H Γκοργκόλης Α.Ε. έκανε πραγματικά την έκπληξη εξασφαλίζοντας την συγκατάθεση της SYM να οργανώσει την Πανευρωπαϊκή παρουσίαση του εντελώς νέου ADXTG 400 του Crossover – Adventure scooter της Sanyang του μεγαλύτερου κατασκευαστή δικύκλων από την Ταϊβάν.

Η παρουσίαση αφορούσε πρωτίστως το εντελώς νέο ADXTG 400 άλλα είχαμε παράλληλα τη δυνατότητα να οδηγήσουμε, για πρώτη φορά, το ADX 300 και να κατανοήσουμε το διαφορετικό προσανατολισμό κάθε μοντέλου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ADX 300 εντάσσεται ξεκάθαρα στην κατηγορία των crossover scooter όπου οι διαφορές με τα αντίστοιχα μοντέλα δρόμου να είναι κυρίως αισθητικές και η προσθήκη ελαστικών διπλής χρήσης και ενδεχομένως αναρτήσεων με λίγο μεγαλύτερη διαδρομή να είναι η μόνη ουσιαστική διαφορά.

ADXTG 400

Στοιχεία που τυπικά, άλλα και ουσιαστικά, κάνουν την διαφορά μιας και τα διπλής χρήσης λάστιχα είναι αυτά που ουσιαστικά μετατρέπουν την συμπεριφορά ενός οχήματος όταν μιλάμε για απλά περιστασιακά περάσματα από διαδρομές εκτός δρόμου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αντίθετα το σχεδιασμένο από την αρχή και προσανατολισμένο στην κίνηση και εκτός δρόμου ADXTG 400 έχει σημαντικές διαφορές από τα συνηθισμένα σκούτερ και τεχνικές λύσεις που βρίσκουμε μόνο στα κορυφαία σπορ σκούτερ.

Oρσιμένες από αυτές είναι ο τοποθετημένος στο κέντρο κινητήρας, ο διαχωρισμός της τελικής μετάδοσης από την πίσω ανάρτηση, το μοτοσυκλετιστικό πλαίσιο και ψαλίδι και άλλες λεπτομέρειες που θα δούμε παρακάτω.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η SYM είχε ήδη από το 2023 παρουσιάσει τo crossover ADX 125 που είναι ήδη διαθέσιμο στην αγορά και το μεσαίο ADX 300, που είχαμε επίσης την ευκαιρία να οδηγήσουμε παράλληλα με το ADXTG 400 .

Ξεκινάμε από τον εντελώς νέο κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης που είναι μοναδικά στο ADXTG 400 μιας και δεν τα φοράει κανένα από τα υπάρχοντα μοντέλα στην γκάμα της SYM σήμερα.

Η διάταξη θυμίζει περισσότερο αυτή του κορυφαίου σπορ μοντέλου MAXSYM TL 508 TCS της SYM μιας και ο κινητήρας με τον αυτόματο συμπλέκτη και το επίσης αυτόματο σύστημα μετάδοσης είναι τοποθετημένος στο κέντρο όπως συμβαίνει στις μοτοσυκλέτες.

Στην περίπτωση του ADXTG 400 ο κινητήρας είναι ένας υπερσύγχρονος μονοκύλινδρος υγρόψυκτος τετραβάλβιδος κινητήρας με δυο εκκεντροφόρους και σύστημα Hyper-VVS (μεταβλητής γεωμετρίας εισαγωγής).

Η απόδοση, σύμφωνα με την SYM, φθάνει τους 35 ίππους στις 7,000 σ.α.λ. με τη μέγιστη ροπή να είναι 37.0 Nm στις 5,500 σ.α.λ.

Τη λειτουργιά του συστήματος Hyper-VVS ελέγχει το EMS, το οποίο αποφασίζει την ενεργοποίηση του ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού και την θέση του γκαζιού.

Στόχος η ομαλή απόδοση, η οικονομία και η ροπή που αποδίδεται σε ποσοστό 90% ήδη από τις 4.500 σ.α.λ.

Άλλα στοιχεία που κάνουν αυτόν τον κινητήρα μοναδικό είναι η διπλή αντλία λαδιού και το ημι-ξηρό κάρτερ που φροντίζουν για τη σωστή λίπανση σε κάθε γωνία κλίσης και συνθήκη λειτουργίας του κινητήρα

Η μετάδοση είναι αυτόματη με την SYM να εξηγεί ότι ο υγρός (μέσα στο λάδι κινητήρα) συμπλέκτης είναι αυτόματος φυγοκεντρικός άλλα να μην δίνει, ακόμα, πληροφορίες για τον τύπο ιμάντα  που χρησιμοποιεί το αυτόματο CVT σύστημα μετάδοσης.

Η τελική μετάδοση, από το CVT στον πίσω τροχό, είναι με αλυσίδα, κάτι που σε συνδυασμό με το αλουμινένιο ψαλίδι μειώνει δραματικά την μη αναρτώμενη μάζα του συγκροτήματος πίσω τροχού και ανάρτησης.

Ειδικά αν το συγκρίνουμε με τα περισσότερα σκούτερ που χρησιμοποιούν τον κινητήρα και την τελική μετάδοση σαν δομικά στοιχειά της πίσω ανάρτησης.

Άσχετα από τις τεχνικές λεπτομέρειες αυτό που είδαμε εμείς κατά τη διάρκεια της διαδρομής περίπου 20 χιλιομέτρων στην άσφαλτο και της σύντομης διαδρομή σε δύσκολο χωματόδρομο, ήταν ένας δυνατός και παράλληλα ευχάριστος κινητήρας με άμεση ανταπόκριση και ομαλή απόδοση.

Επίσης στο, γεμάτο πέτρες, κομμάτι της χωμάτινης διαδρομής η διαφορά στη συμπεριφορά της πίσω ανάρτησης με το αλουμινένιο ψαλίδι ήταν πολύ καλή, σχεδόν μοτοσυκλέτας, μιας και δεν είχαμε αναπηδήσεις του πίσω τροχού.

Ψάχνοντας για ένα, έστω και μικρό, ψεγάδι προσέξαμε ένα στιγμιαίο δισταγμό στην εκκίνηση του κινητήρα, σε ένα από τα δημοσιογραφικά scooter που ήταν διαθέσιμα για οδήγηση, και την ελάχιστα πιο τραχιά λειτουργία στις χαμηλές στροφές, πάντα συγκριτικά με το ADX 300.

Συνεχίζουμε με το σωληνωτό πλαίσιο, που και αυτό, ακολουθεί την εξελιγμένη τεχνοτροπία του MAXSYM TL 508 TCS και είναι χωροδικτύωμα με τον κινητήρα να είναι ενεργό μέρος του, ή έτσι δείχνει τουλάχιστον.

Το Euro-style (όπως τα αναφέρει η SYM) μοτοσυκλετιστικό μακρύ ψαλίδι είναι χυτό αλουμινένιο και αποτελεί ξεχωριστό τμήμα από τον κινητήρα και τη μετάδοση.

Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι το ψαλίδι του ADXTG 400 παρά το ότι είναι κατά 20% μακρύτερο από αυτό του MASYM TL’s έχει το ίδιο (7 κιλά) βάρος.

Για τον έλεγχο της διαδρομής και της συμπεριφοράς του πίσω τροχού διαμέτρου 14” φροντίζει ένα κεντρικό αμορτισέρ με μοχλικό σύστημα πολλαπλών συνδέσμων.

Το ανεστραμμένο (USD) μπροστινό σύστημα με καλάμια διαμέτρου 41 χιλ. στηρίζεται σε διπλές πλάκες (επάνω και κάτω) όπως και στις μοτοσυκλέτες .

Όλα τα παραπάνω προσφέρουν σημαντικά βελτιωμένη συμπεριφορά των αναρτήσεων, ειδικά της πίσω, στις απαιτητικές ασφάλτινες και στις χωμάτινες διαδρομές.

Σημαντική συμβολή στην οδική συμπεριφορά έχει και το κέντρο βάρους που είναι συγκεντρωμένο στο κέντρο της μοτοσυκλέτας με το ρεζερβουάρ καυσίμου την μπαταρία και τον κινητήρα να είναι κάτω από τη θέση του αναβάτη.

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό ασφάλειας το ABS της BOSCH έχει δυνατότητα λειτουργίας εκτός δρόμου, που απενεργοποιεί τη λειτουργία του στον πίσω τροχό. Αντίστοιχη δυνατότητα απενεργοποίησης έχει και το Traction Control.

Η συνολική συμπεριφορά του ADXTG 400 κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν πολύ καλή, εξαιρετικά φιλική και εύκολη, η ευελιξία επίσης ήταν πολύ καλή.

Επίσης, παρά το ότι δεν το δοκιμάσαμε, πιστεύουμε ότι τη λειτουργία της πίσω ανάρτησης θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι συνεπιβάτες μιας και το σημαντικά μειωμένο μη αναρτώμενο βάρος του ψαλιδιού επιτρέπει την χρήση αμορτισέρ με πιο σωστή απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς.

Το αποτέλεσμα είναι ότι στις λακκούβες δεν υποφέρει η μέση του συνεπιβάτη γιατί έχουμε πιο “απαλή – φιλική” λειτουργία της πίσω ανάρτησης.

Τονίζουμε το φιλική γιατί αυτό που είναι σημαντικό σε ένα όχημα, που δεν προορίζεται για αγώνες ή extreme καταστάσεις, είναι η φιλικότητα και η ευχρηστία που θα παροτρύνουν και θα βοηθήσουν τον αναβάτη να ευχαριστηθεί την οδήγηση και να εξερεύνηση τα όρια του.

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό τα φώτα είναι LED, το σύστημα ξεκλειδώματος είναι με advanced smart key που έχει και δυνατότητα ανοίγματος της σέλας, η οθόνη είναι έγχρωμη LCD με αυτόματα ρυθμιζόμενη φωτεινότητα και υπάρχει USB QC 3.0

Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης εύκολα και χωρίς εργαλεία ρυθμιζόμενη σε δυο θέσεις ζελατίνα, προστατευτικές χούφτες για τα χέρια και ποδιά προστασίας του κινητήρα.

Τέλος ο φωτιζόμενος χώρος κάτω από τη σέλα έχει χωρητικότητα 32 λίτρα και χωράει άνετα ένα Full Face κράνος.

Η διαθεσιμότητα και η τιμή του SYM ADXTG δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί άλλα με βάση τα τεχνικά στοιχειά και τις πραγματικές δυνατότητας, που είναι σαφέστατα πάνω από τον ανταγωνισμό, πιστεύουμε ότι τιμολογιακά θα βρίσκεται στα επίπεδα του Honda ADV 350 ή λίγο πιο πάνω.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά SYM ADXTG 400

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1-κύλινδρος, υγρόψυκτος, 4χρονος, 4 βαλβίδος με σύστημα Hyper-VVS
ΚΥΒΙΣΜΌΣ: 399 κ.ε.
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ; 25,7 kW / 7.000 σ.α.λ
ΡΟΠΗ: 37,0 Nm / 5.500 σ.α.λ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: C.V.T.
ΜΠΡΟΣΤΙΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ: 41 mm Αντεστραμμένο
ΠΙΣΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Πολλαπλών συνδέσμων
ΜΠΡΟΣΤΙΝΟ ΦΡΕΝΟ: Δίσκος Ø 275mm / 4πίστονη δαγκάνα + ABS
ΠΙΣΩ ΦΡΕΝΟ: Δίσκος Ø 233mm / 2πίστονη δαγκάνα + ABS
ΜΠΡΟΣΤΙΝΟ ΕΛΑΣΤΙΚΟ: 120/70-15
ΠΙΣΩ ΕΛΑΣΤΙΚΟ: 150/70-14
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΜΗΚΟΣ: 2.166 χλστ
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΛΑΤΟΣ; 920 χλστ
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΥΨΟΣ: 1.460 χλστ
ΥΨΟΣ ΚΑΘΙΣΜΑΤΟΣ; 790 χλστ
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ: 13 Λ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης