Του Γιώργου Παλληκάρη
Το Ford Puma ανανεώθηκε και μας ξανασυστήνεται ακόμα πιο hi-tech με ακόμα πιο κοφτερό τιμόνι και πρακτικές λύσεις που το καθιστούν μία κορυφαία SUV επιλογή. Για να έχουμε πλήρη άποψη του μοντέλου, πήραμε τα κλειδιά για αρκετές μέρες και εξερευνήσαμε την Βόρεια Εύβοια, με στόχο να πατήσουμε χώμα αλλά και να απολαύσουμε τις ατελείωτες στροφές του τοπικού οδικού δικτύου.
Πριν ακόμα το ξεκλειδώσουμε και βολευτούμε στις θέσεις, ήδη μας εντυπωσίασε το χρώμα, το οποίο η Ford δεν έχει ονομάσει τυχαία «Fantastic Red» μιας και είναι πραγματικά φαντάστικ και κάνει τα κεφάλια να γυρνάνε. Μάλιστα το μοντέλο δοκιμής ήταν έκδοση ST-Line, κάνοντας το ακόμα πιο σπορ με στοχευμένες πινελιές εξωτερικά και εσωτερικά.
Εξωτερικά, ξεχωρίζει σίγουρα ο κάτω προφυλακτήρας και τα φτερά στο χρώμα του αμαξώματος, η ιδιαίτερη μάσκα με μαύρο γυαλιστερό και μαύρο ματ φινίρισμα, τα ST-Line λογότυπα αλλά και οι εντυπωσιακής σχεδίασης 17άρες ζάντες.
Ξεκινήσαμε το ταξίδι, το οποίο περιλάμβανε οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, σε χωματόδρομο, και ανάβαση – κατάβαση βουνού. Με λίγα λόγια το μενού είχε από όλα.
Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο, η καμπίνα έχει γίνει ακόμα πιο hi-tech σε σχέση με το προ-facelift μοντέλο, καθώς πλέον ο στάνταρ πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 12.8 ιντσών ενώ λίγο πιο δίπλα, στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία μεγάλη οθόνη αφής 12 ιντσών η οποία φιλοξενεί το σύστημα Sync4 και είναι το κέντρο ελέγχουν του αυτοκινήτου. Πραγματικά εύκολη στη χρήση και χωρίς δεκάδες υπομενού, που είναι βάσανο κατά την οδήγηση. Όλες οι εντολές είναι δύο αγγίγματα μακριά, όπως το ίδιο συμβαίνει και από τους διακόπτες στο τιμόνι για τον πίνακα οργάνων όπου ο οδηγός επιλέγει ποιες πληροφορίες θα αντικρίζει.
Φυσικά η ST-Line έκδοση φέρνει διακριτικές σπορ λεπτομέρειες και εντός της καμπίνας, όπως οι κόκκινες ραφές στο διάτρητο δερμάτινο τιμόνι (πλέον έχει επίπεδο άνω και κάτω τμήμα), τα σπορ καθίσματα, τα πεντάλ αλουμινίου αλλά και τα αλουμινένια μαρσπιέ.
Βάλαμε μπροστά και ξεκινήσαμε μία διαδρομή 700χλμ. Η πρώτη οδηγική εμπειρία στον αυτοκινητόδρομο ήταν άκρως ευχάριστη μιας και παρά τα 166χλστ. απόστασης από το έδαφος, το αυτοκίνητο είναι «βιδωμένο» στην άσφαλτο. Δεν υπάρχει κανένας θόρυβος εντός της καμπίνας, ενώ το κιβώτιο είναι 6τάχυτο και με άριστη αίσθηση σε κάθε αλλαγή. Η ποιότητα κύλισης είναι τόσο καλή που μπορεί να νομίζεις ότι κινείσαι με 100χλμ./ώρα, να κοιτάξεις το κοντέρ και να έχεις ξεπεράσει τα 140χλμ./ώρα.
Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως το μοντέλο δοκιμής διαθέτει τον 3κύλινδρο 1.000άρη Ecoboost των 125 ίππων ο οποίος συνεργάζεται με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο αλλά και με το στάνταρ ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Η μπαταρία φορτίζει κατά το φρενάρισμα, και ενώ το μοντέλο δεν μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, το υβριδικό σύστημα αναλαμβάνει διάφορες λειτουργίες περιορίζοντας το έργο του βενβζινοκινητήρα, ενώ παράλληλα παρέχει επιπλέον ισχύ και ροπή, μηδενίζοντας το turbo lag και δίνοντας επιπλέον ισχύ όταν την χρειαστείτε.
Το 0-100 έρχεται έρχεται σε κάτω από 10 δευτ. με γραμμική επιτάχυνση, ενώ η τελική φτάνει τα 191χλμ./ώρα. Μάλιστα στο μενού της οθόνης (θα θέλαμε έναν ξεχωριστό διακόπτη για πιο άμεση αλλαγή) υπάρχουν και 4 προγράμματα παραμετροποίησης της οδήγησης (Normal-Eco-Sport-Slippery).
Φτάνοντας στα συνεχόμενες και απαιτητικές στροφές του οδικού δικτύου της Β.Εύβοιας, ο Fun to Drive χαρακτήρας του Puma ήταν πρωταγωνιστής, με αρωγό και την sport ανάρτηση της έκδοσης ST-Line. Η παραμικρή κίνηση στο τιμόνι μεταφέρεται αστραπιαία στις ρόδες κάνοντας το SUV άκρως υπάκουο και στιβαρό, ενώ οι κλίσεις είναι ελάχιστες και τα σπορ καθίσματα δεν σε αφήνουν να κουνηθείς από τη θέση σου.
Το αυτοκίνητο αλλάζει πολύ συμπεριφορά ανάλογα αν το έχετε στο ECO ή στο Sport, και μαζί με την απόκριση του γκαζιού αλλάζει και η επιβράδυνση όταν αφήνετε το γκάζι. Στο ECO ακόμα και σε κατηφόρα, εάν αφήσετε το δεξί πεντάλ, το αυτοκίνητο θα αρχίσει να επιβραδύνει αργά αλλά σταθερά. Τόσο εντός πόλης, όσο και εκτός, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε στιγμή τα 7.3λτ./100χλμ. ενώ εάν έχετε ελαφρύ πόδι, πολύ εύκολά θα δείτε και κάτω από 7λτ./100χλμ.
Εκτός όμως από την άψογη πραγματικά οδηγική συμπεριφορά του Puma, παίρνει άριστα και στην εργονομία μιας και έχει χώρους και πολλές πρακτικές λύσεις. Εκτός από τις θήκες στις πόρτες και στο υποβραχιόνιο, ο χώρος αποσκευών μετριέται στα πολύ καλά 456λτ. Κερασάκι στην τούρτα είναι τα επιπλέον 80λτ. κάτω από το δάπεδο του πορτπαγκάζ, το λεγόμενο MegaBox. Ένας χώρος με πλάτος 764 χλστ., μήκος 753 χλστ. και βάθος 306 χλστ. ο οποίος μπορεί να πλυθεί καθώς διαθέτει και τάπα αποστράγγισης. Τεράστιο θετικό εάν κουβαλάτε λασπωμένα πράγματα, υγρά, ακόμα και πάγο καθώς τα τοποθετείται εκεί και όσο κι αν λερώσουν, με ένα ξέπλυμα, το Mega Box είναι σαν καινούργιο.
Έχοντας περάσει αρκετές ώρες πίσω από το τιμόνι του νέου Puma έχουμε να δηλώσουμε πως είναι αρκετά hi-tech, αλλά χωρίς να σε πελαγώνει. Όλα όσα χρειάζεται ένας οδηγός είναι μόλις δύο κουμπιά μακριά και το μενού δεν χρειάζεσαι χρόνο για να το μάθεις. Φυσικά προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα ενώ η κάμερα οπισθοπορείας λύνει τα χέρια σε κάθε μανούβρα.
Στο ταμείο
Το ανανεωμένο Puma είναι με διαφορά το πιο Fun to Drive SUV της αγοράς, έχοντας έναν κινητήρα που πάει και δεν καίει. Μαζί με το νέο hi-tech χαρακτήρα του και τις μοναδικές πρακτικές λύσεις (Mega Box) αποτελεί μία σίγουρη επιλογή που θα ικανοποιήσει και τον πλέον απαιτητικό οδηγό. Τέλος, να αναφέρουμε πως το μοντέλο δοκιμής ξεκινά από τα 27.709 ευρώ, ενώ υπάρχει και η αντίστοιχη έκδοση με αυτόματο 7άρι κιβώτιο με κόστος σχεδόν 2.000 ευρώ παραπάνω.