Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Porsche προβαίνει σε ριζικές αλλαγές στη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση, ως απάντηση στην πτώση των πωλήσεων της Taycan και στην επίμονη πίστη των πελατών στα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Για μια μάρκα που μέχρι τώρα φαινόταν να έχει τα πάντα για την ηλεκτροκίνηση, η στροφή αυτή λέει πολλά για τις προτιμήσεις των αγοραστών της.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει ταχθεί δημοσίως κατά της προτεινόμενης από την Ευρώπη για το 2035 απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης, διερευνά τώρα πώς θα μπορούσε να τοποθετήσει θερμικούς κινητήρες κινητήρες σε μοντέλα που έχουν σχεδιαστεί εξαρχής ως αμιγώς ηλεκτρικά.
Οι 718 Boxster και Cayman της επόμενης γενιάς είναι πλήρως ηλεκτρικές και θα παρουσιαστούν τους επόμενους μήνες. Είναι πιθανό η Porsche να τις μετατρέψει σε υβριδικές, όπως αναγκάστηκε να κάνει η Fiat με το 500e. Ένα άλλο όχημα που η Porsche σχεδίασε ως EV, αλλά το οποίο πρέπει να επανεξεταστεί για να λάβει και βενζινοκινητήρα, είναι η ναυαρχίδα K1 SUV που αναμένεται το 2028.
«Πολλοί πελάτες στη premium κατηγορία θέλουν αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, υπάρχει μια σαφής τάση», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Porsche, Lutz Meschke, σε τηλεδιάσκεψη και στη συνέχεια εξήγησε πώς η μάρκα αντιδρά σε αυτή την είδηση. «Θα ανανεώσουμε τα αυτοκίνητά μας με κινητήρα εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων της Panamera και της Cayenne, και φυσικά θα συνεχίσουμε να βασιζόμαστε στα plug-in υβριδικά».
Η Porsche είχε κάποτε προγραμματίσει το 80 τοις εκατό της γκάμας της να είναι EVs μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Το υπόλοιπο 20 τοις εκατό θα αναλογούσε στην 911, η οποία απέκτησε το πρώτο υβριδικό της σύνολο, αλλά πάντα θα έμενε μακριά από την πλήρως ηλεκτρική ενέργεια μέχρι και τη δεκαετία του 2030.