Από τον Περικλή Χαλάτση
Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η γερμανική φίρμα με σήμα το αστέρι έχει γράψει τη δική της ιστορία στο χώρο της αυτοκίνησης και σε πολλές περιπτώσεις κλείνει πονηρά το μάτι στον ανταγωνισμό ακόμη και στο γερμανικό.
Πήραμε για δοκιμή την Mercedes GLC 300de 4Matic. Ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει την υβριδική τεχνολογία με την σιγουριά του πετρελαιοκινητήρα. Αυτός ο συνδυασμός Diesel και PHEV κάνει τη διαφορά και κερδίζει αυτούς τους οδηγούς που ξέρουν τι θέλουν και τι αγοράζουν. Μπορεί η τιμή στο premium μεσαίο SUV να αγγίζει τις 84.100 ευρώ αλλά ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτό που προσφέρει.
Η GLC 300 de αποδείχθηκε – και θα σας το εξηγήσουμε παρακάτω- ότι εκτός από πολυτελές αυτοκίνητο είναι και ιδιαίτερα οικονομικό στις μετακινήσεις με το diesel plug-in υβριδικό σύστημα.
Η μεγάλη «βόλτα»
Όταν οδηγείς ένα τόσο αξιόπιστο μοντέλο δεν το κάνεις βόλτα ούτε στο Σύνταγμα ούτε στο Κολωνάκι. Το πας λίγο πιο μακριά για να επιβεβαιώσεις ο ίδιος στον ανοικτό δρόμο, στα βουνά αλλά και στο χώμα, αν αυτά που σου λένε οι κατασκευαστές ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Ξεκινήσαμε λοιπόν από την Αθήνα για μια μεγάλη βόλτα. Και καταλήξαμε χωρίς να το έχουμε προγραμματίσει μέχρι τα σύνορα της Δυτικής Μακεδονίας. Αν ξέραμε ότι μέσα σε έξι ώρες θα βρισκόμασταν στη Φλώρινα, χωρίς καμιά στάση, τότε θα είχαμε ζητήσει από την Star Automotive Ελλάς που αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της Mercedes στην Ελλάδα να μας είχε τροφοδοτήσει και με μια πράσινη κάρτα. Τα σύνορα για τη Βόρεια Μακεδονία από τη Φλώρινα είναι δέκα λεπτά και μετά σε άλλα δέκα λεπτά θα βρισκόμασταν στα Μπίτολα. Δεν πειράζει την επόμενη φορά.
Ίσως νομίζετε ότι υπερβάλουμε όταν σας είπαμε ότι κάναμε 600 και κάτι χιλιόμετρα χωρίς καμία στάση. Η αυτονομία της Mercedes GLC 300de 4Matic ξεπερνάει άνετα τα 850 ίσως και τα 900 χιλιόμετρα. Το ρεζερβουάρ των 62 λίτρων σε συνδυασμό με την ηλεκτρική κίνηση (περίπου 110-120 ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης) σου προσφέρει αυτή την ευχαρίστηση. Να «καταπίνεις» τα χιλιόμετρα χωρίς να το καταλαβαίνεις. Χωρίς να κουράζεσαι.
Η κατανάλωση στον συνδυαστικό κύκλο είναι 6.2 – 5.7 l/100 km. Στην εθνική οδό με σταθερή ταχύτητα 120χλμ. ο δικός μας μετρητής έδειξε κατανάλωση 5.9 λίτρα/100 χλμ.
Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας από 0-80% είναι μικρότερος από μισή ώρα και η αυτονομία του είναι από 110 – 123 χλμ. Εμείς κάναμε με ρυθμό 120-130 χλμ σε επαρχιακό δρόμο 98 χιλιόμετρα. Ίσως αν το μετρούσαμε σε διαφορετικές συνθήκες να πετυχαίναμε και τα χιλιόμετρα που δίνουν επίσημα οι Γερμανοί. Ωστόσο οι διαφορές μας ήταν μικρές. Επίσης χρειαστήκαμε μόλις 20 λεπτά με φορτιστή 50 KW για να φθάσουμε από το 10% στο 80% της φόρτισης.
Είναι ιδανικό αυτοκίνητο για ταξίδι. Ο εξελιγμένος turbodiesel κινητήρας (1.993 cc) αποδίδει 197 ίππους και ο ηλεκτρικός 136 ίππους. Συνδυαστικά αν κάνετε την πρόσθεση έχουμε 333 ίππους και ροπή στρέψης συνδυαστική 750/ 1.700 Nm/σ.α.λ.
Στο άνετο και ευχάριστο εσωτερικό με το δέρμα να κυριαρχεί, σε προδιαθέτει θετικά για να ταξιδέψεις με ασφάλεια. Τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας και το ταξίδι γίνεται απολαυστικό.
Η εμπειρία οδήγησης είναι ψηφιακή. Η οθόνη Head-up μετατρέπει το κεντρικό ταμπλό σε ψηφιακό κόκπιτ. Υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12.3 ιντσών και η κεντρική οθόνη αφής 11.9 ιντσών. Με το νέο σύστημα infotainment (MBUX) όλα είναι εύκολα.
Ο οδηγός έχει ενημέρωση για ότι χρειάζεται χωρίς να αποσπάται η προσοχή του. Και αυτό ήταν ο στόχος των κατασκευαστών. Να υπάρχει πλήρης ενημέρωση – για την ταχύτητα, την πλοήγηση και όλες τις άλλες τις χρήσιμες πληροφορίες- χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να ξεκολλάει τα μάτια του από το δρόμο.
Λίγα λόγια για την GLC 300de 4Matic
Οι διαστάσεις της Mercedes είναι 4.716 mm (μήκος), 1.640 mm (πλάτος) και 1.640 mm (ύψος).
Με μεταξόνιο 1.888 mm καταλαβαίνεις πόσο άνετο είναι και για τους πίσω επιβάτες .
Φυσικά τεράστιο είναι και το port baggage. Φιλοξενεί 470 λίτρα και με πεσμένα τα πίσω καθίσματα ο χώρος αυξάνεται σε 1.530 λίτρα.
Μην νομίζετε ότι ο όγκος του αυτοκινήτου που ναι είναι μεγάλος ( πρόκειται για ένα SUV/Crossover) κάνει το αυτοκίνητο αργό. Κάθε άλλο. Χρειάζεται από 0-100 χλμ μόλις 6.4’’ (εντυπωσιακό το νούμερο), με τελική να αγγίζει τα 217 χιλιόμετρα (φυσικά δεν τολμήσαμε να φθάσουμε το δείκτη έως εκεί αφού τα ηλεκτρονικά ραντάρ δεν χαρίζονται…)
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο, 9 σχέσεων, συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα και οι αλλαγές δεν γίνονται αντιληπτές από τους επιβάτες.
Μας άρεσε το αυτοκίνητο στο δρόμο. Πατάει καλά, κινείται αθόρυβα και από το μόνο που κινδυνεύεις είναι να ξεπεράσεις χωρίς να το καταλάβεις (πως φθάνεις τα 180 ούτε που το φαντάζεσαι) και να φορτωθείς μια κλήση για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.
Στα βουνά με τις πολλές στροφές χαίρεσαι να οδηγείς. Τα ελαστικά είναι της Continental διαστάσεων 255/50 και οι πέντε ακτίνων ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών. Έχουν πολύ καλό κράτημα (η τετρακίνηση μοιράζεται 45: 55) και η ανάρτηση μπροστά και πίσω είναι πολλαπλών συνδέσμων.
Εντυπωσιακά είναι και τα φρένα. Δεν χρειάζεται να οδηγήσεις αρκετά για να καταλάβεις πόσο αποτελεσματικά είναι. Επίσης στα κατηφορικά κομμάτια με συχνή χρήση του πεντάλ του φρένου, δεν ζεστάθηκαν και παρέμειναν το ίδιο ικανοποιητικά.
Δεν νομίζω ότι πρέπει να αναφερθώ στα καλούδια του αυτοκινήτου. Από πλευράς ασφάλειας τα έχει όλα (για να τα γράψουμε θα πρέπει να αφιερώσουμε μια ολόκληρη σελίδα). Αυτό όμως που πρέπει να επισημάνουμε είναι ότι όσοι οδηγούν τη νύκτα θα εντυπωσιασθούν με το φωτισμό του αυτοκινήτου. Που είναι ένα ευαίσθητο κομμάτι και αφορά ιδιαίτερα την ασφάλεια όλων.
Για όσους θέλουν κάτι ακόμη καλύτερο μπορούν στην παραγγελία τους να ζητήσουν να υπάρχει αερανάρτηση. Αν και εκτιμώ ότι το κράτημα στις στροφές της GLC 300de 4Matic είναι υποδειγματικό.
Στην ερώτηση αν κάποιος έχει την οικονομική δυνατότητα να το αγοράσει θα πρότεινα θετικά γιατί η GLC 300de 4Matic πληροί όλα τα απαραίτητα στοιχεία που ζητάει σήμερα ο απαιτητικός οικογενειάρχης. Αρκεί να υπάρχει χωρίς στερήσεις και το αντίστοιχο ποσόν της αγοράς (84.100€). Τέλος η υβριδική έκδοση κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο και τα τέλη του κυκλοφορίας είναι μηδενικά.