του Νεκτάριου Διατσίδη
Η Moto Guzzi V100 Mandello – το καινοτόμο roadster μοντέλο που σηματοδότησε την έναρξη ενός δεύτερου συναρπαστικού αιώνα ιστορίας για την μάρκα – εμφανίζεται στην EICMA με μια ολοκαίνουργια, εκτεταμένη γκάμα για το 2025. Η έκδοση Moto Guzzi V100 Mandello S, η οποία είναι ήδη εξοπλισμένη με πλήθος τεχνολογικού εξοπλισμού – συμπεριλαμβανομένης της ημιενεργής ανάρτησης Öhlins Smart EC 2.0, του αμφίδρομου κιβωτίου ταχυτήτων Quick Shift, τα θερμαινόμενα grips, το σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών TPMS και την πλατφόρμα πολυμέσων Moto Guzzi MIA – διαθέτει τώρα και το σύστημα PFF Rider Assistance Solution, προσφέροντας ακόμα πιο ολοκληρωμένο εξοπλισμό.
Η πρωτοποριακή πλατφόρμα υποβοήθησης αναβάτη που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Moto Guzzi Stelvio, που αναπτύχθηκε από την Piaggio Fast Forward, βασίζεται στην τεχνολογία Imaging Radar 4D και κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη σε όλες τις καταστάσεις, χάρη στο Σύστημα Πληροφοριών Τυφλού Σημείου (Forward Collision Warning (FCW), Blind Spot Information System) και τις λειτουργίες (BLIS) και Lane Change Assist (LCA).
Όλες οι εκδόσεις, που τροφοδοτούνται από τον δικύλινδρο κινητήρα σε διάταξη V χωρητικότητας 1042 cc και με συμπαγή μπλοκ (ο οποίος πλέον συμμορφώνεται με τους κανονισμούς Euro 5+), επωφελούνται από βελτιώσεις που έγιναν στο κιβώτιο ταχυτήτων και έχουν ήδη εισαχθεί στην Stelvio, οι οποίες εξασφαλίζουν πιο ομαλές αλλαγές σχέσεων. Μια άλλη νέα λεπτομέρεια που εμφανίζεται ήδη στην Stelvio είναι το κεντρικό προστατευτικό ψυγείου, το οποίο ενσωματώνεται τέλεια με τις γραμμές της μοτοσυκλέτας, προστατεύοντας από πέτρες που μπορεί να πεταχτούν προς τα πάνω κατά την οδήγηση.
Τα γραφικά και τα φινιρίσματα είναι επίσης νέα:
Η Moto Guzzi V100 Mandello έρχεται σε δύο νέα μεταλλικά ματ χρώματα, το Blu Oceano και το Grigio Titanio, που τονίζουν την έντονη εμφάνισή της και που συμπληρώνεται από μαύρες ματ ζάντες και μαύρες κυλινδροκεφαλές κινητήρα. Η V100 Mandello S είναι οπτικά πιο εντυπωσιακή και διαθέτει δίχρωμη βαφή σε δύο χρωματικές παραλλαγές: Verde Ghiaccio και Rosso Lava. Οι ζάντες, οι κυλινδροκεφαλές του κινητήρα και τα πιρούνια είναι φινιρισμένα με χρυσό χρώμα.
Η νέα Moto Guzzi V100 Mandello Wind Tunnel
Η σειρά Mandello V100 επεκτείνεται περαιτέρω με την άφιξη μιας πολύ ιδιαίτερης έκδοσης, η οποία υπογραμμίζει τους στενούς δεσμούς μεταξύ των μοτοσυκλετών Moto Guzzi και της τεχνολογίας αιχμής: την Moto Guzzi V100 Mandello Wind Tunnel. Αυτή η τελευταία προσθήκη δημιουργήθηκε για να γιορτάσει την 70η επέτειο ενός εκπληκτικού μηχανικού έργου από την Moto Guzzi – την αεροδυναμική σήραγγα που κατέπληξε τον κόσμο της μοτοσυκλέτας τη δεκαετία του 1950, κάνοντας την “House of the Eagle” πρωτοπόρο της αεροδυναμικής. Κατά τη διάρκεια μιας εποχής που τα σχήματα των φέρινγκ ήταν ουσιαστικά αποτέλεσμα εμπειρικών δοκιμών και σφαλμάτων, η Moto Guzzi ήταν ο πρώτος κατασκευαστής στον κόσμο που ακολούθησε μια επιστημονική προσέγγιση για τη δημιουργία αυτού του εξαρτήματος, μέσω δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν με αυτήν την εξαιρετική νέα δομή, σχεδιασμένη από τον Carlo και τον Giuseppe Guzzi και άνοιξε επίσημα στις 12 Απριλίου του 1954.
Η αεροδυναμική σήραγγα αντιπροσωπεύει ένα πραγματικό ορόσημο τόσο στην Ιταλική όσο και στην παγκόσμια ιστορία της μοτοσυκλέτας και εξακολουθεί να αποτελεί σύμβολο του ιστορικού εργοστασίου στην Mandello del Lario. Ανακαλεί μια πολύ σημαντική τεχνολογική κληρονομιά, η οποία εμπνέει την Moto Guzzi στην κατασκευή κάθε μοντέλου που κατασκευάζει. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για την Moto Guzzi V100 Mandello, μια συγκέντρωση καινοτομίας και την πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο με προσαρμοστική αεροδυναμική, ένα σύστημα που προσαρμόζει τη θέση των φτερών στα πλάγια του ρεζερβουάρ ανάλογα με την ταχύτητα και τον επιλεγμένο τρόπο οδήγησης. Μέχρι τώρα, αυτή η τεχνολογία δεν είχε εξερευνηθεί στον κόσμο των δικύκλων. Επιτρέπει στις συνολικές διαστάσεις να παραμείνουν μικρές, προσφέροντας προστασία και άνεση μόνο όταν χρειάζεται και απαιτείται από τον αναβάτη. Το σχήμα της Mandello V100 αναπτύχθηκε επίσης μέσω περισσότερων από 200 ωρών υπολογισμών CFD και δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα.
Η Moto Guzzi V100 Mandello Wind Tunnel διακρίνεται για τα πιο έντονα από όλα τα χρώματα της Moto Guzzi: το χρώμα είναι κόκκινο με μαύρο τμήμα ουράς και μπροστινό λασπωτήρα, ενώ το ρεζερβουάρ περιβάλλεται από κομψά μαύρα γραφικά στο πλάι και φέρει χρυσές λεπτομέρειες ταιριάζοντας με τις κυλινδροκεφαλές του κινητήρα. Η ειδική έκδοση Wind Tunnel προσφέρει μια πλήρη γκάμα τεχνικού εξοπλισμού ως στάνταρ, συμπεριλαμβανομένης της ημιενεργής ανάρτησης Öhlins Smart EC 2.0, της αδρανειακής πλατφόρμας, του Cornering ABS και του αμφίδρομου κιβωτίου Quick Shift, καθώς και της πλατφόρμας πολυμέσων Moto Guzzi MIA, TPMS αισθητήρες πίεσης ελαστικών και θερμαινόμενα grips.
Ένας όλο και πιο ολοκληρωμένος κατάλογος αξεσουάρ
Για το 2025, η γκάμα των αυθεντικών αξεσουάρ που έχουν σχεδιαστεί για τη σειρά Mandello V100 είναι επίσης μεγαλύτερη από ποτέ, με ένα νέο tank bag και προστατευτικές μπάρες.
Το πίσω ραντάρ του συστήματος PFF Rider Assistance Solution, το οποίο χρησιμεύει για το Σύστημα Πληροφοριών Τυφλού Σημείου (BLIS) και παρέχει τη λειτουργία Lane Change Assist (LCA), διατίθεται ως αξεσουάρ στις V100 Mandello και V100 Mandello Wind Tunnel. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης καθρέφτες με ενσωματωμένα φώτα LED, τα οποία ανάβουν και προειδοποιούν για πιθανούς κινδύνους.