Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Για χρόνια, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονταν στην αγορά της Κίνας για να αποκομίσουν μεγάλα κέρδη και να τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη τους. Όμως φαίνεται πως αυτή η κατάσταση τελειώνει και οι δυτικές μάρκες προσπαθούν να κρατήσουν το ενδιαφέρον των αγοραστών, ενώ παλεύουν με τη συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς και τις ζοφερές προβλέψεις για τις πωλήσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα στοιχεία των πωλήσεων για το τελευταίο τρίμηνο παρουσίασαν μια ζοφερή εικόνα. Οι πωλήσεις της BMW στην Κίνα μειώθηκαν κατά 30%, η Porsche έπεσε κατά 19%, η VW κατά 15% και οι παραδόσεις της Mercedes κατά 13%. Δεν είναι ότι οι Κινέζοι οδηγοί δεν θέλουν να αγοράσουν αυτοκίνητα απλώς πλέον προτιμούν τις τοπικές μάρκες μιας και στον τομέα των EV έχουν να προσφέρουν εντυπωσιακά σύνολα σε καλύτερες τιμές.

Αν και τα γερμανικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το 15% των πωλήσεων στην Κίνα, το μερίδιό τους μειώνεται και μάλιστα γρήγορα. Πριν από την πανδημία, είχαν το 25 τοις εκατό της πίτας, αναφέρει το Bloomberg. Και όταν πρόκειται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έναν τομέα που είναι πολύ μεγαλύτερος στην Κίνα από ό,τι στις ΗΠΑ ή την Ευρώπη, η VW, η Porsche, η BMW και η Mercedes βρίσκονται ακόμη πιο πίσω. Αν και οι τέσσερις μάρκες προσφέρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα μοντέλα τους αντιπροσωπεύουν μόνο το 10 τοις εκατό της αγοράς.

Ο ανταγωνισμός με τις BYD, Xpeng και Nio μοιάζει με αδύνατο εγχείρημα, αλλά οι γερμανικές μάρκες δεν έχουν εναλλακτική λύση, αναφέρει το Bloomberg. Οι ευρωπαϊκές και αμερικανικές αγορές δεν προσφέρουν περαιτέρω δυνατότητες ανάπτυξης και πολλές από τις αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει πάρα πολλά σε ό,τι αφορά τις εγκαταστάσεις παραγωγής – που έχουν κατασκευαστεί σε κρατική γη – για να μπορέσουν να αποσυρθούν ακόμη και αν το ήθελαν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης