Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Τον Μάρτιο του 2022, η Porsche έθεσε έναν τολμηρό στόχο. Η εταιρεία ήθελε τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν πάνω από το 80% των πωλήσεων μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αλλά τώρα δεν είναι τόσο σίγουρη ότι μπορεί να επιτύχει αυτόν τον στόχο καθώς σε συνέντευξή του στο Reuters, εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε: «Η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαρκεί περισσότερο απ’ ό,τι πιστεύαμε πριν από πέντε χρόνια».
Αυτό δεν σημαίνει ότι η στρατηγική θα αλλάξει. Το πλάνο της Porsche για τα EV παραμένεi, θέλοντας τέσσερα στα πέντε αυτοκίνητα που θα πωληθούν μέχρι το 2030 να μην έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Απλά πλέον προστίθενται ένας αστερίσκος ο οποίος είναι: «εξαρτάται από τη ζήτηση των πελατών και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης».
Τα πλάνα της Porsche
Οι 718 Boxster και 718 Cayman με κινητήρες βενζίνης θα αφαιρεθούν από τη γκάμα το 2025 για να δημιουργηθεί χώρος για τα EV. Η πλήρως ηλεκτρική Macan, που έχει ήδη λανσαριστεί, θα αντικαταστήσει πλήρως το μοντέλο εσωτερικής καύσης πρώτης γενιάς το 2026. Παράλληλα και προς το τέλος της δεκαετίας, η Cayenne τέταρτης γενιάς έχει επιβεβαιωθεί ότι θα γίνει αμιγώς ηλεκτρική. Η Porsche έχει ήδη προτείνει ότι η Panamera θα μπορούσε να μετατραπεί σε EV. Θα τοποθετηθεί πάνω από την Taycan ως ένα μεγαλύτερο, πιο πολυτελές προϊόν. Από την άλλη, μία 911 EV δεν έχει προγραμματιστεί για αυτή τη δεκαετία, αλλά η διαδικασία ηλεκτροκίνησης έχει ήδη ξεκινήσει με τη νέα 911 GTS και τη ρύθμιση T-Hybrid.
Πολλές εταιρείες παραδέχθηκαν πως ήταν υπερβολικά αισιόδοξες
Η Porsche δεν είναι η πρώτη εταιρεία που παραδέχεται ότι η υιοθέτηση των EV δεν πηγαίνει όπως έχει προγραμματιστεί. Η Bentley ήθελε να γίνει πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2030, αλλά αυτός ο στόχος έχει μετατεθεί κατά τρία χρόνια. Η Mercedes παραδέχτηκε πρόσφατα ότι και αυτή ήταν ενθουσιώδης για τους στόχους ηλεκτροκίνησης. Αρχικά εκτιμούσε ότι τα PHEV και τα EV θα αντιστοιχούσαν στο ήμισυ των πωλήσεων μέχρι το 2025, αλλά τώρα ελπίζει να φτάσει εκεί μέχρι το 2030. Αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι διαθέσιμα «και μέχρι τη δεκαετία του 2030».
Η υιοθέτηση των EVs δεν ήταν ακριβώς ομαλή και για την Audi. Η εταιρεία παραδέχθηκε πρόσφατα ότι μπορεί να αναγκαστεί να τερματίσει την παραγωγή του Q8 E-Tron και του Q8 Sportback E-Tron νωρίτερα από το προγραμματισμένο λόγω των χαμηλών πωλήσεων.
Στην αντίθετη πλευρά είναι η Jaguar, δεδομένου ότι η βρετανική μάρκα εξακολουθεί να κάνει all-in στα EVs. Όλα τα τρέχοντα μοντέλα -συμπεριλαμβανομένου του I-Pace- θα καταργηθούν εντός του έτους, εκτός από το F-Pace. Το τελευταίο θα καταργηθεί λίγο αργότερα, καθώς η μητρική εταιρεία JLR θα μετατρέψει την Jaguar σε μια αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα υπερπολυτελείας.
Η BMW εξακολουθεί να ελπίζει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιπροσωπεύουν το 50 τοις εκατό των πωλήσεων της εταιρείας μέχρι το τέλος της δεκαετίας, αλλά δεν έχει ορίσει ημερομηνία λήξης για τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης.