όπως η Sportster S που είναι εύχρηστη και με περισσότερο σπορ χαρακτήρα. Δεδομένης αυτής της εξέλιξης, οι άλλες μάρκες έχουν αρχίσει να τραβούν κάποια σοβαρή προσοχή στην κατηγορία των cruiser και δεν έχουν εγκαταλείψει αυτή την κατηγορία από πλευράς εξέλιξης και τεχνολογίας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της εξέλιξης αυτής της κατηγορίας είναι αυτό της Honda με την Rebel 1100, ένα μοντέλο με ρετρό στυλ που κάτω από την επιφάνεια, είναι στην πραγματικότητα ένα εκλεπτυσμένο μοντέλο με δυνατότητα ευελιξίας στην οδήγηση. Ο δικύλινδρος κινητήρας εν σειρά είναι ομαλός στην λειτουργία, αποδίδοντας 87 ίππους στις 7,000 σ.α.λ., έχει πολύ ροπή 98 Nm από χαμηλά στις 4,750 σ.α.λ. και παρέχει μια γραμμική ζώνη ισχύος ικανή να σηκώσει τον μπροστινό τροχό κάθε στιγμή.
Η οδήγηση τόσο σε χαμηλές όσο και σε υψηλές ταχύτητες με τις μοτοσυκλέτες cruiser δεν χρειάζεται να είναι δύσκολη από τη βαριά κατασκευή μαζί με τους κραδασμούς που πολλές φορές προέρχονται από τον κινητήρα, κουράζοντας περισσότερο τον αναβάτη. Ποιος θα το φανταζόταν ότι η εργονομία της μοτοσυκλέτας της Honda είναι στην πράξη διαφορετική από αυτό που δείχνει εξωτερικά και που φαίνεται όπως συμβαίνει συνήθως σε αυτήν την κατηγορία, να είναι βαριά και ογκώδης. Το τελευταίο μοντέλο μάλιστα έχει τροποποιηθεί ελαφρώς για βελτιωμένη θέση οδήγησης σε μεγαλύτερα ταξίδια. Το ταμπλό οργάνων έχει επίσης μεταφερθεί για καλύτερη ορατότητα και η μοτοσυκλέτα έχει τώρα μια θύρα φόρτισης για τα αξεσουάρ όπως το τηλέφωνο για να μην μένει χωρίς φόρτιση σε μακρινά ταξίδια ή εάν χρειαστεί φόρτιση ένα ογκώδες power bank.
Αλλά δεν είναι μόνο ο τομέας της άνεσης και της ευκολίας που η Honda βελτίωσε στην Rebel 1100. Όσον αφορά την τεχνολογία, το μοντέλο cruiser διαθέτει πλέον RoadSync που είναι ουσιαστικά η τεχνολογία σύζευξης smartphone που επιτρέπει πρόσβαση στην πλοήγηση hands-free, στα χειριστήρια μουσικής και ακόμη και σε άλλες λειτουργίες, όπως τον έλεγχο της πρόγνωσης του καιρού. Οπότε ναι, η Honda σίγουρα δεν προσπαθεί να κλέψει μερίδιο αγοράς από την Harley ή την Indian με αυτό. Αντίθετα, προσπαθεί να προσελκύσει μια διαφορετική “φυλή” αναβατών που εμπνέονται από το όνομα Rebel και θέλουν να κάνουν την επανάσταση με μια μοτοσυκλέτα βρισκόμενοι στους δρόμους και ταξιδεύοντας πολύ.
Ίσως οι νεότεροι αναβάτες, που είναι τεχνολογικά πιο ενημερωμένοι και που δεν θέλουν συναρπαστικές επιδόσεις, αλλά μάλλον μια άνετη, σίγουρη βόλτα μέσα και έξω από την πόλη, να προσανατολίζονται στην αγορά αυτής της μοτοσυκλέτας. Η τιμή του σημερινού μοντέλου είναι στα 12,290 € και 13,690 € για να διαθέτει και το εκπληκτικό κιβώτιο DCT, οπότε αναμένονται σύντομα και οι τιμές για τις Rebel 1100 του 2025 που διαθέτουν τώρα πρόσθετα τεχνολογικά χαρακτηριστικά.