του Νεκτάριου Διατσίδη
Το νέο σκούτερ NMAX της Yamaha δεν είναι στην πραγματικότητα υπερτροφοδοτούμενο. Το μόνο που κάνει την αίσθηση της επιτάχυνσης να μοιάζει με αυτή ενός turbo κινητήρα, είναι μία λειτουργία του συνεχούς μεταβαλλόμενου CVT συστήματος μετάδοσης, που δίνει στον αναβάτη την «αίσθηση turbo».
Ένα πολύ καλό σύστημα μετάδοσης είναι για το δημοφιλές σκούτερ Yamaha NMAX κάτι που θα εκτιμηθεί όχι μόνο από τους αναβάτες που θέλουν την ευκολία και τις επιδόσεις στις μετακινήσεις τους, αλλά και από τους λάτρεις της σπορ αίσθησης στην οδήγηση με ένα δίτροχο που συνδυάζει πολλές δυνατότητες χάρη στην απλότητα και τις επιδόσεις του.
Η Yamaha μόλις κυκλοφόρησε το νέο μοντέλο της για να γιορτάσει την 50η επέτειό του. Το ονομαζόμενο NMAX Turbo, το μεγάλο σκούτερ της μάρκας, έχει σίγουρα ένα παραπλανητικό όνομα, γιατί στην πραγματικότητα δεν είναι υπερτροφοδοτούμενο. Αντίθετα, συγκλονίζει κάποια τεχνολογία που παρέχει μία ξαφνική επιτάχυνση σαν να διαθέτει τούρμπο, το οποίο στην πραγματικότητα είναι απλώς ένα ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα μετάδοσης CVT, ή αυτό που η Yamaha αποκαλεί: Yamaha Electric CVT (YECVT).
Η τεχνολογία αυτή παρέχει στους αναβάτες δύο λειτουργίες: S-Mode για οδήγηση “sport-touring” και T-Mode για οδήγηση με αίσθηση “turbo”. Η επιλογή του τελευταίου παρέχει στο σκούτερ μία ηλεκτρική ώθηση, κάνοντας ευκολότερους τους ελιγμούς προσπέρασης. Όσο για τον ίδιο τον κινητήρα, είναι ο Blue Core 155cc, υδρόψυκτος με ψεκασμό καυσίμου που γνωρίζουμε από την προηγούμενη έκδοση του σκούτερ με μία μικρή αναβάθμιση. Σε κανονική λειτουργία χωρίς την ηλεκτρική ώθηση, αυτός ο κινητήρας αποδίδει περίπου 15 ίππους και 14.2 Nm ροπής.
Άλλα τεχνολογικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν μια μεγάλη οθόνη TFT με συνδεσιμότητα smartphone, καθώς και φώτα full-LED με πιο σπορ σχεδίαση, ενώ αλλαγές υπάρχουν και στις γραμμές της εξωτερικής εμφάνισης με πιο αιχμηρές γωνίες.
Η νέα τεχνολογία της ηλεκτρικής υποβοήθησης στο σύστημα μετάδοσης, είναι πολύ κοντά στη λειτουργία των ήπιων υβριδικών συστημάτων, αλλά εδώ το ίδιο το σύστημα μετάδοσης CVT που μεταβάλει τις στροφές των δύο κινητήριων μονάδων, δίνει την αίσθηση της επιπλέον επιτάχυνσης με την αλλαγή και της σχέσης μετάδοσης τη στιγμή που υπάρχει η επιπλέον ηλεκτρική ενέργεια. Το αποτέλεσμα, με την επιπλέον επιτάχυνση να μοιάζει στην λειτουργία των τούρμπο κινητήρων, είναι καλοδεχούμενο γιατί η συνεχής επιτάχυνση απαιτεί και μεγαλύτερη μπαταρία. Ένα νέο σύστημα λοιπόν με λίγο βάρος και εξαιρετικές επιδόσεις είναι κάτι που θα περιμένουμε μέχρι να έρθει και στην Ελλάδα η νέα έκδοση NMAX Turbo, καθώς πρώτα παρουσιάζεται στην Ινδονησία και μετά έρχεται στην Ευρώπη.